بازدید 4479
۹

حذف شهریه و آزمون ورودی مدارس خاص دولتی

کد خبر: ۹۳۶۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷ 12 November 2019
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مدارس خاص دولتی که آزمون ورودی و شهریه دارند به مدارس عادی دولتی تبدیل خواهند شد.

حمایت میرزاده در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: مدارس نمونه دولتی، شاهد، تیزهوشان و هیئت امنایی حق برگزاری آزمون ورودی و دریافت شهریه را ندارند و از سال آینده به مدارس عادی دولتی تبدیل خواهند شد.

وی تاکید کرد: ثبت نام دانش آموزان از سال آینده در این مدارس براساس محدوده جغرافیایی محل سکونت دانش آموز خواهد بود.

میرزاده خاطرنشان کرد: مدارس دولتی مناطق محروم از جمله مدارس روستایی، عشایری، شبانه روزی و استثنایی، چون به صورت عادی دولتی اداره می‌شوند مشمول مصوبه حذف تنوع مدارس نخواهند بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این طبقه بندی در مصوبه مجلس شورای اسلامی اشاره نشده است گفت: این طبقه بندی در آیین نامه‌ای که از طرف آموزش و پرورش تنظیم و تدوین خواهد شد اعلام می‌شود و در مصوبه مجلس به موارد جزئی اشاره نکردیم و تنها مدارس را به دو نوع دولتی و غیردولتی تقسیم کردیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که تکلیف مدارس استعداد‌های درخشان و شاهد که اساسنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارند چه خواهد شد افزود: شورای نگهبان ایرادی به حذف مدارس استعداد‌های درخشان گرفته است که این ایراد را مجلس برطرف خواهد کرد و در صورتی که مصوبه به تایید شورای نگهبان برسد این مدارس نیز به مدارس عادی دولتی تبدیل خواهند شد.

میرزاده اضافه کرد: مصوبه حذف تنوع مدارس، فردا در کمیسیون مشترک برنامه و بودجه و آموزش و تحقیقات مجلس بررسی و ایرادات وارد شده از طرف شورای نگهبان برطرف خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۹
در حال حاضر پسر بنده در مدرسه تیزهوشان پایه یازدهم تحصیل می کند مگر می شود برای سال 12 مدرسه اش را تغییر بدهم و بر اساس جغرافیای منزل دوباره ثبت نامش کنم این طرح های یک شبه را از کجایتان در می آورید آخر وقتی آزمون برگزار کردید و ثبت نام کردید و دو سال پول گرفته اید باید مسئولیت خودتان را هم به پایان برسانید . متاسفانه بی مسئولیتی و ارایه طرح های بی پایه و اساس باب شده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
اصلا نگران نباشید
تا پایان تحصیلات فرزند شما میتواند در همان مدرسه بماند
البته ذکر این نکته لازم هست که این مدارس تعطیل نخواهد شد برای اینکه درآمدزایی دارد
در این مملکت که برای آینده آموزشی فرزند خودت نمی تونیم روی برنامه ریزی دولت و مجلس حساب کنیم، چطور می خواهیم اقتصاد و معیشت مردم را مدیریت کنید. واقعا جای تاسفه. پس اونایی که زحمت کشیدن، توی آزمون نمونه دلوتی قبول شدند باید برن مدارس دولتی، لااقل آزمون نمی گرفتید. تلکیف بچه های ما چی میشه، اونارو امیدوار کردید و حالا برنام را عوض کردند. مگر مردم مسخره شما هستند.
این چه طرحیه حداقل بگذارید آنهایی که در این مدارس هستند و دارند به کنکور می رسند تمام کنند بعد طرح جدید بدهید
افراد تیزهوش باید در کنار افراد دیگر قرار گیرند و انها را کمک کنند تا کل دانش آموزان بهبود یابند
آخه این چ مصوبه ایه فرض کنید یه دانش آموز نخبه در یک محله. و منطقه ای زندگی میکنه که اکثر دانش آموزان وضع تحصیلی مناسبی ندارند با این مصوبه این دانش آموز نخبه از ورود به مدارس تیزهوشان باز می ماند باید در کنار هم محله ای های خود در کلاس درس حاضر شود.
این مصوبه ضربه ای سنگین به رشد علمی کشور وارد خواهد کرد.
ببین برای انتخابات اسفند با خودش چیکار میکنه به خودت رحم کن 4 تا رای این همه فحش و نفرین به جون خریدن نداره
اگر به خر هم طی زمان درس بدهیم استاد میشود ولی باز هم خر است و هیچ کار مثبتی انجام نخواهد داد!!!! قضیه تحصیل فرزندان عده ای که پول دار هستند ( مهم نیست تو ایران این پول را از کجا آوردند- همه جا آرومه من چقدر خوشحالم!!!!) همینه اینها هم اینقدر توسط معلمین خصوصی آموزش میبینند و در آزمون ورودی مدارس استعداد درخشان !!!!!!!!!!!!! و مدارس خاص !!!!!!!!! قبول میشوند ولی فقط قبول میشوند و در آینده مثل والدینشان زنجانی ها و خاوری ها میشوند!!!!!!! این داستان تحصیل در ایران است.
در کشورهای درست و حسابی دانش اموزان به هیچ وجه از هم جدا نمیشوند. فقط معلم به دانش اموزان تیز هوش تکالیف بیشتری میدهد.
اگر این طرح اجرایی بشه، میتونه بزرگترین طرح اصولی برای حل مشکلات آموزشی در این چند سال باشه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی