بازدید 2490

دلیل بالا رفتن رتبه جهانی ایران در کسب و کار

کد خبر: ۹۳۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷ 11 November 2019

معاون وزیر کار از ارائه مصوبه حمایت از کارآفرینان پیشرو و برتر به دولت خبر داد و درباره دلایل ارتقای رتبه جهانی کسب و کار کشور در شرایط عدم بهبود فضای کسب و کار پاسخ گفت.

به گزارش ایسنا، عیسی منصوری در نشست خبری برگزاری مراسم هفته جهانی کارآفرینی اظهار کرد:در راستای حمایت از کارآفرینان پیشروی منتخب در جشنواره کارآفرینان برتر ملی و استانی مصوبه ای را به دولت پیشنهاد کردیم که فرایند اجرایی خود را برای تصویب طی می کند.

ارائه مشوقهای حمایتی به کارآفرینان برتر

وی ادامه داد: کسانی که به عنوان کارآفرین پیشرو در جشنواره کارآفرینان برتر انتخاب شوند مزیتها و مشوق هایی را برایشان قایل شدیم که یکی از آنها ارائه کارتهای طلایی و نقره ای است که از طریق آن کارآفرینان برتر می توانند از اعتبارات بانکی بدون وثیقه استفاده کنند.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر کار افزود: این افراد در سطح بین المللی رسما در یک سامانه مشخص معرفی و شناسایی و در یک فرایند فنی انتخاب می شوند که در سطح ملی ۱۰ نفر به عنوان کارآفرین پیشرو انتخاب می شوند و در هر استان هم ۱۰ نفر از تسهیلاتی که در سطح استان قائل شده ایم بهره مند خواهند شد.

پیش‌بینی ویزا و خط سبز گمرکی برای کارآفرینان پیشرو
 
به گفته منصوری دریافت ویزا و حضور در رویدادهای بین المللی و استفاده از خط سبز گمرک از جمله مزیتهایی است که درنظر گرفته شده و مشوق هایی در حوزه تجارت خارجی، سرمایه گذاری خارجی و مشارکت با شرکتهای خارجی پیش بینی شده است.

وی دومین اقدام در حمایت از کارآفرینان را ایجاد بنیاد ملی توسعه کارآفرینی در حوزه تولید محتوای دیجیتال عنوان کرد و گفت طی هفته های آینده بنیاد ملی توسعه کارآفرینی در حوزه بلاکچن و توسعه صنایع خلاقانه را افتتاح خواهیم کرد.

ارتقای سه پله ای رتبه کارآفرینی ایران در جهان 

 معاون وزیر کار توسعه کارآفرینی در ادامه از ارتقای رتبه کارآفرینی کشور چهارده به یازده خبر داد و گفت: رتبه جهانی کسب و کار ایران نیز به رتبه هفتاد و سه ارتقا پیدا کرده است.

منصوری در پاسخ به سوال ایسنا که چرا با وجود آنکه فضای کسب و کار کشور بهبود نیافته رتبه کسب و کار ایران در جهان بالا رفته است؟ گفت دلیلش تغییر رویکرد ما بوده که به جای آنکه صرفا بر کارآفرینی در بنگاه تمرکز کنیم به تقویت کارآفرینان در بنگاه توجه کردیم.

پیشنهاد مشاغل خانگی به زنانی که بازار کار را ترک می کنند

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار از بالا بودن نرخ مشارکت زنان کارآفرین خبر داد و گفت باید با ارائه آموزشهای عمومی سهم مهارت آنها را افزایش دهیم. متاسفانه یکی از علل خروج زنان از بازار کار مسایل خانوادگی است که پیشنهاد می کنیم کسب و کارهای خانگی را دنبال کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر