بازدید 21203

جنجال های یک پوستر تبلیغاتی برای چندهمسری

این روزها یک پوستر تبلیغاتی با موضوع آموزش های مهارت های ارتباطی چند همسری در فضای مجازی دست به دست می شود که این پوستر از زوایای مختلف جنجال به پا کرد.
کد خبر: ۹۳۴۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸ 04 November 2019

این روزها یک پوستر تبلیغاتی با موضوع آموزش های مهارت های ارتباطی چند همسری در فضای مجازی دست به دست می شود که این پوستر از زوایای مختلف جنجال به پا کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه خراسان، این آموزش ها که در قالب برگزاری کارگاه هایی برای چندهمسران است، توسط یک موسسه خصوصی با عنوان «حیات حسنی» برگزار می شود. در این مجموعه که مشخص نیست با چه هدف و نیتی راه اندازی شده است کارگاه هایی با موضوعات ضرورت احیای فرهنگ چند همسری، الزامات تشکیل خانواده های چند همسری، احکام فقهی خانواده های چند همسری و مهارت های ارتباطی چند همسری برگزار می شود و هم اکنون از متقاضیان شرکت به صورت رایگان ثبت نام می کند. البته برخی نیز خبر دادند این پوستر کپی شده از پوستری دیگر با سوژه ای دیگر بوده که به شکل ناشیانه ای برای این موضوع استفاده شده است.

جنجال ها از جدی تا طنز
۱- آن چه در اولین نگاه، طراحی این پوستر را جنجالی کرده است، ارائه تصویری معنادار از آقا و خانم های کار شده در پوستر است. آقا با چهره ای کاملا مذهبی و نوع پوشش اش با چفیه ای که بر گردن دارد، نمادی از طبقه خاصی از افراد جامعه را نمایان می کند. ضمن این که خانم های تصویر شده نیز همه با پوشش چادر هستند که گویی این رسم به طور ویژه در این گروه از جامعه رواج دارد.

یکی از کاربران توئیتر درباره این پوستر نوشت: هیچ کس نمی توانست چنین تخریبی علیه مفاهیم ارزشی که این پوستر کرده، بکند. با چفیه و چادر و چند زن اطرافش در تبلیغ چند همسری !

۲- سوی دیگر جنجال ها درباره این پوستر، موضوع این کارگاه ها و نقد تبلیغ چند همسری است. درواقع منتقدان می گویند، در شرایطی که بسیاری از جوانان با توجه به مشکلات اقتصادی امکان ازدواج ندارند، چرا عده ای چند همسری را تبلیغ می کنند و بنای احیای آن را دارند.
در این باره واکنش های انتقادی بسیار است و برخی آن را شوخی می دانند. در این زمینه یک کاربر، موضوع را باور نمی کند: «من باور نمی کنم چنین پوستر و چنین کارگاهی برای چند همسری وجود داشته باشه. یه آدم لوس داره شوخی می‌کنه باهامون.»

۳- در این میان برخی نیز که همیشه در صحنه حضور دارند این جنجال و چالش را به طنز گرفتند و نوشتند: -یه جوری نوشته کارگاه آموزشی انگار تو کارگاه میری چندهمسری میشی و برمی‌گردی
-آقاهه چه نگاهی به آسمون کرده انگار داره میگه خدایا شکرت!

رهبر انقلاب: تعدد زوجات باعث دلسردی خانم ها می شود
در این فضای جنجالی هم برخی جمله ای درباره چند همسری را از رهبر انقلاب منتشر کردند که ایشان قبلا در جمع کارکنان بیت رهبری اشاره کرده اند: افراد شاغل در بیت رهبری اگر همسر دوم اختیار کنند، اخراج می‌شوند. مستحب بودن تعدد زوجات را قبول ندارم آقایان حتی به شوخی هم نباید درباره تعدد زوجات حرف بزنند که باعث دلسردی خانم‌ها می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۷
اتفاقا پوسترکاملا بجایی است زیرا تنها این طبقه دارای چنین تفکری هستند و چون منابع مالی را هم در اختیار دارند پس می توانند بر اساس فهم خودشان چند همسر اختیار کنند.جامعه کلا طرفدار چنین نظریه ای نیست و چند همسری را تقبیح می کند.
تعدد همسر حکم قرآنه
پاسخ ها
رفیق
| Turkey |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
در قرآن مجاز دانسته شده، ولی در همان آیه به انجام ندادنش توصیه شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
من نگران خانم ها نیستم- نگران اون مردایی هستم که سهمیه رن هاشون رو مردای دیگه میبرن و اونا سرشون بی کلاه میمونه- اونوقت اونا باید چی کار کنن؟برن خیابون صیغه ساعتی پیدا کنند؟ اونوقت اون جامعه کارش به کجا میرسه؟
نفیسه
| Germany |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
طلاق هم حکم قرآنه. بیایم طلاقو ترویج بدیم؟معلومه وقتی چیزی که رواج داشته باید حکمش در قرآن میومده که مردم افراط نکنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
و برای چند همسری شرط غیر ممکن عدالت را گذاشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
كاش تو همه امور تابع قران بوديد
ناشناس
| - |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
شما هم که همه پیرو بی چون و چرای قران

باور کردیم هوس ران
خدایا شکرت. یک بنده خدایی پیدا شد حرف دل مردان را گفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
مرد یا نر؟
واقعا بهتر از این نمیشود به اصل بک موضوع لطمه زد . حقی که خدا حلال کرده است بنده خدا نمی تواند حرام کند. حلال خدا را حرام کنید تا حرام خدا را حلال کنند . چند همسری بد است ولی روابط نامشروع .ازدواج سفید .فحشا لابد خوب است؟؟؟
پاسخ ها
نفیسه
| Germany |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
طلاق هم حلاله. باید ترویج بدیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
چرا ناراحت ميشي تو برو بگير. اسمش هم هوا و هوس نيست
ناشناس
| - |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
عرضه داری یک زندگی خوب برای خودت و یه نفر دیگه درست کن
چند همسری پیش کش

موضوع اینه خودنون فقط دنبال هوسرانی هستید حالا اسمش هر چی باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
ازدواج سفید یا فحشا، صیغه یا چند زن بودن را توجیه نمیکنه
نمونه کامل برابری زن و مرد در جوامع دینی ....
چند همسری!!!!!!یعنی خانم ها هم می تونن چند همسر داشته باشن دیگه چه فرقی می کنه
راستس تابناک چرا نظرات رو نمی زارین؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در این تصویر، فقط یک همسر وجود داشته است. سه خانم دیگر، از عکس های متفاوت دیگر، با فوتوشاپ به این عکس اضافه شده اند. این کارها فقط برای جنجال سازی و گرم کردن سر مردم به بحث های بی سرانجام است، تا ذهن مردم از معیشت، اشتغال، ازدواج، مسکن، و غیره منحرف شود.
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
این بنر همراه با کارگاه آموزش چند
همسری است
ضریب نسبت مرد به زن 1 به 1.1 هست
یعنی نسبت زن ها بیشتر هست پس تعداد اونها بیشتر هست

درثانی مردی که میتونه و پول داره چرا نگیره؟

ملت اگر مرد زن داری روابط نامشروع داره کسی چیزی نمیگه از اطرافیانشون اما اگر فهمیدن زن دوم داره واویلا چرا؟؟؟؟

هرکسی پول داره و بتونه بسیار خوب هست چقدر ما زن و دختر بدون شوهر داریم چرا باید اینطور باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
آره عزیزم بخصوص مردی که شغلش خر کردن مردم باشه و درآمدش هم برداشت و هدیه بی حد و حساب از خزانه و پل نفت و مالیات مردم
محبوبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
به سایت مرکز آمار ایران مراجعه کنید. تعداد مردها بیشتره. اما حتی کمتر بودن هم این توجیه مسخره است. مثل اینکه من که شاغل و پولدارم دلم بخواد با چند نفر باشم. مشروع و نامشروع نداره. بنای زندگی زناشویی رابطه یک به یکه.
ناشناس
| - |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
لزوما شما مردا نباید به فکر دخترها و زنهای بی شوهر باشین

اونا خودشون می تونند کار کنند و زندگی شون را اداره کنند
اینقدر دلسوز نباشید
ساناز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
برو این توصیه ها رو به داماد خودت یا شوهر خواهرت بکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
شما فرق ازدواج و دوستی رو نمی دونی. ازدواج یعنی تعهد. تعهد هم فقط به یه نفر می شه. کسی که با چند نفر دوسته به هر حال احترامی برای هیچکدومشون قائل نیست.
مردی که می تونه و پول داره؟...خب...ملاک شما برای ازدواج مشخصه! حرفی نمی مونه.
حلال خدا را حرم نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
دزدی، اختلاس حلاله؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
البته خدای ساخته برخی ها، که معلوم نیست چرا انقدر با زن ها لج است و از جنس زن بدش میاد،خدایی که زیر سایه اش همه نوع خشونتی بر علیه زنان صورت میگیره
بیچاره ایرانیها که نمی توانند بخاطر فقر ازدواج کنند . همش حنگ و دشمنی و به فکر مردم نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
این پوستر و کارگاه مربوط به آن دقیقن نشاندهنده عمق فاجعه اقتصادی و فقری است که به اکثر ایرانی ها تحمیل شده است. حالا به این نتیجه رسیده اند که چون به دلیل فقر بسیاری نمیتوانند ازدواج کنند پس بهتر است آنان که ثروتمندند به جای یک زن چند زن بگیرند!!! به این ترتیب می خواهند آمار ازدواج بالا برود و صورت مسئله فقر را پاک کنند
تعداد ٤تارو خوب نشون داده
از پرچم مقدس ايران بي خود استفاده كرده زنان در افكار ايرانيان كالا نيستند
به نظر بنده چند تا خانم داشتن بد نیست هم شریعت پیامبر است وهم مجوز قرانی دارد شما چرا در برابر دین سر تعظیم فرود نمی آورید /
پاسخ ها
نا شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
دیگه نشد که هرجا به نفعتون بود بگید شریعت پیامبره هرجا هم نبود یه چیز دیگه بگید.
مثلا مهریه ی این خانم ها ررا نباید بدبد ، حتماً می گویید مهریه را کی داده و کی گرفته!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
یه نگاه کوچک به تاریخ اسلام بکنید خواهید دید که هم پیامبر و هم حضرت علی تا وقتی زن اولشان زنده بود زن دومی نگرفتند. شما هم اگر دوست داری چند همسر همزمان داشته باشی صبر کن زن اولت فوت کنه و پس از آن برو چهار زن همزمان بگیر
ناشناس
| - |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
بله دیگه عده ای این همه دزدی می کنند میلیارد میلیارد اختلاس می کنند چه عیبی داره چند تا هم زن داشته باشن


بدبختی اینه که کسی که نمی تونه شکم خودشو سیر کنه دلسوز دخترهای دیگه میشه
اونی که عقلش میرسه و وضع مالیش هم خوبه به این اراجیف فکر نمی کنه
ساناز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
لایک داری ناشناس ۱۱:۲۶
براساس همون شریعتی که زن دوم رو با همه شرایطش مجاز دونسته مهریه زن باید همون لحظه ثبت ازدواج پرداخت بشه
ای کاش دستورات دیگر را جدی می گرفتید، مثل رشوه، ربا، زنا، دزدی و دروغگویی، غیبت و تهمت، رعایت اخلا، زهی خیال باطل...!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
این جمله تان هزاران لایک داره متاسفانه نمیشه بیشتر از یکی داد.
اشکال ندارد با 4 تا همسر داشته باشیم مگر گناه است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
ببینم حاضری قبول کنی دخترت زن چهارم یه مرد بشه؟
ناشناس
| - |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
عرضه داری برو بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
گناهش اینه که زن ها نمیتونن چهارتا شوهر همزمان داشته باشن و این یعنی نابرابری
مزخرفه. واقعا مزخرفه
این جزء احکام شرعی اسلامه . وقتی مردی از لحاظ مالی و جنسی توانایی داره چرا نباید از یه بیوه زن تنها حمایت بکنه و ثوابش رو در دنیا و آخرت ببره
پاسخ ها
نفیسه
| Germany |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
چرا از جوون هایی که موقعیت ازدواج ندارند حمایت نکنه به
جای ازدواج؟ اگر چند همسری ثواب داشت در قرآن میومد. ولی ثواب انفاق به دفعات اومده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
برای حمایت کردن راههای دیگری هم هست مثلاً ایجاد شغل بکنه
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
ثواب در دنیا؟ هاهاهاها
ناشناس
| - |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
مردای ایران که ماشالا با صد تا زن هم سیر نمیشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
خیلی دلتون میخواد ثواب ببرید کارهای دیگه رو انجام بدید بعد مگه میرن بیوه میگیرن چشم شون دنبال خوشگل ها و جوون هاست
حدود 5میلیون زن بیوه در کشور فاجعه است اگر شرایط ازدواج مجدد برای مردان فراهم باشه وبتونند از عهده مخارجش بربیان چه اشکالی داره حتما باید مثل کشورهای دیگر تقاضای مرد بکنیم که بیان از ایران زن بگیرن اگر دولت از مردها حمایت بکنه همه حاضرن دراین امر خیر شرکت کنند
پاسخ ها
نفیسه
| Germany |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
این همه مرد مجرد که مشکل مالی دارند و نمیتونن ازدواج کنن و به فساد کشیده میشن چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
آمار مردای بدون همسر رو داری؟ تعداد مردهای مجرد از این هم بیشتره. دارن پسرای جوون رو به بهای عیاشی پیرمردای پولدار نابود میکنن.
ناشناس
| - |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
آخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخی
چقدر خیرخواهین شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
این مشکل شماست که "بیوه" رو فاجعه می دونین. بیوه یه انسان کامله و می تونه برای خودش زندگی کنه و خوشبخت باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
دولت دیگه بیشتر از این از مردها حمایت کنه؟ قوانین مردونه بود که الحمدالله کارگاه چند همسری هم بهش اضافه شد
1- بهتره برید آیه قران را کامل بخونید چون گفته شده به شرط عدالت و بلافاصله بعدش خداوند فرموده ولی شما نمی توانید عدالت برقرار کنید.
2- اسلام همچنین گفته زن می تواند هیچ نوع خدمتی در خانه ارائه نکند حتی برای شیر دادن هم می تواند تقاضای مزد داشته باشد.
حالا هر کی می تونه زن بگیره و بعدش برای همسرش کلفت و ... بگیره و از پس هزینه هاش بر بیاد بسم الله
بدبختی اینه که اگثرا مردای بدبخت و بی چیز دنبال این قضیه هستند و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
آفرین
هر وقت یاد گرفتیم زن نصف زندگی مرد و عامل بقاء و هستی انسانیت است هر وقت انصاف داشتیم در مورد زنان کشور در و منصفانه و با عدالت صحبت کنبم ان
وقت میتوانیم در مورد سایر امورات آنها هم صحبت کنیم

دیدگاهی که زن را ابزار و کالا میداند محکوم به شکست است
جز بوالهوسی و عیاشی چیزی دیگری نمی توانم بگویم به چه قیمتی خانمی را از بی همسری نجات می دهید به قسمت اینکه زن دیگری که عمر و زندگیش را پای شوهرش گذاشته یا مطلقه کنید یا یک افسرده و دلشکسته؟؟ بس کنید مزخرفاتی که به نام اسلام در ذهن مردم جای می دهید... دلیلی نمی شود چون یوسف پیامبر 3 هزار سال قبل دوتا زن داشته یا امامان 1400 سال قبل چند همسر داشته اند الان هم این اتفاق بیفتد آیا شرایط اجتماعی و فرهنگی جهان عرب حتی امروز - چه برسد به 1400 سال قبل- با ایران امروز یگسان است... وجود فحشا و ازدواج سفید به دلیل نبود چند همسری است؟؟؟؟؟ آخر این چگونه استدلالی است؟ به ریشه های فساد و فحشا بپردازید.. خانم متاهلی که علیرغم داشتن همسر و با رضایت همسر وارد روابط نامشروع می شود علتش نبود چندهمسری است؟؟؟ خداوند به همه ما عقل دهد رواج اینکار فقط بنیان خانواده ها را از هم می پاشاند و زاویه جدیدی برای فساد و فحشا در جامعه باز می کند
علی برکت الله
به قول مهران مدیری با لبهای غنچه "خدا رو شکر..."
آنهایی که پولدارند خودش را دچار مشکلات چند همسری نمی کنه و با صیغه داخلی و ساعتی و یا سفر خارجی مشکل را حل میکنند.
هرچند فرهنگ کنونی جامعه بشری این موضوع را نمی پسندد لیکن حتما زنانی هستند که تحت فشارهای مختلف حاضرند همسر دوم و بعد از آن شوند ، شما ناراحتی نشو .
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
امیدوارم دختر و خواهر و همه اقوام مؤنث جنابعالی هم به زودی به این اجبار بیفتند تا دیگر ناراحت نباشیم.
ناشناس
| - |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
تو هم اگر عرضه داری برو بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
همسر اوله که ناراحته...کاش برای اونم راهکار می دادین!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
زن اول ناراحتِ بفهم
حمیدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
روش انسانی وخدایی اینکار اینه که همسر اول خودش اقدام کنه و به همسر دوم به چشم خواهر وهمراه ومونس نگاه کنه که متاسفانه در نگاه شهوت زده زنان وبعضی ها اینطور نیست
افرين به مقام معظم رهبري كه بي واهمه از مرتجعان رهنمود عالي دادن. ايشان هم اسلام شناس است هم بهتر از هر كسي شرايط جامعه و جهان را مي شناسد. احسنت.اي كاش علماي ديگر هم بصيرت و شجاعت ايشان را داشتند.
به عنوان یک مرد اصلا موافق نیستم ...هرگز ...
اما با این اوضاع بی حجابی و بدحجابی ظاهرا چاره ای نیست و بهتر از ازدواج های مخفیانه و از همه بدتر روابط نامشروع است ....
معلومه این اوضاع بدحجابی ها باعث بیدار شدن دیو خفته تنوع طلبی در مردان میشود .... تنوع طلبی از خصوصیات درونی مردان است که در هر کسی به اندازه ای بیدار است مانند زنان که دوست دارند زیبایی هایشان را بروز دهند و هر کس به اندازه ای ،یکی طبق دین فقط برای شوهرش برخی در مقابل پسرخاله و پسرعمو و سایر نامحرمان و برخی حتی در کوچه و خیابان

حالا این خوبه ، خیلی از مردان برای تامین هزینه این تنوع طلبی باید دست به خیلی از جرایم و گناهان بزنند از گرانفروشی و کم فروشی تا دزدی و زورگیری و برخی هم تجاوز به عنف

ای کاش تابناک عزیز نشر دهد و کارشناسانتان هم در این خصوص مطالب زیادی بنویسند تا برخی بفهمند که جامعه و خانواده را با بدحجابی ها به کجا میکشانند . و بفهمند که همه حق دارند به بدحجابان تذکر دهند و اعتراض کنند .
زنان به خودشون احترام بذارن و زن دوم کسی نشن...
اونهایی که تعداد زیاد مجردا و مطلقه ها رو بهونه کردن تا این مستحب الهی !!! هم خدای نکرده از دستشون در نره خبر دارند چند درصد اینها حاضرند همسر دوم شوند؟ یا اینکه چند درصد زنهای متاهل حاضرند زندگیشونو با مردان چند همسر خود ادامه بدهند؟ در شرایطی که زنها به استقلال مالی و شخصیتی رسیدند چنین مواردی فقط بنیانهای نسبتا استوار خانواده ها را سست می کند. چون مسلم بدانید زنها هم بیکار نمی نشینند.
از نظر جامعه شناسی مردان بیش از زنان بدلیل نوع مشاغل و کار تعریف شده برای آنان در حوادث و کار و جنگ و ... کشته می شوند و گاهی بخشی از زنان از سن ازدواج آنها بدلیل مسائل متعدد رد می شود که این تعداد به چند میلیون می رسد و برای بالانس فضای جامعه نمی شود با این امر هنجار و لازم مقابله کرد. به یک سوپاپ اطمینان در این وجه اجتماعی نیاز است. الان نه چند سال دیگه باید این کار را کرد که دیرتر شده خواهد بود.
این تصور ساختگیه جستجو کردم. افراد جدا جدا هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
خسته نباشی دلاور
به عنوان یک زن اگر بدونم دولت به جای کمک به پسران جوان در حال ترویج چندهمسری است اولین کاری که می کنم اینه که حساب مالی و از شوهرم جدا کنم و بیشتر به فکر استقلال مالی باشم تا مبادا روزی برسه که بخاطر نیاز مالی حاضر به زندگی چندهمسری باشم. به نظرم این کمترین تبعات چنین سیاستی خواهد... دلسرد کردن زنان حتی با شوخی کردن در این موارد عواقب زیانباری برای بنیان خانواده و جامعه خواهد داشت.
خیلی بیخوده!!
کسانی که درمخالفت با این قضیه صحبت کردند به این سوال جواب بدن آیا همه حق دارند ازدواج کنند؟ اگر جواب بله هست پس تکلیف زنان بیوه و شوهر مرده و مجردهای سن بالا و خانمهایی که تعدادشون از آقایون بیشتر هست کی میده؟ و اونا با کی ازدواج کنند؟ یعنی خودخواهی و جهالت بعضی زنان ومردان پایانی ندارد؟ آیا زن اول گمان نمی کند اگر شوهرش مرد تکلیفش با خودش وفرزندانش چه میشود؟ چند همسری حق زنان وتکلیفی برای مردان عادل هست تا هیچ کس درجامعه بدون همسر باقی نماند
اسلام مجاز میداند
در دوران فعلی اگر کسی دزدی و اختلاس کنه مشکلی نیست ولی اگر دو تا زن داشته باشه اخراج.
پاسخ ها
الهه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
در دوران فعلی اگر کسی دزدی کنه اختلاس کنه با حکم خدا و قرآن و پیامبر و حلال و حرام کاری نداره ولی دنبال اینه که حکم خدا رو درباره چند همسری حتما اجرا کنه!
من یک مردم و طبیعیه که مثل باقی مردا از اصل موضوع خوشم بیاد اما وقتی می بینم یک نفر به تمام معنی خانم، تو زندگیم هست که در سختی و مشکلات باهام بوده و تنها نذاشته منو و میدونم که با این موضوع خاص کاملا مخالفه، بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب حتی به شوخی هم در این مورد صحبت نمی کنم.
دخترهای زیادی دیدم که بخاطر بالا رفتن سن راضی هستند زن دوم هم بشوند
ولی بجای تبلیغ چند همسری باید شرایط ازدواج آسان جوانها رو فراهم آورد
اگر مردی تمکن مالی داره بنظرم بهتره بجای اختیار هو برای همسرش از صیغه و راههای دیگه مشکلاتش رو بگذرونه
این شرافتمندانه تر است
صدا و سیما عملا با حذف پدر و مادر و چند همسری از ترکیب خانوده ها و نشان دادن روابط خارج از خانواده در فیلمهاش نوع زندگی غربی را در کشور رواج داد و باعث حذف پدر و مادر و چند همسری از خانواده ها شد باید بگم صدا و سیما طی دهها سال گذشته تیشه به ریشه خانواده ایرانی زد و دیگر هرگز درست نخواهد شد و ما با تلاش صدا وسیما به یک جامعه غربی تبدیل شدیم. مثلا وقتی در فیلما جوانی میره خواستگای میگن خونه داری ماشین داری کار داری . یعنی خانواده ها در مقابل چنین کمبودهایی مسئولیتی ندارن ؟ چرا نباید حمایت خانواده در تامین چنین چیزهایی نشون داده بشه و فرهنگ بشه . صدها هزار زن بیوه و دختران سن بالا و ازدواج نکرده که دارن که معلوم نیست به چه راههای کشیده میشن نتیجه این حرام کردن حلال خداست
چرا کارگاه چند شوهری نمی‌ذارن ببینیم نظر سراسر خشونت بر علیه زنان که تو کامنت ها خیلی وجود داره چیه؟ خیلی ها انسان نیستن آدم نمان
هروقت توانستیم عدالت را مثل پیامبر بین زوجات برقرار کنیم، ایرادی نداره. خیلی از مردها هنوز با یک زن هم عدالت ندارن و بلد نیستند با همون یک زن رفتار اسلامی داشته باشند. از قدیم گفتند شما همون یه بچه رو بزرگ کن...
بیشعوری محض،الان دیگه کل مشکلات مملکت ما حل شد...
به نظرمن این تبلیغات و شیپور کشی برای این موسسه نامبرده هست....برای اینکه چندهمسری در حال حاضر هم در ایران مجاز هست.حتما نمونه اون رو در اطراف خود سراغ دارید.اما.... شرط ازدواج بعدی داشتن اجازه قانونی ازهمسر قبلی هست غیر از این،خلاف قانون محسوب میشه.تا پایان حکومت قاجارموافقت همسر قبلی نیاز نبود و متاسفانه هیچ قانونی وجود نداشت اما در حکومت پهلوی اول به جهت جلوگیری از هرج ومرج اجتماعی ،این حرکت قانونمند شد.
جالبه، خیلی جالبه
وقتی حرف تعدد همسر است همه آقایان ازدواج دوست از شریعت و حلال و حرام خدا حرف می زنند جالبه این افراد با بقیه حلال و حرام ها کاری ندارند. ازدواج اول سنت پیامبر بوده بعد کمک به جوانان برای ازدواج سنت پیغمبر نیست؟ کمک به فقرا تا دیگر فقیر نباشند البته بدون انکه انها را صیغه کنید سنت پیامبر نیست؟ دروغ نگفتن ربا ندادن صادق و پاک بودن سنت پیامبر نیست؟ کلا ملت جالبی هستید که فقط سنت پیامبر رو در ازدواج متعدد میبینید. اون سوپر میلیاردرها اگر پیامبر میشناختند که سوپر میلیاردر نمیشدند! با تیغ زدن جیب ملت سوپر میلیاردر شدند و اکنون دم از سنت پیامبر می زنند!
مواظب دین باشیم که طذفداران سوپر میلیاردر ها هدایتش نکنند.
اعتراض ما بہ عمر ھمین بود کہ او متعہ رو حرام قرار دادہ در حالیکہ پیامبر ص حلال کردہ بود۔
این کار در تاریخ تشیع ھم ثبت شد، خیلی خیلی خیلی متاسفم۔۔۔۔!

محمد پاکستانی
اینایی که با ازدواج موقت و تعدد زوجات مخالفن تکلیف خودشون مشخص کنن شیعه علی هستن یا شیعه عمر؟
در ایام نزدیک به انتخابات از جنس این صحبتها زیاد می شود مردم ایران فریب نخورید!
واقعا آدم قلبش از این همه جهالت درد می گیره.
سلام برای هر کس سلیغه شرعیش محترم است
به نظر من این جور احکام اسلام من دراریه
با سلام خدمت همه. اول اینکه در اسلام ازدواج واجب نیست ، سنت خوبی هست . دوم اینکه در قرآن اومده که ازدواج تا 4 همسر . یعنی لگام زده بیشتر نشه ( محدود کرده ) نه اینکه برو تا 4 تا زن بگیر . شرط هم گذاشته با رعایت عدالت . البته در آیه دیگه هم گفنه که اهل رعایت نیستیدو طوری نشه که به یه زن گفته بشه شوهر مرده هست .
ازدواج بر اساس جوامع مختلف متفاوت هست . اگر در عراق و عربستان چند تا زن می گیرند مردمش فاسد هستند؟ زن هاشون مشکل دارند که به هوو رضایت می دهند؟ مگه در ایران قدیم ، چند همسری رایج نبود؟ مگه این همه حرف و حدیث بر علیه اونها بود ؟ علت تک همسری و چند همسری بسته به آدم ها ، متفاوته . یکی به خاطر احساسات قبول داره یکی قبول نداره . یکی مشکل مالی رو دلیل می دونه . یکی تعهد به یک نفر و ... . نمیشه دیگری رو متهم کرد . اونی که داره فرهنگ درست میکنه باید دید چه نیتی داره . فساد رو در جامعه می خواد رواج بده؟ مشکلات روحی و روانی رو بیشتر کنه؟ از کل کل دو طرف خوشش میاد ؟...
اگه بحث مشکلات مالی هست چرا تءوریسین های ما پیشنهاد مبالغ زیاد بلاعوض رو نمی دن تا مشکل جوون حل بشه و بره سر خونه و زندگیش ؟ مشکل اینه که در این دوگانگی و اختلاف نظر ها ، اختلاس و دزدی به وجود میاد . اصل چند همسری مشکل نداره . مشکل ما مشکل مالی هست . نتونستن کنترل یه زن هست . فساد رو رواج دادند و مردم نمی بینند ولی با ازدواج قانونی مشکل دارن مشکل ما هست . از اینکه از طریق احساسات ما سو استفاده می کنند و چند همسری و تک همسری رو وارد مغلطه می کنند مشکل هست . پس بهتره احساسات خودمون رو وارد زندگی خصوصی دیگران نکنیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار