بازدید 2779

4 راهکار صندوق بین‌المللی پول برای اقتصاد منطقه آسیا

کشورهای منطقه آسیا بایداز سیاست‌های پولی و مالی حمایت کنند و سیاست‌های مالی خود را تقویت کنند، دست به اصلاحات زیرساختی بزنند و در نهایت به طور فعالانه با تغییرات آب و هوایی مقابله کنند.
کد خبر: ۹۳۵۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۹ 08 November 2019

به گزارش فارس، صندوق بین‌المللی پول در گزارشی اعلام کرد اگرچه آهنگ رشد اقتصادی منطقه آسیا در 2 سال آینده کندتر می‌شود اما همچنان به عنوان منطقه‌ای با سریع‌ترین رشد اقتصادی  باقی می‌ماند.

گزارش IMF از وضعیت اقتصادی منطقه آسیا حاکی است رشد اقتصادی منطقه آسیا امسال 5 درصد خواهد بود و این رقم در سال آینده با یک دهم درصد افزایش به 5.1 درصد خواهد رسید در حالی که این رقم در سال گذشته 5.5 درصد بود.

در گزارش صندوق بین‌المللی پول اعلام شده مشکل منطقه آسیا ابهامات سیاسی طولانی مدتی است که در آن گرفتار شده است. منظور IMF تنش‌های سیاسی در این منطقه و همچنین جنگ تجاری آمریکا با چین است. 

از نظر صندوق بین‌المللی پول ابهامات سیاسی در منطقه آسیا منجر به تضعیف تولید،‌کاهش سرمایه‌گذاری و مبادلات تجاری در این منطقه شده است. و البته خطراتی نظیر کاهش شدید رشد اقتصادی در چین هم به افت اقتصادی منطقه کمک کرده است و نیز سخت شدن شرایط مالی، تغییرات آب و هوایی و بحران‌های طبیعی هم در کاهش رشد اقتصادی منطقه دخالت داشته است.

* 4 راهکار برای اقتصاد منطقه آسیا

صندوق بین‌المللی پول با طرح این سؤال که کشورها در قبال این شرایط چه کار باید بکنند،‌گفته است: باید کشورهای منطقه آسیا از سیاست‌های پولی و مالی همچنان حمایت کنند و نیز سیاست‌های مالی خود را همواره تقویت کنند.

راهکار بعدی این است که دست به اصلاحات زیرساختی با عنوان مقدمه‌ای بر رشد اقتصادی در کشورهای خودشان بزنند و در نهایت به طور فعالانه با تغییرات آب و هوایی مقابله کنند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان