بازدید 5863

سه سال زندان برای دزد گاز در مشهد

جرم متهم مذکور، دستکاری در تاسیسات گازرسانی و تخریب شبکه اصلی گاز به عنوان خط اصلی گاز برای تغذیه سایر مشترکین بوده است.
کد خبر: ۹۳۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ 10 November 2019

رئیس امور حقوقی شرکت گاز خراسان رضوی گفت: عامل دستکاری در تاسیسات گازرسانی و تخریب شبکه اصلی گاز در مشهد به سه سال حبس محکوم شد.

به گزارش «تابناک»، سید کمال ابن الرضا در گفتگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: جرم متهم مذکور، دستکاری در تاسیسات گازرسانی و تخریب شبکه اصلی گاز به عنوان خط اصلی گاز برای تغذیه سایر مشترکین بوده که دادگاه با توجه گزارش مامورین انتظامی و لوایح تقدیمی، فرد متخلف را به سه سال حبس تعزیری و جبران ضرر و زیان وارده به شرکت گاز استان محکوم کرد.

وی افرود: مطابق ماده ۶۸۷ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، هر فردی در وسایل و تاسیسات مورد استفاده عمومی از قبیل: شبکه‌های آب و فاضلاب، برق، نفت، گاز و ... مرتکب تخریب یا حریق و از کارانداختن و یا هرنوع خرابکاری دیگر شود، بدون آنکه منظور وی اخلال در نظم و امنیت عمومی باشد به حبس از سه تا ده سال محکوم خواهد شد.

ابن الرضا ادامه داد: همچنین براساس ماده ۱ قانون مجازات استفاده کنندگان غیر مجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز، هر شخصی که بدون دریافت انشعاب قانونی مبادرت به استفاده از خدمات فوق کرده و یا با داشتن انشعاب مبادرت به استفاده غیرمجاز نماید، علاوه بر الزام به پرداخت بهای خدمات مصرفی به جبران خسارت و سایر حقوق مربوطه شامل پرداخت جریمه نقدی تا درجه ۶ در مصارف خانگی و در مصارف غیرخانگی به یک تا دو برابر بهای خدمات مصرفی محکوم می‌گردد.

رئیس امور حقوقی شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: در قانون تاکید شده که در صورت تکرار جرم توسط فرد خاطی، وی به حداکثر جریمه مقرر و قطع انشعاب به مدت سه تا شش ماه محکوم خواهد شد.

وی تصریح کرد: تلاش‌ها و اقدام‌های بسیار زیادی برای مدیریت شبکه گازرسانی در سطح شهر‌ها و روستا‌های خراسان رضوی در حال انجام است و گروه‌های سیار این شرکت با هرگونه انشعاب غیرمجازگاز برخورد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه استفاده غیرمجاز از گاز طبیعی علاوه بر اینکه موجب اخلال در نظم گازرسانی و تضیع حقوق دیگر مشترکین شده و از منظر قانونی و شرعی نیز واجد وصف مجرمانه است، افزود: همچنین استفاده غیرمجاز از گاز طبیعی مخاطرات جانی، مالی و حوادث جبران ناپذیر را به دنبال دارد.

ابن الرضا تاکید کرد: شهروندان در معرفی تضییع کنندگان حقوق عامه با نگاه به حفظ ایمنی در جامعه همکاری داشته باشند و همچنین سامانه‌های تلفنی ۱۹۴ و ۳۷۰۷۴ آماده ثبت و پیگیری گزارش‌های مردمی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان