بازدید 2244

بررسی موضوع معافیت‌های مالیاتی در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس

رئیس کمیته مالیاتی مجلس از نهایی شدن لایحه مالیات بر ارزش افزوده در نشست امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 11 November 2019

محمود شکری رئیس کمیته مالیاتی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت از نهایی شدن لایحه مالیات بر ارزش افزوده در نشست امروز(20 آبان ماه) کمیسیون اقتصادی خبر داد و گفت: هدف اصلی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، اخذ مالیات از زنجیره نهایی یعنی مصرف کننده است.

نماینده مردم تالش و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در لایحه مذکور تولیدکننده از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است، افزود: در حال حاضر از تولیدکننده مالیات دریافت می‌شود زیرا سایر حلقه‌ها در زنجیره تولید تا مصرف به درستی مالیات پرداخت نمی‌کنند.

تولیدکننده سهمی در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ندارد

وی با بیان اینکه تولیدکننده سهمی در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ندارند، اظهار کرد: به موجب لایحه مالیات بر ارزش افزوده، تولیدکننده مالیات پرداختی را با مالیات دریافتی تهاتر کرده و مازاد دریافتی را به حساب سازمان مالیاتی واریز می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: براساس لایحه مالیات بر ارزش افزوده تولیدکننده و واردکننده مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نمی‌کنند و مالیات پرداختی را با مالیات دریافتی تهاتر خواهند کرد و تنها مصرف کننده نهایی مالیات پرداخت می‌کند.

بررسی موضوع معافیت‌های مالیاتی در نشست امروز کمیسیون اقتصادی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مبحث معافیت‌های مالیاتی در نشست امروز کمیسیون اقتصادی بررسی می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل