بازدید 2549

تعطیلی مدارس دهلی نو به علت آلودگی هوا

کد خبر: ۹۳۴۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ 04 November 2019

میزان آلودگی هوا در پایتخت هند به سطح بی سابقه ای افزایش یافت بطوریکه مدارس تعطیل شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صدا و سيما از تلویزیون سی ان ان، شهر دهلی نو پایتخت هند در سالهای اخیر با مشکل حاد آلودگی هوا دست به گریبان بوده است. در واقع، دهلی نو آلوده ترین پایتخت جهان از نظر آلودگی هوا است. در روزهای اخیر نیز سطح آلودگی هوا در این شهر به بالاترین میزان در یک سال اخیر افزایش یافته است. مقامات مسئول در دهلی نو، وضع اضطراری بهداشتی-درمانی در این شهر اعلام کرده اند. آنها دستور تعطیلی مدارس را صادر کرده اند.

سطح آلودگی هوا در دهلی نو به حدی زیاد است که توده ای از ابر سیاه آسمان این شهر را فراگرفته است. به همین علت، حدود سی پرواز از فرودگاه بین المللی دهلی نو به فرودگاهی نزدیک منتقل شده است زیرا حوزه دید برای برخاستن و فرود آمدن هواپیما در دهلی نو بسیار محدود شده است. پزشکان به مردم درباره شرایط بد آب و هوایی هشدار داده اند.

افزایش آلودگی هوا در دهلی نو سبب افزایش شمار بیماران شده است. در روزهای اخیر استفاده از ماسک برای ساکنان دهلی نو اجباری شده است. گرم شدن هوا سبب می شود آلاینده های هوا در زیر توده هوا محبوس شوند و در نتیجه دوره آلودگی هوا طولانی تر شود.

عوامل اصلی آلودگی هوا در دهلی نو عبارتند از خودروهای گازوئیلی، کامیونها، خودروهای شخصی، کارخانه ها، عملیات ساخت و ساز، حریقهای جنگلی و حتی منبعی به نام آتش بازیهای اخیر در این شهر. در این میان، سازمانهای امدادی در هند در تلاش هستند با شیوه های مختلف از جمله پاشیدن آب روی برگ درختان و پاکسازی آنها از آلودگی به کاهش سطح آلودگی هوا کمک کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی