بازدید 4035

مدارس و مهدکودک‌های البرز تعطیل شد

کد خبر: ۹۳۶۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷ 12 November 2019
مدارس ابتدایی و مهدکودک‌های استان البرز به جز شهرستان‌های طالقان و بخش آسارا با تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا فردا چهارشنبه ۲۲ آبان تعطیل شد.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علی درویش پور معاون عمرانی استاندار البرز و رئیس کمیته اضطرار آلودگی هوا ضمن اعلام مصوبه این کمیته گفت: با توجه به افزایش غلظت آلاینده‌ها و نزدیکی به سطح ناسالم برای همه گروه ها، با هدف حفظ سلامت مردم و پیشگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تصمیم‌هایی مانند تعطیلی برخی مقاطع تحصیلی اتخاذ شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از استانداری البرز، وی در مورد مصوبات جلسه گفت: شهرداری‌های استان به جز آسارا و طالقان فعالیت‌های عمرانی آلاینده را متوقف کنند.

درویش پور از نیروی انتظامی خواست تا پایان شرایط هشدار آلودگی از تردد خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی جلوگیری شود و این خودرو‌ها تا رفع مشکل اجازه تردد نداشته باشند.

رئیس کمیته اضطرار آلودگی هوا اضافه کرد: ماسک‌های مناسب بین پرسنل دستگاه‌های امدادی، انتظامی و خدماتی در معرض آلودگی توزیع شود.

وی افزود: پیش بینی‌های هواشناسی به صورت دقیق و فوری در اختیار اعضای کمیته اضطرار قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار البرز ضمن درخواست از مردم برای خودداری از تردد‌های غیر ضروری افزود: دستگاه‌های دولتی برای نیرو‌های دارای بیماری‌های قلبی یا تنفسی و اولیای دانش آموزان دوره ابتدایی و مهدکودک برای اعطای مرخصی، همکاری لازم را صورت دهند.

درویش پور گفت: صنایع آلاینده و همچنین معادن شن و ماسه فردا تعطیل شوند.

وی از رسانه‌ها نیز خواست در این ایام نسبت به پخش پیام‌های بهداشتی برای شرایط آلودگی هوا بیشتر اهتمام داشته باشند.

در این جلسه همچنین تصمیم گرفته شد که استقرار اورژانس در نقاط آلوده‌تر شهر‌ها صورت گیرد و در کنار این کار آموزش به شهروندان نیز انجام شود.

براساس اعلام شهرداری کرج اتوبوس‌های درون شهری فردا برای استفاده شهروندان نیم بها است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار