بازدید 7689

کسی توان خرید مسکن ‌ندار‌د

در حال حاضر خریداران توان خرید مسکن را ندارند باید در راستای تولید مسکن ارزان قیمت برنامه‌های خوبی تدوین شود
کد خبر: ۹۳۵۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 07 November 2019

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه کسی توان خرید مسکن ‌ندار‌د، گفت: باید در راستای تولید مسکن ارزان قیمت برنامه‌های خوبی تدوین شود.

به گزارش «تابناک»، صدیف بدری در گفت‌وگو با تسنیم در اردبیل اظهار داشت: تثبیت بازار مساکن به متعادل‌سازی قیمت مصالح ساختمانی وابسته است و بدون شک اهمیت به این امر مهم سبب رونق بازار مسکن خواهد شد که در چند ماه اخیر در این زمینه اقدامات خوبی انجام یافته است.

وی با اشاره به این افزایش ساخت و ساز در استان نیز بیان کرد: بالا رفتن میزان فروش محصولات ساختمانی یک اولویت اساسی است که در چند ماه اخیر در دستور کار قرار گرفته و تاثیرات مستقیم بر بازار مسکن در این زمینه محقق شده که انتظار می‌رود تدوین برنامه‌های اساسی در بهبود وضعیت بازار مسکن محقق شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به این که در حال حاضر خریداران توان خرید مسکن را ندارند باید در راستای تولید مسکن ارزان قیمت برنامه‌های خوبی تدوین شود تا بتوانیم با در نظر گیری خریداران مسکن و فعالان این حوزه اقدام خوبی انجام دهیم که این امر بسیار حائز اهمیت است.

بدری تصریح کرد: میزان فروش محصولات ساختمانی و توسعه فعالیت تجهیزات ساختمانی از دیگر مواردی است که برای ما حائز اهمیت است و درصدد هستیم با اهمیت به این موضوع در راستای بهبود وضعیت ساخت وساز و نیز کمک‌رسانی به اقشار فاقد مسکن برنامه‌ریزی‌های خوبی داشته باشیم.

وی بیان کرد: مسکن به عنوان یک نیاز اساسی و مبرم برای تمامی اقشار جامعه است که مجلس در راستای خانه‌دار کردن مردم تا حد امکان تمام تلاش خود را به کار خواهد برد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳۱
قیمت مسکن الکی رفته بالا . من خودم صاحب خانه در منطقه یک تهران هستم ولی معتقدم ارزش خانه درمنطقه یک تهران الکی بالاست . ای کاش قیمت مسکن کاهش پیدا کند ولی به موازات آن در راستای کاهش قیمت اقلام و کالا هم اقدام مقتضی انجام شود . همانطور که قیمت مسکن از یک دو سال گذشته تاکنون سه برابر شده ، قیمت اقلام و کالا ها هم شامل همین افزایش بوده بنابر این اگر صحبت از کاهش قیمت می شود این نباید تنها معطوف به بخش مسکن باشد و باید همه کالاها و خدمات را شامل شود .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
پس الکی نیست خودت یکبارنظرت رابخوان متوجه الکی ودولکی میشوی
قیمت همه چیز رفته بالا جز حقوق کارمند و کارگر .
دست از سر مسکن بردارید . اجازه بدهید مانند همه جای دنیا سرمایه گذار خارجی بیاید و در راستای سیاستهایی که جمهوری اسلامی ترسیم میکند . انبوه سازی کند و مثل همه جای دنیا قسطی هم بفروشد . ظاهرا کلی ریخت و پاش در زیر شعارهای مسکن سازی ملی و یا مسکن مهر و... نهفته است !!!

خودرو سازی را هم بسپارید به سرمایه گذاران خارجی تا در ایران تولید کنند ( مثل تویوتا ) . بانکهای بین المللی هم بتوانند با رعایت قوانین ایران بیایند . آن وقت می بینید که خودرو ومسکن و ایجاد شغل برای جوانها فراهم میشود . و البته کسانیکه از رانت این موارد نفع میبرده اند شعارهای وا اسلاما میدهند که احنبی کشور را بلعید !!
ضمنا موقعی هم که سرمایه گذاران و مقاطعه کاران بین المللی دارند کار میکنند اینقدر ازشان باج سبیل نگیرید که بشود عین پروژه آزاد راه شمال .
باز هم کلی گویی، بدون برنامه و اقدان خاص و فقط به خاطر تبلیغات انتخاباتی!!!
اکثر مردم با این وضعیت قدرت خرید آلونک هم ندارند چه برسه به خرید خونه
اقای بدری به جانت قسم الان رفتم یک واحد 70متری برای اجاره دیدم 60میلیون با 3200000تومان اجاره ماهانه میگم چه خبره صاحبخانه میگه دوتا شیر اب عوض کردم 1300000تومان توقع داری مفت بدم بشینی در صورتیکه هنوز حقوق کارگر روزی50هزار تومان است تازه اگر کار هم باشد.
پس چطور همه صاحب مسکن خاهند شد...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
وقتی کاروتلاش وصرفه جوئی وبجای زیاده خواهی وشعارقناعت کنندحتماصاحب مسکن میشوند
روحانی مچکریم، عباس آخوندی وزیر مسکن دولت تدبیر مچکریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
باید جلوی مسئولین نظام بخاطر این شرایط ستعظیم فرودآوریم واقعا" مچکریم.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس " کسی توان خرید مسکن ‌ندار‌د"
مسئولین محترم کلاهشان را بالاتر بگذارند!!!!!!!!!!
با سلام. مسکن ارزان یعنی چه؟ یعنی اینکه بی کیفیت باشد چون وقتی زمین وقیمت اجناس سه الی چهار برابر شده چه مسکن ارزانی میتوان تولید کرد ؟ تنها راهش هم بیشتر شدن تراز درامدی مردم با سه برابر شدن و پیشی گرفتن از تورم هست که آن هم باوضعیت کشور حالا حالاها باید خوابش را ببینند الان مردم فقط میتوانند خرج خوردو خوراک خود را با مشکل تامین میکنند و باقی هزینه ها را با وام و دستی گرفتن از دوست و فامیل میگذرانند الا کلی از مردم بدهکار بانکها هستند !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
احسنت، حرف حق جواب نداره
چهل ساله همه میگن باید تدوین بشود - باید اجرا بشود و ...
اما تا کنون نه تدوین شده نه اجرا
فقط مسكن؟!
در عوض سانتریفیوژ داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
آره بجاش سانتریفیوژهامون با سرعت هرچه زیادتر شروع بچرخیدن کرده اند.
عوضش امنیت داریم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
عوضش 2800 هزارنفر معتاد داریم ،46درص بیکار ، زنان شوهردار برای امرارمعاش زندگیشون بنا به خواسته شوهرانشان میروند تن فروشی ، اینها کم چیزیه که قدرشو نو نمیندانیم.
والله توان خریدمسکن درجائی یاشهری را همه دارندولی توقع بالا واسراف وکارنکردن بخاطرتنبلی واینکه حال کارکردن به بهانه های مختلف راندارند وزیاده خواهی واینکه یکشبه بخواهندبه همه چیزبرسندباعث میشودکه امکان خریدمسکن هیچوقت نداشته باشندوحتی اگرمنزلی مفت هم به آنهابدهندچندماهه میفروشندپولش رامیخورندودومرتبه این چرخه تکرارمیشود الان تمام گروهی که عرض شدبه بهانه های مختلف مخالفت میکنند!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
هه هه
یک کارگر با تورم صفر درصد و با ۲ میلیون تومان پس انداز در ماه بعد از ۴۰ سال کار مداوم هم نمیتواند یک واحد ۷۰ متری حتی در مناطق جنوبی تهران خریداری کند
با سلام، بنظر بنده مثل کشورهای عربی باید زمین کلا متعلق به دولت باشد و کسی مالک زمین نباشد و هرکس نیاز به مسکن داشت دولت زمین در اختیارش بگذارد و بعد از فرسوده شدن دوباره تحویل بگیرد تا مسکن در حکم کالای مصرفی با دوام باشد و سوداگری و زمین خواری حذف شود
حقوق کارمند ماهی 1.5 میلیون . مسکن متری 10 میلیون . من مهندس پایه یک هستم و میگویم مسکن تخصصی و منطقی گران نیست .
هیچ کسی هم جز دولت نه توان و نه اجازه دارد ، قیمت دلار و سکه و مسکن را تغییر دهد .
پس اخنده دارترین کار ممکن ، پرچم عدالت و حمایت از مظلوم بر دست گرفتن مسئولین است .
امثال آخوندی که مسکن کشور را به طور کل تخریب و نابود کردند ، جای محاکمه سه بار توسط شما نمایندگان مجلس رای اعتماد گرفت و در آخر رئیس جمهور وی را برکنار کرد .
فقط خداوند میتواند حق این مردم را از مسئولین بگیرد ....
همه فقط بلدن کلی گویی کنند و از عمل هیچ خبری نیست
این چیزها که میگی رو مش ممدلی هم از فوته آبه لطفا حرف دیگه بسه و عمل کنید
75 درصد از ارزش مسکن در شهرهای بزرگ مربوط به قیمت زمین است
همه شهرهای بزرگ دنیا یک فاصله مدور 20 کیلومتری به دور شهر ترسیم میکنند و شهرکهای جدید اقماری میسازند و پیمانکارهای این پروژه ها هم از شرکتهای خوشنام بین المللی هستند . حتی بعضی از این شرکتهای پیمانکار بقدری قدرت اقتصادی دارند که املاکشان را بصورت اقساطی هم میفروشند !
این شهرکهای مدرن توسط شبکه ای از بزرگراهها به همدیگر وصل هستند و در هر یک از این شهرکها بیمارستان و مراکز آموزشی و ورزشی و رفاهی و مراکز خرید و مساجد و مراکز فرهنگی و کلانتری و نیروی انتظامی و ... بصورت جداگانه تامین شده است . به این صورت دولتها قیمت زمین را از مسکن حذف میکنند و دسترسی همه به مسکن راحت تر میشود
( بعلاوه تمرکز زدایی مرکز اداری از مناطق مسکونی )

مثلا قیمت زمین در مراکز شهرهای رم یا پاریس یا فرانکفورت یا بروکسل و وین سر به فلک میکشد و هیچکس برای زندگی کردن در مراکز این شهرها ساکن نمیشود . و اکثرا در شهرکهای اطراف این شهرها ساکن هستند .

چرا باید برای منافع یک عده خاص همش دور باطل را تکرار کنیم ؟؟؟
مشکل اصلی در اقتصاد ما میدونین چیه ؟ تولید ثروت توسط دولت با چاپ پول بدون پشتوانه

40 ساله که ارزش ریال مرتب داره سقوط داده میشه !!! و این قضیه ربط چندانی هم به تحریم ها نداره بلکه مشکل اصلی نگاه امنیتی به اقتصاده که باعث شده دولت روی اقتصاد چنبره بندازه تا مبادا بخش خصوصی قوی بشه و بتونه در سیاستگذاری های کلان تاثیر بذاره . دولت یا بهتره بگیم نظام میخواد همیشه حرف اول و آخر را در تصمیم گیری و سیاستگذاری های کلان بزنه و مثل کشورهای پیشرفته نباشه که بخش خصوصی و مردم بخاطر وابستگی دولت به مالیات ، بتونن در سیاستگذاری های کلان سهیم باشن

از طرفی در اقتصاد دولتی ، دولت یک تنه نمیتونه ثروت کافی تولید کنه تا بتونه جوابگوی حقوق و مزایای میلیون ها کارمند و کارگر شرکت ها و سازمان های دولتی و دستمزد پیمانکاران باشه و در نتیجه به چاپ پول بدون پشتوانه رو میاره و چاپ پول بدون پشتوانه هم نتیجه ای جز کاهش ارزش پول ملی و بیچاره شدن مردم نداره

مشکل دیگری هم که وجود داره اینه که بخش قابل توجهی از این پول های چاپ شده ی بدون پشتوانه به سیستم بانکی تزریق میشه و در قالب وام بدون گرفتن وثیقه مناسب در اختیار ژن های خوب قرار میگیره . ژن های خوب هم این وام ها را پس نمیدن و با انباشته شدن مطالبات وصول نشده بانک ها ، بانک ها به مرز ورشکستگی میرسن که در این زمان دولت وارد عمل میشه و برای جلوگیری از ورشکستگی بانک ها و آبروریزی ، با کاهش ارزش ریال جلوی ورشکسته شدن بانک ها را میگیره یعنی در اصل مطالبات وصول نشده بانک ها را از جیب همه مردم بر میداره .. سپرده گذاران ، کارگران و کارمندان حقوق بگیر ، هر کسی که درآمد و پس انداز ریالی داره و حتی اون بچه 5 ساله ای که 1000 تومان پول تو جیبی داره !!!

ژن های خوب و بخشی از مردم ، این پول های بدون پشتوانه یعنی بهتر بگیم این کاغذها را برای تبدیل کردن به ثروت واقعی ، به بازار ملک و مسکن و طلا و ارز میارن و باعث تورم مضاعف و تبدیل شدن مسکن به یک کالای سرمایه ای میشن .. همچنین با هجوم سرمایه ها به بازارهای غیر مولد ، تولید هم دچار رکود میشه و کشور به واردات وابسته تر و در مقابل تحریم ها آسیب پذیرتر میشه و گویا این چرخه ی معیوب قرار نیست متوقف بشه چون نظام نمیخواد

تا وقتی نظام میخواد حرف اول و آخر را بزنه و اوضاع همینه و روز به روز شاهد چاق و چله تر شدن دولت و نهادهای حکومتی و فقیرتر شده مردم و ضعیف تر شدن بخش خصوصی خواهیم بود تا جاییکه دیگه چاپ بدون پشتوانه هم جوابگو نباشه و به یکباره شیرازه اقتصاد از هم بپاشه و نظام و کشور دچار فروپاشی بشن
آقابهرام ۱۳:۵۴ حالاچراازکشورهای پیشرفته تریادنگیریم که زمین هم مالک داردوفقط ساختمان سازی توسط بانکها حمایت میشودوبانکهاوامهای زیادبابهره های کم وبازپرداخت درازمدت میدهندآن مدلی که شمامیگوئید مال کشورهای باسیستم منسوخی هست که جای ذکرش نیست البته اکرزمینی دولتی جائی باشدبجای اینکه نصیب رانت خوران شودمیتوانددولت اجاره طولانی جهت ساخت بدهد نوع معمولش رمینهای موقوفی هستندکه درکشورماهم معمول است قبل ازاستناد به چیزی درباره اش مطالعه فرمائید
بله اطلاع داشتیم کاملآ مشخص است که این کاره نیستید! میشع شما برای ما خونه نسازید فقط زمین و وام ساخت و تایید نقشه نمای خارحی بدید و از سر راه مردم برید کنار؟ واقعآ در این حد صداقت دارید؟
خانه تا به قیمت تمام شده .سالی که ساختند .تعیین قیمت مصالح بکار برده شده ....ا سود 10 درصد .بستن درب بنگاههای معاملاتی ...ارائه از طریق اینترنت ..........ثبت در دفاتر اصلی دولت..ا سایش و ارامش مردم خبری نیست ......که دارید مردم را بازی می دهید ...باید نهادها و بانکهها بدانند جیب مردم خالی است نمی توانند انها را بزنند......تا به قانون برنگردید ...از .رامش خبری نیست .شما را به خدا دست بردارید .خانههای که 20 الی 40 سال پیش با متری 50000 هزار تومان ساختید الان هم که کلنکی هستند .....الان می خواهید به متری 11 میلیون الی 20 میلیون بفروشید.ثابت کنم حاضرم لا سند میگوییم .سه سال پیش در منطقه 22 برجهها را به متری یک میایون با سود ساختند الان می دهند 20 الی 24 میلیون ..شما خجالت نمیکشید ................. مردم نه کورند نه کر
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر