بازدید 11267
کاهش تولید گوشت قرمز با وجود انباشت ۳۶۰ هزار رأسی دام؛

چه کسانی با افزایش تولید گوشت قرمز و ارزانی آن، مخالفند؟

آمار‌های ارائه شده، بیانگر این است که میزان واردات گوشت قرمز در سال جاری ۲۵ درصد بیش از نیاز کشور بوده است. همچنین طبق آمار، کشور با انباشت ۳۶۰ هزار رأسی دام جهت کشتار در تابستان سال جاری رو به رو بوده است. این آمار‌ها بیانگر این گزاره هستند که باید قیمت گوشت قرمز در سال جاری با کاهش چشمگیری رو به رو می‌شد، اما گزارش‌های آماری این موضوع را تأیید نمی‌کنند.
کد خبر: ۹۳۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 03 November 2019
تابناک اقتصادیآمار‌های ارائه شده، بیانگر این است که میزان واردات گوشت قرمز در سال جاری ۲۵ درصد بیش از نیاز کشور بوده است. همچنین طبق آمار، کشور با انباشت ۳۶۰ هزار رأسی دام جهت کشتار در تابستان سال جاری رو به رو بوده است. این آمار‌ها بیانگر این گزاره هستند که باید قیمت گوشت قرمز در سال جاری با کاهش چشمگیری رو به رو می‌شد، اما گزارش‌های آماری این موضوع را تأیید نمی‌کنند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ بنا بر آخرین آمار مرکز آمار ایران، قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفند در مهرماه سال جاری با رشدی ۶۸.۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۹۸ هزار و ۳۰۰ تومان گزارش شده است. همچنین قیمت هر کیلوگرم گوشت گاو یا گوساله با رشدی ۵۱.۱ درصدی در مقایسه با مهر ماه سال گذشته به ۸۷ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است. این افزایش قیمت گوشت قرمز در یک سال اخیر در حالی است که دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت این کالای خوراکی، واردات گوشت قرمز و همچنین واردات دام زنده از کشور‌های مختلف را از زمستان سال گذشته در دستورکار قرار داده بود.
 
منصور پوریان، رئیس شورای تأمین دام کشور طی مصاحبه‌ای در پانزدهم مهر ماه سال جاری، با بیان اینکه واردات گوشت قرمز دام سنگین ۲۵ درصد بیش از نیاز کشور بوده است، گفت: میزان نیاز کشور به واردات دام سنگین، تنها ۱۰ درصد است، اما آمار‌ها نشان می‌دهند واردات ۲۵ درصد بیش از میزان نیاز کشور انجام شده است.

با توجه به اینکه میزان واردات گوشت قرمز بیش از نیاز کشور بوده حالا پرسش این است که چرا قیمت گوشت قرمز کاهش چشمگیری نیافته است؟

دلیل عمده این عدم کاهش چشمگیر قیمت گوشت قرمز به کاهش تولید گوشت قرمز بازمی‌گردد. به تازگی آمار تولید گوشت قرمز در تابستان سال جاری توسط مرکز آمار ایران منتشر شد. بر اساس نتایج این گزارش، وزن گوشت قرمز تولید شده انواع دام‌های ذبح شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در فصل تابستان ١٣٩٨ جمعاً ٧٧ هزار تن بوده است. مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های کشور در تابستان ۱۳۹٨ با عملکرد فصل مشابه سال ۱۳۹٧ نشان دهنده کاهش ٢٢ درصدی مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. کاهش مقدار تولید گوشت نسبت به فصل مشابه سال قبل برای گوسفند و بره ٢١ درصد، برای بز و بزغاله ٢٦ درصد و برای گاو و گوساله ٢٣ درصد بوده است.

چه کسانی با افزایش تولید گوشت قرمز مخالف هستند؟
این کاهش تولید گوشت قرمز در تابستان سال جاری در حالی است که سیداحمد مقدسی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران، در مصاحبه‌ای در دوم مرداد ماه سال جاری از انباشت ۳۶۰ هزار رأس دام در کشور خبر داد و گفت: حدود ۶۰ هزار رأس دام سنگین و ۳۰۰ هزار رأس دام سبک در کشور وجود دارد که آماده عرضه به بازار هستند؛ اما مشتری ندارند.
 
وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان در حال زیان هستند، از واردات بی رویه گوشت و دام زنده توسط دولت انتقاد کرد و افزود: دولت نه واردات را متوقف می‌کند؛ نه اجازه می‌دهد ما محصول خود را صادر کنیم. این فعال بخش خصوصی ادامه داد: زمانی که وضعیت تولید داخل مناسب است، چرا باید دولت این همه اقدام به واردات کند؟ اگر هم می‌خواهند نیاز کشور را از این طریق تأمین کنند، اجازه بدهند تولیدکنندگان محصول خود را صادر کرده تا دچار زیان نشوند.

وی طی مصاحبه دیگری در اوایل شهریور ماه سال جاری از آمادگی دامداران برای عرضه مستقیم گوشت به بازار خبر داد و اظهار داشت: در این طرح گوشت گوساله بدون استخوان کیلویی ٧٥ هزارتومان و با استخوان کیلویی ٦٥ هزارتومان به مصرف کننده عرضه خواهد شد.

حالا با توجه به اینکه در تابستان سال جاری میزان انباشت دام ۳۶۰ هزار رأس بوده است و دامداران نیز حاضر به عرضه این دام به بازار جهت کشتار بوده اند و وعده داده اند که با این اتفاق می‌توانند قیمت گوشت گاو و گوساله را تا ۶۵ هزار تومان کاهش دهند، پرسش این است که چرا این اتفاق رخ نداده و آمار‌ها نشان دهنده افزایش میزان تولید گوشت قرمز و کاهش چشمگیر قیمت آن نیستند؟

همان گونه که در بالا گفته شد، میزان واردات گوشت قرمز دام سنگین در سال جاری ۲۵ درصد بیش از نیاز کشور بوده و کشور با واردات مازاد گوشت قرمز رو به رو بوده است. حالا اگر به دامداران اجازه عرضه دام‌ها برای کشتار داده می‌شد قطعاً تولید گوشت قرمز افزایش و قیمت آن کاهش می‌یافت و در این بین، وارداتچی‌ها با ضرر و زیان هنگفتی رو به رو می‌شدند، به همین علت این افراد با لابی گری‌هایی که داشته اند، نگذاشته اند تولید گوشت قرمز در تابستان سال جاری افزایش یابد و به آمار‌های تولید گوشت قرمز در تابستان سال گذشته نزدیکتر شود.
 
طی مصاحبه‌ای که سیداحمد مقدسی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران در گذشته با خبرنگار تابناک اقتصادی داشت به همین نکته اشاره کرد و گفت: واسطه‌ها که واردکنندگان نیز جزو آن‌ها هستند، نمی‌گذارند قیمت گوشت قرمز در بازار کاهش پیدا کند. دلیل مقاومت با کاهش قیمت گوشت قرمز نیز این است که اگر قیمت گوشت گرم کاهش یابد، دیگر کسی گوشت یخ زده نخواهد خرید و این واسطه‌ها و واردکنندگان به خاک سیاه خواهند نشست!
 
همچنین سعید سلطانی، مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران طی مصاحبه‌ای با بیان این که با مشکل انباشت دام سنگین در کشور روبرو هستیم، گفت: عده‌ای مصمم هستند قیمت‌های بازار را حفظ کنند و اجازه کاهش نرخ نمی‌دهند، چون به دنبال سود بیشتر هستند. وی طی مصاحبه دیگری نیز اعلام کرده بود: سودجویی واسطه‌ها و دلالان نمی‌گذارد قیمت گوشت در بازار کاهش یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۱
بهانه ای بیش نیست:
هم تولید کننده دامش رو با قیمت ارزان وارد بازار نمی کنه...
هم وارد کننده قیمتش رو پایین نمی یاره...
صنف هم که مشخصه باید طرف کی رو بگیره....
یه سازمان حمایت از مصرف کننده می مونه که چون ادامه اسم سازمانش (و تولید کننده) هم هست دیگه مشخصه طرف کدوم طرف رو می گیره....
خلاصه:

همه با هم و در کنار هم در تلاش برای افزایش قیمت گوشت....
پاسخ ها
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
بنده به عنوان بزرگترین دلال گوشت قرمز ور دنیا از ارزانی گوشت خوشهال نمیشوم
لطفا بداد ما دلالهای زحمت کش برسید
امثال افراد کارآفرینی همچون من که از اول سحر ساعت 10 شروع بکار میکنیم تا بوق شغال ساعت 6 غروب و دلالی میکنیم نه بیمه داریم نه وام مسکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
پارسال پاییز قصابی که گه من ازش گوشت میخرم گوشت را کیلویی 75 هزار تومان میفروخت یکبار که رفتم دیدم یک برگه ای روی دیولر زده گوشت کیلویی 120 هزار تومان گفت تعزیرات و صنف وادارم کرده اند گران کنم و میگوینداگر ارزانتر بدهی مغازه را میبندیم و جریمه میشی علت گرانی وولت و صنف هست
در حال حاضر مسئولين مشغول توليد فيلتر فيلتر شكن هستند و براي برخورد با واسطه و دلال وقت ندارند .
پاسخ ها
Hamid
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
كيانمى زارن ارزون بشه؟ همونايى كه يكشبه گوشى كه داشت ارزون مى شدرو ٢٠ درصدگرون كردن، همونهايى كه بايه مصوبه شخصى جلو واردات برنج روگرفتن وبرنج ايرانى از ١٤ تومن شده الان ٢٤ تومن... بخداقاچاقچى انصاف داره، اگه نبودن الان قيمتهابيشتربود چون انحصارجزفسادوگرانى چيزى نداره
یادمه بچه بودم، آمریکا رو محکوم میکردن که برای حفظ قیمت گندم، گندمتشو میریزه تو آب
ما هم همین کارو میکنیم
در مورد خودرو، مسکن، گوشت و ...
حاضریم هیچ کسی بهره ای نبره، اما قیمت پایین نیاد
مردم گرفتار دوچرخه سواری بانوان و ...
یه مشت دلال و رانت خوار بی وجدان که تا اعدام نشن این مردم روز خوش ندارن
پاسخ ها
Hamid
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
ساده اى برادر، مثال شكر كيلويى ٤ هزارتومن فت وفراوان بود، تعزيرات اومد دست گذاشت گفت بايد بشه ٣٥٠٠ نتيجه شدبازار سياه ودرمغازه نبود، شدكيلويى ٨ تومن الان كيلويى ٦ تا ٦٥٠٠ درمغازه مى فروشن
يا بايه مصوبه جلو واردات برنج رو گرفتند برنج سربه فلك كشيد
دلال رقمى نيست واردكننده هاى انحصارى و برخی مسئولين باعث وبانيشن وببين اونهايى كه زودترخبردارن چه پولى به جيب ميزنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
زمین این مملکت دلال میجوشه. اصلا ما ایرونی ها از هیچ کاری به اندازه دلالی خوشمون نمیاد. نمونه اش همین بنگاه های اجاره و فروش مسکن که در هر بیست متر از خیابان یکی بساط کرده. البته دلالی و واسطگی در کارهای دیگر هم داریم گه احتیاج به دفتر عرضه خدمات ندارن. نظیر همین دلال گوشت و خوراک دام و وسایل یدکی و هزار دلالی دیگر حتی دلال محبت که الحمدالله این روزها اینترنتی هم شده
به درک..به جهنم
آقای رییسی جهت استحضار وبرخورد قاطع وشدید با موضوع احتکار وگران فروشی .
اینقدر گوشت قرمز نخوردیم که چند وقت پیش واسمون نذری آوردن باهاش کتلت درست کردیم
مزه اش نا آشنا بود. گفتیم همون مرغ بی رمق بی خاصیت که روز به روز گرون تر میشه خوشمزه تره!

تنها کاری که بلدیم این که خودمونو گول بزنیم و بگیم گوشت قرمز نمیخوریم که...
نقرس نگیریم
کبدمون چرب نشه
از این جور دلایل کشکی

تازه
یه دلیل دیگه هم داره که نمیخوریم
میگن غذای زندان توش گوشت قرمز داره چون همه اختلاسی ها رو یه راست میبرن زندان!!
ما هم گوشت قرمز نمیخوریم که حس نکنیم هم سلولی آقازاده ها هستیم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
امروز قیمه با مرغ خوردیم . بگذریم با ماکارونی با سویا و عدس پلو و لوبیا و نخود پلوی با مرغ ریش ریش شده
چه کسانی؟ غارتگرانی که گوشت کیلوئی یکملیونی میخرند ونوش جان میکنند.آنها ترحم واحساس ندارند برای مردم فقیر وگرسنه وانقلابی ارزش قایل نیستند.دولت وقانون هم که اقتدارو اختیاری ندارند پس روزگار بینوایان وستم دیدگان بهمین منوال ادامه خواهد داشت
این یعنی مرگ اخلاق و عاطفه
جامعه ایرانی در آینده چگونه خواهد بود
یک سوال از نگارنده محترم دارم تحقیق بفرمایید چه کسی اجازه افزایش عرضه دام به کشتارگاه را نداده است؟ برادر آدرس اشتباه میدهند عرضه دام به کشتارگاه هیچ مجوزی نمی خواهد این دامدار است که تصمیم میگیرد دام خود را عرضه کند یا نه. بوِژه در دام سبک دامداران به شدت در مقابل کاهش قیمت مقاومت مینمایند. ومنتظر افزایش قیمت هستند. به همین دلیل اکثر دام های سبک با افزایش وزن مواجه شده اند. وقتی که بدلیل گرانی مشتری گوشت در بازار کم میشود عملا کسی رغبتی به خرید دام زنده وکشتار آن ندارد لذا بازار با رکود مواجه میشود تا کاهش بیشتر قیمت اتفاق افتد. در اثر کاهش قیمت دلار سود دهی قاچاق کم شده است ولی هنوز قیمت دام زنده منطقی نشده ولذا با توجه به سطح درآمدی کششی برای خرید وجود ندارد. قیمت دام زنده وگوشت قرمز بعضا تا سه برابر افزایش یافته ولی درآمد عامه مردم در بهتریت حالت 20درصد تا 30درصد اضافه شده است بنابراین برای رسیدن به تعادل باید قیمت دام زنده وگوشت قرمزحاصل از آن بیش از اینها کاهش یابد. حداکثر قیمت دام زنده سبک در شرایط کنونی 280هزار ریال وسنگین 220هزار ریال وقیمت منطقی گوشت قرمز بین 55تا60هزار تومان باید باشد. بش از اینها با جیب مردم همخوانی ندارد. هرچند که بخشی از مردم هم اکنون توان خرید مرغ 13000تومنی را هم ندارند.متاسفانه هر کسی بنا به مقتضیات شغلی ودرآمدی خود شرایط را تحلیل میکند وکمتر واقعیات منعکس میشود.قیمت گوشت قرمز فعلی در بازار با قیمت روز دام زنده وهزینه های مترتب برآن همخوانی دارد. ما منتظر کاهش هرچه بیشتر قیمت از مبدا هستیم.باید قیمت دام زنده بیش از این ها کاهش پیدا کند تا بازار گوشت به تعادل برسد.
پاسخ ها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
برادر من این تحلیل رو چیجوری انجام میدین ، من خودم دامدارم یک ماشین حساب بردار قیمت خوراک دام و واکسن و هزینه کارگری مثلا برای 10راس گوسفند داشتی رو در سال حساب کن، ببین میصرفه با قیمت دام زنده حتی کیلویی 35 تومن اقدام به نگهداری دام کنی
چگونه است که برای یک تار موی خانمها ،و یا رفتن خانمها به ورزشگاه زمان ،و زمین را بهم میدوزند ،اما به مفسدین اقتصادی و خصوصا دلالانی که با معیشت روزمرهٔ مردم هرکاری بخواهند میکنند ، لنگ میزنند ؟ چرا ؟،،
یه مشت دزد و دلال
با سلام
با توجه به ثروتی که در این کشور است از دریا و خاک و همه چیز... میتوان به مردم مجانی غذا داد. و شاهد این همه درد و رنج این مردم نبود. صحبتم از فقر مردمی که این متن را می خوانند نیست. مردمی که حتی وقت خواندن این موضوعات را ندارند.
اما صد افسوس که افراد صاحب نفوذ در این کشور به جای کار و تلاش شبانه روزی به دنبال ائتلاف و یارکشی برای رسیدن به صندلی های قدرت هستند.
قدرت و ابزار قدرت چنان برای خبره های این کشور مهم است که حتی از اب و غذا بیشتر به ان فکر می کنند. و غرق این قدرت شده اند. مصداق بسیاری از ایات و احادیث که مومنان را درباره قدرت و ثروت دنیا هشدار داده است.
ما از بچه های نسل انقلاب هستیم. جنگ و شهادت دوستان را شاهد بودیم. با مشق های انقلابی بزرگ شدیم. تاریخ ایران و تاریخ اسلام را خط به خط به ما اموزش دادن.
حال شاهد طلحه و ذبیرها در انقلاب هستیم. شاهد هستیم که چگونه افراد مومن در قدرت ذوب شده و به دنبال تقسیم ان هستند.
شاهد هستیم چگونه نسل جدید حیران مانده از این رفتارها.
خیلی سخت است که این افراد خارج شده لز خط ملت و انقلاب را به خط اصلی برگرداند. اما میتوان گفت که همه ملت را به بهانه انتخاباتی می خواهند دم چشمه ببرند و تشنه برگردانند.
یادتان رفته است درست در زمان بحران، شما فکر احتکار دام بوده اید؟ وا مصیبتا روزی در کشور جنگ بشود، همین شما ها برای 2 ریال سود، گوشت هم به مردم نمیدهید. چه شده است الان ناله میکنید؟
محصول کشاورزان را به قیمت تمام شده +1 بخرید
تا کشور اباد شود
ارزان خوردن یعنی بدبختی ایندهگان
تراکتور کمباین سم و کود گران ؟؟؟گندم گوشت ارزان یعنی تعطیلی و ویرانی کشور
با حقوق یک روز یک انسان (نه کارگر) در نقاط مختلف کشورهای عربی اروپایی و....چقدر گوشت می توان خرید؟؟؟/
بازنشسته با۴سرعایله هستم نمیتونم گوشت تازه بخرم متولیان امورکه خوابن مدعیالعموم کجاست فقط انتن مسئولان به امورسیاسی حساسه
با توجه به از بین رفتن يارنه های تولید گوشت قرمز واردات اینجوری باعث نابودی تولید میشه،
دام های بنده با افزایش 30% وزن از فروردین تا الان توی ضرر هستم بدون در نظر گرفتن زحمت ولی با این وجود خدا کنه حداقل گوشت ارزون برسه دست مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
خب بفروش برادر احتکار نکن ...قیمت رو بشکن صبر نکن دوبرابر بشه
دوستان تانباکی می دانم ربطی به وضوع خبر ندارد اما چاره ای نیست.عراق مدتهاست دچار مشکل شده است.مردم عراق کشته شده اند حضرت آیت الله سیستانی هم معترض شده اعلامیه داده اند وآخرینش کمی تند وکنایه آمیز هم شده!! بترسیم از اینکه شیعه علیه شیعه شود.شماوبقیه رسانه ها با عدم درج خبر عراق ویا دیر منتشر کردن و... ورویداد هایش مخاطبینتان را به سمتی دیگر سوق می دهید.صادقانه باید گفت در عراق شیعیان دارند کشته می شوند برخی با یا علی ومولا وتصاویر مولا علی در خیابانند حضرت ایت الله سیستانی خونهای ریخته شده را قبول ندارد ومعترض شدند. باید خبر عراق را درست وبموقع نشر داد .نمی شود گفت جاسوسوند وخود فروخته و...با نشر دقیق وسانسور نشده اخبار تحولات عراق به وظیفه رسانه ای تان صادقانه عمل کنید.آنها نه تنها مسلمان که برادران وخواهران شیعه ما هستند نه انسانند.متاسفانه برخی شبکه ها گویی که اصلا خبری نیست.هر شب در گیری ست کشته ها را معلوم نیست کی کشته دولت منکر شده !! مگر می شود آن همه کشته شوند وکسی نداند .حتی بندر ام القصر را گرفته اند برخی نام خیابانها را تغیر داده اند علیه ایران هم حرفهایی زده می شود همان روز که شریعتمداری کیهان گفت بریزند سفارت آمریکا رو بگیرند شبش سمت سفارت ایران حمله ور شدند !! امروز نمی گویید بلاخره روزی خواهیم شنید اما تا دیر نشده باید کاری کرد دولتمردان فاسد عراقی بهترند یا مردم مسلمان شیعه پیرو حسین ابن علی ع ؟!! یا خدای حسین یا رب علی برس بداد مسلمانان مظلوم هر کجا که باشند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
مردم غذا ندارن بخورن تو فکر عراقی؟ بدبختی ما از همین ارجح بودن بقیه به مردم و کشور خودمونه
ینی این مجریان و متولیان و مسئولان ذی ربط توانایی مقابله با اینهارو ندارن؟
با سلام و احترام دامدار بیچاره شد فقط همین از دامدار بپرسید بگو به خاک سیاه نشسته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
بیچاره نشده دامش رو به قیمت کم بده بجای ضرر و نگهداشتنش برای سود چند برابری
در واقع گوشت قربونی ملت هستند که بهای تحریم و خارج نشینی آقایان را پرداخت می کنیم
آقا من نمی دونم این مسئله رو چرا اینقدر پیچیده می کنن اگر دولت بخواهد یعنی واقعا بخواهد این موضوع تحت کنترل نیست ؟اگر گوشت گرم وارد شده یا گوشت های داخلی با نرخ مصوب به هایپرها و ... بفروشن تا دست مردم مستقیم برسن این واسطه ها کجا قرار دارن مگر دستی تو کار باشه که بخواهد مردم در زیر فشار زندگی کنن .
برادر من چرا متوجه نیستی هزینه تولید بالا هست وبرای تولید کننده نمی صرفه از طرف دیگه وقتی تولید کننده زیان کنه تولید از بین می ره ودر دراز مدت قیمت افزایش می یابد.وباید دولت بارانت وفساد از خارج وارد کنه وارز از کشور خاج بشه .حالا سوال اینجاست چرا دولت زیان تولید کننده را جبران نمی کنه واصرار به واردات به قیمت نابودی تولید رو داره
این خیانت نیست چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
حرفای ناپخته میزنی! دولت بدون نفت درآمدش کحاست که یارانه بده.؟ همین یارانه ها با پول چاپ کردن مملکت را به این درجه از سقوط اقتصادی کشانده که همراه با آن اخلاق و فرهنگ هم تنزل پیدا کرده است.
شهر ما تعداد زیادی دامداری سنتی وصنعتی دارد.داشتند کلی دام رو قاچاقی میفرستادند واسه شیخ نشینها نیروی انتظامی با دستور دادستان وارد عمل شده و هر هفته تعداد زیادی دام از قاچاقچی ها میگیرند و ذبح میکنن و به شرکت تعاونی های دولتی می دهند برای توزیع بین مردم با قیمت 70 هزار تومان.البته گوشتش قاطیه یعنی نمیتونی انتخاب کنی که رون میخوای یا دست هر بسته بندی که واست افتاد دیگه شانسته.الان مدتی هست که گران فروشی قصابها کمتر شده و مجبور شدن قیمت گوشت رو که قبلا 110 هزار تومن میدادند به 90هزار تومن کاهش بدهند تا مردم از اونها هم خرید کنند.ایکاش همه کشور اینکار رو میکردند
فقط از گوشت سفید و ماهی استفاده کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
ماهی؟ شوخی نکن. از گوشت قرمز کم نمیاره چون پرت زیاد داره و قیمتش هم حداقل دوبرابر مرغه. یکساله علاوه بر گوشت قرمز، ماهی هم نمیخوریم. مرغ را هم در حد یکعدد در هفته برای خانواده. بازنشسته
درحالیکه بنا بر مندرجات بالا تنها ده درصد نیاز کشور به گوشت ازخارج تامین می‌شود چگونه تولید کنندگان نود درصد قادر به کنترل مصرف بازار نیستند و با بهانه قراردادن وارد کننده ها از مسیولیت شانه خالی می‌کنند ؟ این داستان‌ها دیگردمده شده ! سر جریان چای ، برنج و غیره مواجه با این نوع گربه رقصانیها بوده ایم ! فعلا که دور دور چپاولگرانه
علت گرانی صنف و تعزیرات هست مغازه ای سراغ دارم که از ترس صنف گران کرد و خودش تولید کننده هست و یواشکی به مشتریان خاص خودش کیلویی 90 تومن میده
اگه واقعا خبرنگاری باید افشا گری کنید وگرنه سوال از مردم معنا نداره در کشور یه اقلیت پولدار و حریص کل مشکلات رو برای فقرا و قشر ضعیف ببار میاره و چون با نظام هم فیکه راحت داره شیره مردم رو می مکه
علت تولید بیش از حد آغازاده درکشورما ازهرپست حساسی دوتاشوداریم حالا از حکومتهای استانی میگذریم همه رو نمیگم چون آدم شیرپاک خورده هم هست که اصلا نون باند و رانت و بورسیه ناحق و اموال وقفی ازگلویش پائین نمیرود ولی بعضی از آغاها واولاد و احفادشان درغارت اموال بیت المال وخارج کردن ازکشور کورس گذاشته اند آقای رئیسی کدومو بگیره هرکدومو دست میزنه خوراک صدتا قاضی وبازپرس جورمیشه دیگه پرونده فقیربیچاره ها به امید خدا رها میشه تازه به پرونده ب ز دارد رسیدگی میشود که ش ی ازراه میرسه آیا حکمرانی براین نمط ازمقدمات ظهوراست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کار کار انگلیسیها است
امریکا دنبال نوابغ دنیا میگرده و کلی نابغه ایرانی را و تو ناسا و گوگل و ... داره ازشون بیشترین استفاده رو می کنه و بیشترین احترام پول و ثروت را به مهندسین نابغه و سپس سایر نوابغ می گذارد
ولی نوابغ در ایران از سو تغذیه در عذاب اند و
مهندسان نابغه داخل کشور و مهندسان از رنج اقتصادی و روانی و بی احترامی در شگفت اند
و انها از علم دانششان که صد سال از مدیران ارشد و نوابغ قلابی کشور و بیست سال از دنیا جلوترند و نمی توانند از آن استفاده کنند
و علمشان برای زمان حال به درد نمی خورد
گناهشان فقط باهوشی و خلاقیت و ابتکارشان است
و نگاهشان مانند فردیست که از آینده به گذشته رفته است
و باید کار غیر مرتبط کنند و زندگی کنند
گوشت و ویتامین c هم نخورند بلکه کلاژنی و اسید امینه ای نداشته باشند که از چسب ویتامین c برای جلوگیری از پیری شان استفاده کند و زود پیر شوند و نتوانند در عصر ها ورزش کنند نه صبح ها بلکه بدلیل ورزش صبحگاهی بمیرند
کاش نخود و لوبیا و عدس و لپه گران نشده بود هفت هشتا اسید امینه و کلاژن و بی خیال
کاش گفتن در مورد تغذیه گران نشده بود
کاش کودکان بی گناه را تحریم نکرده بودند
کاش مردم هر روز می توانستند سیب و انار قرمز بخورند
کاش مردم کورتیزولشان از کار می افتاد
کاش اطلاعات پزشکی پزشکان از مهندسان بیشتر بود
کاش مردم آب می خوردند قبل از خواب
کاش به دلیل لخته خون و خون ریزی در قلب و مغز
کسی سکته نمی کرد
کاش فروش روغن بدون درب قطره ای ممنوع بود
کاش دختران و زنان به جای استفاده از کرم های گران قیمت آب می خورند کمی بیشتر
کاش مردم می دانستند در رگ ها و خونشان چه خبر است
کاش کسی به خاطر دریچه های لانه کبوتری مشکل دارش از ایستادن نیفتد
کاش عصرها ورزش می کردن مردم
کاش دوندگان زیادی داشتیم
دولت است .مگر کسی جرات دارد که این کارهها را بکند ..بروید دنبال کارتان
گوشت قرمز را تحریم کنیم و فقط مرغ و ماهی استفاده کنیم.
یه نفر میشناسم مقداری پول داشت اومد باهاش مثلا یه کار اقتصادی بکنه تعدادی بره خرید و پروار کرد زنده کیلوئی 44 خرید حالا کیلوئی 36 ازش می خرن بعد از چند ماه و صرف هزینه زیاد تازه پول خودشم دستش نمیگیره. یه فکری هم به حال این جونهای بیچاره بکنین که می خوان شرافتمندانه پول در بیارن میخان تولید کنن نه دلالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
اون آشنای شما نظیر خیلی های دیگه خواست از اوضاع آشفته خودشو ببنده؛ متاسفانه چون با کانونهای مافیایی ارتباطی نداشت بیگدار به آب زد. یعنی به جای اینکه عقل معاش را به کار بگیره طمع بر او غالب شد. همین.
لعنت خدا به دلال ها پدر مردم رو دراوردن هیچ نظارتی هم نیست مملکت روی اب داره میره
خدمت مردم خوب ايران بگم يكى ازبازار هاى كشور مسلمان گزارش گرفته بود بهترين گوشت حدود پنجاه هزار تومان قيمت داشت بله اين در خرده فروشى انجا بود در حالى كه همان گوشت در ايران يكصدوبيست هزار تومان مى باشد معلوم نيست ابن هفتاد تومان اضافه راچه كسانى از جيب اين مردم شريف به جيب مى زند وجواب گوى هيج كسى هم نيستند اين ها هم به جمع پزشكان محترم پيوستند مباركه
ما ملت تحریم کردن رو بلد نیستیم کافیه فقط یه ماه هر کالایی که احتکار کردن برای گرونی و گرونش کردن رو نخریم....بخدا چندین ماهه تصمیم گرفتم گوشت قرمز نخرم و نخریدم.از پروتئین های گیاهی بجاش استفاده میکنم هیچ اتفاقی هم نیافتاده. کافیه 80 درصد مردم اینکار رو انجام بدن ...ولی متاسفانه خوب بلدیم آب در آسیاب دلال بریزیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار