بازدید 7865

واکنش کمیته اخلاق به شعار‌ سیاسی و قومی در ورزشگاه‌

کد خبر: ۹۳۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱ 03 November 2019

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با توجه به برخی وقایع مسابقات هفته‌های اخیر رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از فدراسیون فوتبال، در متن بیانیه صادر شده از سوی کمیته اخلاق فدراسیون آمده است: هدف از برگزاری رقابت‌های ورزشی خصوصا در حوزه پرطرفدار فوتبال ایجاد فضایی سالم و پر نشاط برای اقشار مختلف به ویژه جوانان و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مفید و ارزشمند این پدیده پرطرفدار بر مبنای رعایت اصول بازی جوانمردانه و اخلاق مداری است.

با این وجود متاسفانه برخی بی اخلاقی‌های صورت گرفته در هفته‌های اخیر نشان می‌دهد که قشر خاصی از افراد معلوم الحال با مقاصد و نیاتی خارج از موضوعات ورزشی به منظور تخریب فضای فرهنگی ورزشگاه‌ها و البته دست یافتن به اهداف ناصواب خود دست به اقداماتی می‌زنند که لازم است نسبت به شناسایی و برخورد قاطع با اینگونه موارد اقدامات لازم صورت پذیرد.

ارکان مختلف فدراسیون فوتبال از جمله کمیته اخلاق پیش از این بار‌ها بر ضرورت رعایت اخلاق و چهارچوب‌های مشخص و معین نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه ورزش کشور تاکید نموده‌اند و تذکرات لازم در این خصوص داده شده است. بر همین اساس با بررسی دقیق مصادیق تخلفات صورت گرفته در هفته‌ها و بازی‌های اخیر ازجمله مواردی که شامل بر هتک حرمت و حیثیت هر فرد یا شخصی در حوزه داخل یا خارج از فوتبال بوده همچنین مسائل، شعار‌ها و اقدامات غیر ورزشی که متاثر از عوامل سیاسی یا قومی و نژادی بوده باشد در این حوزه برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

عبور از خطوط قرمز اسلامی و ایرانی در حوزه ورزش که می‌بایست الگویی از اخلاق مداری و حفاظت از ارزش‌ها در جامعه باشد به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نبوده و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال پس از بررسی دقیق مستندات، گزارش‌ها و کلیه مدارک لازم در این حوزه اقدامات لازم را با تشکیل پرونده و اتخاذ تصمیمات مناسب صورت می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۳
کمیته اخلاق در این مورد جرات لازم رو نداره و فقط بیانیه میده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
بقیه تیم ها مخصوصا پرسپولیس و استقلال وقتی کوچکترین تخلفی بکنن جریمه سنگین میشن ولی همیشه در برابر تخلفات تماشاگران تراکتور سازی مماشات میشه.
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
چرا همه از اینا می ترسن؟
ناشناس
| Spain |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
کجا پرسپولیس و استقلال جریمه سنگین شدند
در همه بازی ها میزبان هستید کسی جرات نداره به شما چیزی بگه
شما با پرچم آمریکا میایید پیام میزارید کمی ایگ حرفه ای اونجا رو نگاه بکن
من خواهش میکنم کسانی که این بی حرمتیها را انجام میدهند شناسایی مواخذه و برای همبشه منوع الورود به ورزشگاه بشوند واقعا دیدن فوتبال در ایران فقط توهین به افراد و اقوام شده البته فقط چند تیم اینگونه حاشیه ساز هستند که همه دیگه میشناسنشون
این موضوع فراتر از بی اخلاقی در فوتباله ........
چقدر کلی گویی کردن، حتی روشون نشده حرفی از شعارها و حرکات نژاد پرستانه بزنن، به نظر من که کشتی شون با این بیانیه
هرچه بیشتر داد بزنی این نشون می ده که چیزی برای گفتن نداری....
شما ها بروید با همان باشگاه زد و بند کنید و با فشار نمایندگان مجلس ان شهر با نرمی و لطافت برخورد کنید که ناراحت نشوند و حتی تعلیق هم نکنید تماشاگرانشون را
ظاهرا مسئولین امر حساسیت بیشتری بر روی رفتار تماشاگران تراکتور دارند و فحاشی های قومی-نژادی و ناموسی تیمهای دیگر به خصوص هواداران پرسپولیس آنان را به تکاپو وا نمی دارد!
متاسفانه تیمهایی هستند که در چند استان به نماد قوم گرایی و حتی تجزیه طلبی تبدیل شده اند بهتر در این مناطق تیمهای دیگری نیز تقویت شوند تا چنین تیمهایی به نماد یک منطقه تبدیل نشوند و به رقابت با تیمهای منطقه خود نیز بدل شوند و فضای رقابتی باعث میشود از حالت نماد خارج شوند و همچنین باید با تفکرات قومگرایی و تجزیه طلبانه در فوتباب به شدت برخورد شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
این موضوع فقط در تبریزه بقیه جاها فقط تیم شهرشون رو به خاطر فوتبال دوست دارن
azad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
اول باید ، یاد بگیریم ، به تمام اقوام ترک ، کرد وفارس و..عرب ، نگاه یکسان داشته باشیم ، و ایرانی بودن را در فارس بودن ندانیم، ایران مال همه اقوام است.
در ضمن خواسته های قانونی باید از ۴۰ سال قبل بر آورده می شد، از زمان رضا خان پالاحدوز،پهلوی، قومیت ها تحقیر شدند، نتیجه تحقیر ، چیزی جز ، ایجاد نفرت نیست
بدون شک کمیته اخلاق و انضباطی اولین کاری که بکنن محروم کردن تماشاگران پرسپولیس و استقلال و بخشیدن هواداران تراکتور است . کاری که در این چند وقت اخیر شاهد آن بوده ایم .
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
برعکس بوده اخوی
بخشودگی بیرانوند
عدم دادن بیانیه برای اتفاقات بازی پیروزی با ماشین
بعضی ها هم هستن اگه همینطوری حرف بزنن هیچکس به حرف هاشون گوش نمیده بعد میان اون حرف ها رو , رویه سکو ها میزنن هزار نفر هم تکرار میکنن
چرا تیم های تبریزی توبیخ نمیشن همیشه در تبریز به قومیت ها توهین میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
در تهران به قومیتها احترام میشود؟؟؟؟
باید هرچه سریعتر، دو تیم استقلا و پرسپولیس ، خصوصی بشن، تا هواداران شان ادب و نزاکت داشتن را خصوصی یاد بگیرند
پولهای زبون بسته ما رو از دهن ما در میارین خرج توپ و ادمهای توپ میکنین چطوری بگیم هر چیزی میخاد پولش رو خودش بده
انچه البته بجایی نرسد فریاد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
آخه وقتی هم خصوصی میشه زود گندش درمیاد که مالک جدید یه رانتخوار با حاشیه امن تشریف دارن
ما طرفداران استقلال و پرسپولیس به ایرانی بودنمون افتخار می کنیم . شاید با هم کری داشته باشیم ولی خودمون و تیممون رو ایرانی میدانیم . این هواداران تراکتور هستن که از ایرانی بودنشون بیزارن و پرچم کشورهای دیگر رو می پرستن
اگر اوضاع به همین منوال پیش رود باید فوتبال را برای چند سال در ایران تعطیم کنیم تا این خائنین دیگر فرصت سوء استفاده از این فضا را پیدا نکند. سازمانهای اطلاعاتی در آن کشور چه کار می کنند؟ چرا سردستگان این وطنفروشان را شناسایی و بازداشت نمی کنید؟
شاه طهماسب شاه.عباس نادرشاه شهدا شهدای خطیبی شرمندهایم!!!
به راحتی هرچه تمام نفوذی ها پرچم عثمانی قاتل و اوردن و شعارسرمیدهند و مسئولین الان نشسته اند نگاه میکنند
همیشه طرفداران دو تیم پایتخت به اقوام مختلف توهین می کنند و هیچ برخوردی با اونها نمیشه چون تیم وزارت هستند
یاد طنز مسابقه هفته افتادم که مهران مدیری در مقام طنز عملکرد مرحوم نوذری را به چالش می کشید.
به شرکت کننده نوجوان گفت که یک چراغ بهت اضافه میکنم یک چراغ هم از کسی که جواب درست داده بود کم کرد و به این نوجوان اضافه کرد.
حالا هم حتما کمیته اخلاق استقلال را بدلیل اینکه موجب شکست تراکتور شد و موجبات جریحه دار شدن احساسات پاک فوتبال دوستان تبریزی شد به برگرداندن بازی و نتیجه 3-0 به سود تراکتور و 5 بازی بدون تماشاگر محکوم و تیم پرسپولیس را نیز به 6 بازی بدون تماشاگر محکوم می نماید.
این حکم قطعی و غیرقابل تجدید نظر خواهد بود.
جالبه در تهران به قویمتها توهین میشود کسی بیانیه نمی دهد. ظاهرا به قومیتها توهین شود کسی نباید جواب بدهد و گرنه به قومگرایی متهم میشود.
برادرها و خواهران عزیز ترک عرب و کرد
خواهش می کنم از این اتمسفر مسمومی که ایجاد شده بیاید بیرون و مقداری با منطق و تعقل به این داستان ها نگاه کنید
این ها همه بازی کشورهای استعمارگر هست این ها دارن بذر 50 سال جنگ و آوارگی و کشتار و تخریب رو می پاشن تا چند سال دیگه محصولش رو برداشت کنن؛محصولش برای اونها فروش اسلحه برای مدت طولانیه جذب نخبگان ماست که آواره و بی امکانات شدن عدم شکوفایی اقتصاد ما و وابستگی سرتاسری به آن کشورهاست و موارد دیگه.
تو رو خدا یه کم فکر کنید اگر دوست دارید نسل خودتون و خانواده هاتون و بچه هاتون از بین نره و زمین سوخته ای باقی نمونه متوجه این بازی کثیف قدرت ها بشید
هر قومی می تونه به بیشتر خواسته های فرهنگی زبانی و دینی اش برسه تنها راه درستش هم آرامش و گفتگو هست
کسی منکر هیچ قوم و مرامی نیست
واقعا در کشور ما به نسبت خیلی از کشورهای آسیایی قومیت ها و مذاهب آزادی بیشتری دارن
کسی قومی رو انکار نکرده جلوی تکلم به زبان مادری گرفته نشده حتی در دانشگاه ها زبان و ادبیات اونها تدریس میشه اگر هم کم و کاستی هست به تدریج اونها هم درست میشه
باور بکنید دستاورد خشونت توهین و فرقه گرایی نابودی و خرابی هست.
هم فقط بیانیه صادر کنید!
تبریز یعنی ایران و ایران یعنی تبریز و آذر بایجان.
آذری ها در دفاع از این کشور در همه عرصه ها نمونه و الگو بوده اند.البته حساب این حرکات بی معنی از آذری های شریف جدا است.
فقر باعث نارضایتی مردم شده یه فکری برای ان بکنید
آقایان مسئول،‌اگر جلوی این نژاد پرستی در فوتبال بالاخص در تبریز که مشکلاتی دارد را نگیرید بعداٌ دیگر جمع نمی شود،‌اقتدار حکومت کجاست؟!! فردا خیلی دیر می شود چون تخم تفرقه کاشته می شود و وحــــــــــــدت از بین می رود
تیتر را درست بزن، شعار قومی و سیاسی نه، شعار تجزیه طلبانه و ایرانی ستیزانه. بین این دو تا فرق از زمین است تا آسمان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار