بازدید 1535

هشدار فلسطین نسبت به پیشرفت طرح‌ اسرائیل در الحاق کرانه‌ باختری

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به پیشرفت برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی هشدار داد.
کد خبر: ۹۳۴۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ 02 November 2019

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به پیشرفت برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای هشدار داد که طرح‌های تسخیر، یهودی‌سازی و الحاق مناطقی از کرانه باختری به اراضی اشغالی به‌ویژه پس از اشغال ۳۰۰۰ کیلومتر از اراضی شهرک "یطا" در جنوب الخلیل طبق طرح صهیونیستی موسوم به "آلون" به مراحل پیشرفته خود رسیده است.

در این بیانیه آمده است: این طرح در بدترین روند استعماری در مرحله کنونی، منجر به جدایی قدس شرقی اشغالی از محیط فلسطینی آن خواهد شد و اشغال صدها کیلومتر از اراضی فلسطین در شهرک "یعبد" و روستاهای هم‌جوار آن در غرب "جنین" توسط رژیم اشغالگر، با هدف احیا و گسترش طرح استعمارگرایانه شهرک‌سازی در این منطقه صورت می‌گیرد.

وزارت خارجه فلسطین در ادامه تأکید کرد، این اقدام هم‌زمان با اجرای طرح‌های راه‌سازی و ریل‌کشی گسترده انجام می‌شود که تمامی شهرک‌های بنا شده در کرانه باختری را به یکدیگر و اراضی سال ۱۹۴۸ متصل می‌کنند و به دنبال آن تمامی فرصت‌های کشور از بین می‌برد.

طبق این بیانیه، رژیم اشغالگر همچنان در حال تشدید برنامه‌های استعماری و توسعه‌طلبانه خود در اراضی اشغالی فلسطین است، این رژیم بولدوزرهای خود را در این مناطق مستقر می‌کند و طبق تصویب‌های خود صدها کیلومتر را اشغال می‌کند.

این وزارتخانه در ادامه تصریح کرد: عملیات تسخیر و یهودی‌سازی به بطن اراضی فلسطین رسیده است؛ طوری که رژیم اشغالگر گورستان بزرگی را در زیر اراضی اطراف قدس شرقی اشغالی ایجاد کرده است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بخش دیگری از بیانیه خود ضمن محکوم کردن طرح استعمارگرایانه بی‌سابقه رژیم صهیونیستی، بر ناتوانی جامعه بین‌المللی و نهادهای آن برای بر عهده گرفتن مسؤولیت‌های سیاسی، قانونی و اخلاقی‌شان در قبال درد و رنج ملت فلسطین تأکید کرد.

این وزارتخانه همچنین نسبت به عادلانه خواندن این طرح‌های استعمارگرایانه هشدار داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار