بازدید 3676

توضیحات فدراسیون ژیمناستیک درباره ماجرای چهارمیلیاردی

کد خبر: ۹۳۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ 05 November 2019

دبیر فدراسیون ژیمناستیک در نشست خبری گفت: درست است گزارش مالی و بودجه فدراسیون را باید قبل از سال در جلسه هیات رئیسه مطرح کنیم، اما وقتی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش امکان این را ندارند که بگویند ما قطعا فلان مبلغ را به شما می‌دهیم؛ ما چطور می‌توانیم به صورت قطعی درباره بودجه صحبت کنیم.

به گزارش تابناک ورزشی، سلیمانی گفت: ما تازه دو ماه پیش با وزارت ورزش تفاهم‌نامه امضاء کردیم. پیش بینی بودجه فدراسیون در جلسه ۱۷ فروردین هیات رئیسه مطرح شد، اما همه این‌ها پیش بینی بود چرا که وزیر مثلا گفته بود ممکن است ۵۰ درصد بدهیم یا اینکه بعدا گفت: شاید ۷۰ درصد بودجه را به شما بدهیم بنابراین نمی‌توانستیم به صورت قطعی درباره وضعیت بودجه و درآمد‌ها گزارش بدهیم. بنده در جلسه ۱۷ فروردین ۹۸ هیات رئیسه تقویم سال ۹۸ را در اکسل به صورت ریز به ریز از مبالغ اندک تا هزینه هواپیما، اردو‌ها و ... را پیش بینی کردم. در کنار آن نیز درآمد‌های سال ۹۸ به صورت پیش بینی شده ارائه شد. در مجموع با حساب کتابی که صورت گرفت اعلام شد چهار میلیارد تومان برای اجرای کامل برنامه‌ها کسری می‌آوریم و گفتیم اگر می‌خواهید برنامه‌ها را در سال ۹۸ بطور کامل اجرا کنیم چهار میلیارد تومان کسری خواهیم داشت و از اعضا خواستیم راهی برای افزایش درآمد‌ها و جذب حامیان مالی پیدا کنند؛ بنابراین اینگونه نیست که عنوان می‌شود فدراسیون ژیمناستیک چهار میلیارد تومان کسری بودجه یا بدهی دارد.

سلیمانی افزود: خوشبختانه تا الان تمامی برنامه‌ها را پیش بردیم و هیچ موردی کنسل نشد. حقوق کادر فدراسیون نیز تا آخر مهرماه پرداخت شده است و بیمه و مالیاتمان نیز به روز است. حتی ما برای کاهش هزینه‌ها در سفر‌های برون مرزی تا جایی که می‌شد صرفه جویی کردیم و افراد غیر ضروری را اعزام نکردیم. در جلسه شهریور ماه هیات رئیسه نیز پیش بینی بودجه برای شش ماهه دوم سال را ارائه دادیم که در آن پیش بینی مسابقات کسب سهمیه المپیک را آوردند و گفتیم باید یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جذب کنیم تا بتوانیم برنامه‌های مان را کامل اجرا کنیم. مثلا برای مسابقات مغولستان هزینه بلیت هر نفر ۲۸ میلیون تومان می‌شد آیا سال پیش نیز این رقم به همین میزان بود؟ یا قیمت ارز تغییری نکرده است. مسلما هزینه‌ها بیشتر شده است. به نظر من فدراسیون ژیمناستیک در بحث مالی خیلی هم خوب عمل کرده و توانسته اوضاع را مدیریت کند.

دبیر فدراسیون ژیمناستیک درباره میزان بودجه فدراسیون و دریافتی‌ها گفت: حدودا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان درآمد داشته‌ایم. همچنین دریافتی‌مان از کمیته ملی المپیک ۴۰۰ میلیون تومان بوده است. از وزارت ورزش هم در مجموع حدود ۸۰۰ میلیون تومان گرفته‌ایم.

به گزارش ایسنا، در ادامه نشست رئیس فدراسیون ژیمناستیک درباره اظهارات قاسمی عضو هیات رئیسه فدراسیون گفت: آقای قاسمی عضو هیات رئیسه فدراسیون نیست و ابلاغی هم از وزیر ورزش برای این منظور ندارد. او فقط در همان ابتدا دو بار به عنوان مهمان به جلسات هیات رئیسه دعوت شد بنابراین اینکه بگوییم سه عضو هیات رئیسه گفته‌اند ابهامات مالی وجود دارد صحیح نیست چرا که ایشان عضو هیات رئیسه نیست. آقای هاشمی طبا هم در جلسه آخر غایب بودند. تنها یک نفر این اظهارات را مطرح کرده و اگر برای ایشان سوالی هست حتما آماده پاسخگویی هستیم. ما بودجه فدراسیون را ۱۲ اسفند ۹۷ مصوب کردیم و تعجب می‌کنم چرا این موارد مطرح شده است. هیچ کس اجازه ندارد و نمی‌تواند مدعی شود بودجه امسال مصوب نشده است. ما بودجه فدراسیون را ۱۲ اسفند ۹۷ در مجمع فدراسیون که بالاترین نهاد است مصوب کردیم. این ادعا غیر قانونی و قابل پیگیری است. ضمن اینکه در جلسه ۲۷ فروردین نیز در جلسه هیات رئیسه مطرح و تمامی اعضا نیز آن را امضاء کردند (دبیر فدراسیون سند مربوط به امضای اعضای هیات رئیسه را به خبرنگاران نشان داد.)

وی در پایان درباره ادعا‌های روح الله وین رئیس شاخه "ژیمناستیک برای همه" مبنی بر اینکه به خاطر انتقاداتش از سوی رئیس فدراسیون برکنار شده است، گفت: ایشان در طول دو سال فعالیتش اصلا هیچ کاری که مثبت باشد انجام نداد در حالیکه این شاخه مخاطب زیادی دارد و بار سنگینی روی دوش فدراسیون بود. حتی از او دعوت کردم به خاطر مشکلاتی که وجود داشت به فدراسیون بیاید تا آن‌ها را بررسی کنیم، اما نیامد و توضیحی هم درباره علت نیامدنش نداد. در نهایت مجبور شدم او را از ریاست این شاخه کنار بگذارم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها