بازدید 6002
گزارش

غروب تیم‌ملی پیش ازطلوع مردبلژیکی؛ ویلموتس برف تهران را ندید و رفت

درست است که مربی بلژیکی مثل سلف بزرگ و سرشناس خود کارلوس کی روش، اهل جار و جنجال نیست و با هر تصمیم فدراسیون فوتبال مصاحبه جنجالی نمی‌کند، اما به نظر او حاشیه‌هایی دیگری دارد. او برای بازی‌های دوستانه نمی‌جنگد و اگر یک بازی لغو شد یا برنامه‌ای ای خالی ماند و یا اردویی برگزار نشد، مثل کی روش بلوا به پا نمی‌کند. کی روش به گفته کفاشیان، گاهی نزدیک به ۶ ماه حقوق دریافت نمی‌کرد، اما تیم را تعطیل نمی‌کرد
کد خبر: ۹۳۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰ 16 November 2019

آرزو‌ها و رویا‌هاب فوتبال ایران تا وقتی شیرین بود که حرف‌ها به عمل تبدیل نشده بود، اما واقعیت این است که اکنون اوضاع تیم ملی بهیچ عنوان بر وفق مراد نیست.

درست است که مربی بلژیکی مثل سلف بزرگ و سرشناس خود کارلوس کی روش، اهل جار و جنجال نیست و با هر تصمیم فدراسیون فوتبال مصاحبه جنجالی نمی‌کند، اما به نظر او حاشیه‌هایی دیگری دارد. او برای بازی های دوستانه نمی جنگد و اگر یک بازی لغو شد یا برنامه ای ای خالی ماند و یا اردویی برگزار نشد، مثل کی روش بلوا به پا نمی کند.

با وجود اینکه قسط اول و دوم دستمزد سرمربی جدید تیم ملی پرداخت نشده بود، اما مهدی تاج دائم از مرام و معرفت او صحبت می‌کرد و عنوان می‌کرد ویلموتس به فدراسیون زمان داده تا مطالباتش پرداخت شود، اما یک هفته پیش از بازی با عراق، دم خروس عیان شد و کسی که تاج از مرامش می گفت قهر کرد تا در آستانه بازی حساس با نوعی گروکشی، پول و طلبش را نقد کند.

غروب تیم‌ملی پیش ازطلوع مردبلژیکی؛ ویلموتس برف تهران را ندید و رفت

تیم ملی فوتبال ایران که برابر بحرین یک بر صفر شکست خورده بود، بازی بسیار حساسی پیش رو داشت. عراق حریف سرسخت سال‌های اخیر ایران، بالاتر از ایران در گروه قرار داشت و شاگردان ویلموتس هم برای هموار کردن شرایط صعود باید این تیم را شکست می‌دادند، اما سرمربی تیم ملی یک هفته پیش از این بازی حساس در ترکیه بر سر دلار‌هایی که دریافت نکرده بود، با مسئولان فدراسیون فوتبال مجادله می‌کرد. همین کافی بود تا ثابت شود سرمربی جدید تیم ملی آنقدر‌ها هم کسب نتیجه با تیم ملی ایران و افتخار آفرینی با این تیم برایش اهمیت ندارد.

سال‌های سال است فوتبال ایران درگیر مشکلات مالی شده و همین امر هم درگیری‌های زیادی را در دوره کی‌روش ایجاد کرد. سرمربی سابق تیم ملی به گفته علی کفاشیان، گاهی نزدیک به ۶ ماه حقوق دریافت نمی‌کرد، اما اجازه نمی‌داد این موضوع خللی در تمرینات تیمش ایجاد کند. او بار‌ها به مصاحبه‌های جنجالی و گاهی حرکات خاص خودش، نشان می‌داد از شرایط ناراضی است، اما هیچ زمانی، خارج از ایران ننشست تا فدراسیون پولش را واریز کند تا آنوقت به ایران بیایید و اردوی آماده سازی تیمش را آغاز کند، اما ویلموتس علاوه بر مربی پروازی بودن، چند روز پیش از بازی با عراق رسما اعلام کرده بود تا مطالباتش پرداخت نشود، به ایران نمی‌آید.

شاید همین بی تفاوتی‌ها نسبت به آینده تیم ملی موج انتقادات را این روز‌ها روانه کادر فنی تیم ملی کرده است. پیش از اینکه ویلموتس بیایید همه منتظر بودند با حضور یک مربی روند هجومی در تیم ملی جان تازه‌ای بگیرد، اما تیم ملی در دوبازی حساس و سخت خود نشان داد که این تیم با هدایت ویلموتس نه تنها هجومی بازی نمی‌کند بلکه در کسب نتیجه هم ناتوان است. با آمدن ویلموتس قرار بود فوتبال ایران دوباره «طلوع» کند، اما عملکرد سرمربی تیم ملی نشان داده، خورشید تیم ملی فوتبال ایران حالا بیش از همیشه به «غروب» نزدیک‌تر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل