بازدید 3579

تصمیم گیری شورای ترافیک درباره طرح ترافیک

کد خبر: ۹۳۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱ 03 November 2019

رئیس شورای شهر تهران: امیدواریم موضوعی که پلیس درباره طرح ترافیک مطرح کرده است، در شورای ترافیک بررسی و تصمیم گیری انجام شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محسن هاشمی رفسنجانی در پایان جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در تشریح مصوبه‌های جلسه اظهار کرد: این نخستین جلسه‌ای است که پس از پایان تعطیلات طولانی برگزار می‌شود که البته جلسه آرامی بود. در ابتدا سه نفر از اعضا تذکر خود را مطرح کردند و در ادامه طرح «الزام شهرداری به ارائه لایحه دستورالعمل توده ساختمان‌های پهنه سکونت بر اساس پاکت حجمی» در دستور کار قرار گرفت و اعضا پس از بحث و بررسی این طرح با یک فوریت آن موافقت کردند.

وی اضافه کرد: در ادامه طرح تعیین تکلیف اساسنامه سازمان‌ها، شرکت‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران بررسی شد و همچنین ورود سازمان‌ها و شرکت‌ها به عرصه بورس که در واقع در گذشته به تصویب شورا رسیده بود، بحث و بررسی شد و با اصلاحات و اضافه شدن یک تبصره، به تصویب اعضای شورا رسید.

آقای هاشمی تصریح کرد: این مصوبه پیشتر در هیئت تطبیق فرمانداری تهران به تصویب رسیده بود؛ اما در وزارت کشور ایراد‌هایی به این اساسنامه گرفته شده بود که در جلسه امروز این ایراد‌ها، بررسی و برطرف شد.

وی با بیان اینکه وزارت کشور پنج ایراد را به این مصوبه وارد دانسته بود، افزود: اعضا با پیشنهاد‌های مطرح شده در جهت حل ایراد‌ها موافقت کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود ۴۳ موسسه، سازمان و شرکت وابسته به شهرداری تهران فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: به لحاظ قانونی برخی از آن‌ها دچار اشکالاتی هستند از جمله آنکه اساسنامه ندارند و در ۱۰ سال گذشته تعدادی از آن‌ها نتوانستند مجوز خود را از وزارت کشور دریافت کنند.

هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا و اظهارنظر‌های پلیس گفت: موضوع طرح ترافیک بسیار فراگیر و مهم است. در واقع صلاح نیست من در این خصوص اظهار نظر کنم. اجازه دهید این موضوع در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و کمیسیون تخصصی شورا یعنی کمیسیون حمل و نقل مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امیدوارم فشار‌ها برای این کار خیر باشد، اضافه کرد: قطعا شورا در ارتباط با طرح کنترل آلودگی هوا تصمیم گیرنده نیست و این موضوع در شورای ترافیک بحث و تصمیم گیری می‌شود و شورا در این ارتباط تنها در خصوص وضع عوارض و برخی تسهیلات برای گروه‌های خاص تصمیم گیرنده است.

آقای هاشمی در پاسخ به پرسشی در خصوص انتصاب‌ها در شهرداری تهران گفت: نباید در موضوع انتصاب‌ها قرار و مدار‌های سیاسی مد نظر قرار گیرد و باید به شایسته سالاری توجه شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی