بازدید 2900

نظارت بر آلودگی هوا با کمک پهپاد‌ها

کد خبر: ۹۳۷۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ 14 November 2019
هواپیما‌های بدون سرنشین بر ممنوعیت سوزاندن زغال سنگ و چوب در لهستان نظارت می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از نیوزسیتی، در دنیای امروز، پهپاد‌ها کاربرد‌های فراوانی دارند، اما در کراکوف (یکی از شهر‌های لهستان)، کاربرد عملی دیگری برای هواپیما‌های بدون سرنشین تعریف شده و آن هم حفاظت از محیط‌زیست است.

در این شهر، روشی برای مبارزه با مه دود (نوعی آلودگی هوا) زمستانی و آلودگی هوای تولیدشده توسط انسان ارائه شده است.

شهر کراکوف برای کنترل ممنوعیت سوزاندن زغال سنگ و چوب، از هواپیما‌های بدون سرنشین استفاده می‌کند.

این کنترل‌ها توسط گروهی متشکل از اپراتور پهپاد، کارمند بخش کیفیت هوا و نگهبان شهرداری انجام می‌شود تا در صورت بروز جرم، فورا به محل اعزام شوند.

کنترل آلاینده‌ها با استفاده از نوعی پهپاد انجام می‌شود که به اندازه‌گیری دقیق تشخیص محل آلودگی مجهز است و اطلاعات را به طور سریع به مرکز کنترل، ارسال می‌کند.

نظارت بر کنترل آلاینده‌های ناشی از احتراق زغال‌سنگ و چوب و بررسی‌های هوایی در کراکوف از هفته گذشته آغاز شده و تا ۱۰ دسامبر ادامه خواهد داشت.

در صورت تشخیص تخلف، بررسی فوری در محل انجام شده و بعد از آن، جریمه ۲۰ تا ۵۰۰ زلوتی (واحد پول لهستان) در نظرگرفته می‌شود که در صورت امتناع از پرداخت، این جریمه به ۵۰۰ زلوتی می‌رسد.

مه دود برای مقامات محلی بسیاری از شهر‌های اروپا، نگرانی جدی است. شهرداری این شهر نیز برای جلوگیری از آلودگی شدید هوا، ناشی از سوخت زغال‌سنگ و چوب که برای گرم کردن استفاده می‌شود، تلاش می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی