بازدید 3436

۵۳ فوتی با گاز CO در کشور

کد خبر: ۹۳۷۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷ 16 November 2019
رئیس سازمان اورژانس کشور، آخرین وضعیت مسمومیت با گاز co از اول مهر تا ۲۴ آبان ۹۸ را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیر حسین کولیوند، گفت: در مجموع در استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، فارس، مازندران و اصفهان ۸۵۰ نفر با گاز co مسموم و ۵۳ نفر فوت شدند.

وی افزود: ۲۱۴ از مسموم شدگان در محل درمان و ۶۳۶ نفر از آن‌ها به مراکز درمانی اعزام شدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: بیشترین آمار مسمومیت با گاز co در استان‌های تهران با ۱۵۶ نفر، آذربایجان شرقی با ۸۹ نفر و خراسان رضوی با ۸۸ نفر گزارش شده است.

کولیوند افزود: بیشترین آمار مسمومیت منجر به فوت در استان‌های تهران با ۸ نفر، فارس ۸ نفر، مازندران ۵ نفر و اصفهان با ۵ نفر بوده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، استفاده از آبگرمکن یا بخاری‌های مستعمل یا دارای نقص فنی و فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می‌دهد. همچنین در محیط‌های سربسته مانند اتاق، آپارتمان، قایق و چادر مسافرتی به ویژه زمانی که راه‌های خروج هوا بسته شده باشد، خطر مسمومیت با گاز به شدت افزایش می‌یابد.

بر اساس توصیه وزارت بهداشت، در صورت امکان خاموش کردن وسایل گرمایشی گازی در زمان استراحت شبانه، باز گذاشتن در و پنجره برای ایجاد جریان هوا در زمان استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز و استفاده از حسگر اعلام انتشار گاز مونوکسید کربن، اقدامات پیشگیرانه خوبی برای مسمومیت با گاز CO است.

وزارت بهداشت به هموطنان توصیه کرد: اگر با افراد دچار مسمومیت مواجه شدید، در گام اول، پنجره‌ها و در‌ها را باز کنید تا هوای تازه در فضا جریان پیدا کند. اگر امکان جابه جایی افراد را دارید آن‌ها را به فضای باز ببرید. شیرگاز یا وسیله گرمایشی را ببندید و آن را خاموش کنید. پس از خارج کردن مصدوم از محیط آلوده، فورا با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر