بازدید 4230

هزینه‌های یک زوج دو نفره چقدر است؟

هزینه سبد معیشت کارگران موضوعی است که باید به آن توجه شود، چرا که این روز‌ها با کاهش قدرت خرید کارگران، نوسانات نرخ ارز و تعطیلی واحد‌های تولیدی شاهد این هستیم که هزینه‌های زندگی کارگران از درآمد‌های آن‌ها بیشتر است.
کد خبر: ۹۳۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ 04 November 2019
در حالی ۲۹ درصد از خانوار‌های دهک اول درآمدی یعنی کم‌درآمدترین دهک، خانوار‌ها و زوج‌های جوان دو نفره هستند، که درآمدشان کفاف هزینه‌ها را نمی‌کند.

به گزارش تسنیم هزینه سبد معیشت کارگران موضوعی است که باید به آن توجه شود، چرا که این روز‌ها با کاهش قدرت خرید کارگران، نوسانات نرخ ارز و تعطیلی واحد‌های تولیدی شاهد این هستیم که هزینه‌های زندگی کارگران از درآمد‌های آن‌ها بیشتر است.

حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۸ حدود یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۱۰۰ تومان است که بر اساس یک خانوار ۳.۳ نفری است.

بیشترین هزینه غیر خوراکی خانوارها، مربوط به گروه «مسکن»، «بهداشت و درمان» و «حمل و نقل و ارتباطات» است. بیش از نیمی از هزینه‌های غیر خوراکی یعنی حدود ۵۲ درصد، به گروه مسکن تخصیص پیدا می‌کند.

بخش عمده خانوار‌های دهک اول درآمدی را زوج‌های جوان تشکیل می‌دهند. حدود ۲۹ درصد از خانوار‌های دهک اول درآمدی یعنی کم‌درآمدترین دهک، خانوار‌های دو نفره هستند.

حدود ۱۹ درصد از خانوار‌های ساکن در مناطق شهری را همین زوج‌های جوان دو نفره تشکیل می‌دهند که مجموع هزینه‌های آن‌ها در سال گذشته، به‌طور متوسط بیش از ۳۶ میلیون تومان بوده است.

هزینه‌های خانواده پیرامون بحث مسکن، بهداشت و درمان، تفریحات، سرگرمی هاو خدمات فرهنگی، پوشاک و کفش، لوازم اثاب و خدمات خانوار، حمل و نقل و ارتباطات و کالا‌ها و خدمات متفرقه خانوار خرج می‌شود.

متوسط انواع هزینه‌های غیر خوراکی سالانه یک خانوار شهری ۲نفر در سال ۹۷ شامل ۵۲ درصد مسکن، ۴.۸۵ درصد لوازم، اثاث و خدمات خانوار، ۱۴.۶۲ بهداشت و درمان، ۱۳.۱۳ حمل و نقل و ارتباطات، ۱.۷۲ درصد حوزه تفریحات، سرگرمی‌ها و خدمات فرهنگی، ۱۰.۱۶ درصد هزینه‌های برای کالا‌ها و خدمات متفرقه خانوار و ۳.۳۰ درصد سایر هزینه‌ها است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار