بازدید 6677

۹ میلیون ایرانی کارت ملی هوشمند ندارند

کد خبر: ۹۳۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷ 09 November 2019

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه ۹ میلیون نفر برای کارت ملی هوشمند ثبت نام نکرده اند گفت: ظرفیت صدور روزانه دو میلیون و ۵۰۰ هزار کارت را داریم.

به گزارش مهر سیف‌الله ابوترابی با اشاره به آخرین آمار صدور کارت‌های ملی هوشمند اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار تا به امروز ۵۴ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند تکمیل ثبت‌نام کرده اند.

وی تصریح کرد: از تعداد ثبت‌نام کنندگان برای دریافت کارت ملی هوشمند، ۴۶ میلیون کارت ملی هوشمند صادره شده است و این فرایند همچنان ادامه دارد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه این سازمان ظرفیت دارد که ماهیانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کارت ملی هوشمند صادر کند، اضافه کرد: البته این مسئله مستلزم اینست که کارت خام مورد نیاز در اختیار سازمان ثبت احوال کشور قرار بگیرد.

ابوترابی تصریح کرد: در ماه‌های گذشته جلسات متعددی با مسئولان چاپخانه دولتی در خصوص کارت خام مورد نیاز سازمان ثبت احوال کشور برگزار شده است و آن‌ها نیز قول داده‌اند که کارت خام مورد نیاز را در اختیار سازمان ثبت قرار بدهند که امیدواریم آن‌ها به وعده خود عمل کنند.

وی همچنین به تعداد افرادی که هنوز برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار بدست آمده حدود ۹ میلیون نفر از هموطنان برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند که توصیه می‌شود هر چه سریعتر اقدام به ثبت‌نام برای دریافت کارت ملی هوشمند کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در پاسخ به این پرسش که با توجه به در پیش بودن یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی آیا سازمان ثبت احوال آمادگی همکاری برای برگزاری این دوره از انتخابات را به صورت الکترونیکی دارد یا خیر، گفت: البته در ارتباط با برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی و یا به شکل سابقه از اختیارات سازمان ثبت احوال نیست، ولی در کل احراز هویت افراد در این دوره از انتخابات از طریق کارت ملی هوشمند انجام نمی‌شود و همچنان شرکت در این دوره از انتخابات هم با در دست داشتن شناسنامه انجام خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۱۱
تیرماه ثبت نام کارت ملی راانجام داده ام ولی الان اواسط ابان است خبری نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
حالا فکرشو بکن، من تیرماه 1397 ثبت نام کرده ام و هنوز کارت نگرفته ام
ما یک سال هست که ثبت نام کردیم اما هنوز کارت هوشمند برامون نیومده وقتی هم پیگیری میکنیم میگن به خاطر تحریم نداریم کارت چاپ کنیم
برای چی اصرار دارید که بقیه هم بیان ثبت نام کنن
من دو سال ثبت نام کردم هنور خبری نیست هر وفت مراجع میکنم میگه از همین تاریخ ثبت نام کردی هنوز مال کسی صادر نکردن الان ماندم اینا این دوست عزیزم میگه هر ماه 2میلیون صادر میشه مال کیه مال کدوم کشور نمیدونم
فعلاً اینایی که ثبت نام کردن رو کارت بدید تا بعد بقیه هم بیان ثبت نام کنن .
من بیشتر از دو ساله که ثبت نام کردم ولی هنوز کارتی دریافت نکردم !
الان 5 ماه هست که من درخواست دادم و بهم کارتم رو ندادند، ضمن اینکه نزدیک به 8 میلیون ایرانی داریم که خارج از کشور زندگی میکنند و طبیعی هست شرایطی نداشته باشند که درخواست کارت ملی بدهند.
منم ۴ماه است ک ثبت نام کردم هنوز خبری از کارت نیست. معلوم نیست این دونیم میلیون کارت برای چ کسانی صادر میشه.
چه کارت هوشمندی است که تاریخ انقضا دارد؟! مگر شناسنامه های فعلی تاریخ انقضا دارند؟ حنای دولت برای سر کار گذاشتن مردم خوش باور ایران و پول مفت گرفتن از آنها رنگی ندارد .
بنده بهمن ماه ٩٧ثبت نام كردم هنوز خبري نيست
ثبت نام کردیم ولی هیچ خبری نشد این بیشتر برای گرفت اون مبلغ و راه اداختن کار چند تا شرکت از دوستان و اشناهای خودشون بود که برا چند نفر پول جمع بشه و فرصت شغلی درست کنند با پول گرفتن از مردم تهش هم هیچی نبود کارته هم بیاد کاربردی نداره فقط پول و ایجاد اشتغال برا یک عده بود
دي ماه 97 براي بار دوم ثبت نام كرده ام هنوز خبري نيست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی