بازدید 1641

شورای ملی فلسطین: جهان، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد

"شورای ملی فلسطین" از کشورهای جهان که تاکنون کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند، خواست که کشور فلسطین را بر اساس قطعنامه‌های مشروع بین‌اللمللی به رسمیت بشناسد.
کد خبر: ۹۳۴۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷ 02 November 2019

"شورای ملی فلسطین" از کشورهای جهان که تاکنون کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند، خواست که کشور فلسطین را بر اساس قطعنامه‌های مشروع بین‌اللمللی به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، شورای ملی فلسطین با صدور بیانیه‌ای به مناسبت گذشت ۱۰۲ سال از معاهده بالفور اعلام کرد:طبق قوانین بین‌المللی معاهده استعمارگرایانه بالفور جنایتی به شمار می‌آید که منجر به مهاجرت بیش از نیمی از ساکنان فلسطین در جریان عملیات پاکسازی نژادی، تخریب و ویرانی بیش از ۵۳۱ روستا و شهرک فلسطینی و نیز کشتار خونین در حق صدها شهروند فلسطینی شده است.

شورای ملی فلسطین همچنین اعلام کرد: وقت آن رسیده است که درد و رنج ملت ما که تاکنون همواره تحت اشغالگری مجرمانه زندگی می‌کند، پایان یابد. جامعه جهانی در مجازات و ملزم کردن اسرائیل به اجرای تصمیماتش ناتوان است؛ امری که منجر به تداوم این جنایت شده است و با تجاوز، کشتار، بازداشت و شهرک‌سازی همراه است و نیازمند بازخواست و تحت پیگرد قرار دادن کسانی است که باعث این فاجعه علیه ملت فلسطین شده‌اند.

شورای ملی فلسطین در بیانیه خود بر همکاری و فعالیت جدی جامعه جهانی، موسسات و کشورهای آن  برای خاتمه بخشیدن به اشغالگری و برخورداری ملت فلسطین از حق تعیین سرنوشت، بازگشت آن و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

این شورا اعلام کرد: صدور بیانیه‌هایی که به اشغالگری و ایجاد چالش توسط این رژیم در مقابل جامعه جهانی و تصمیمات آن پایان نخواهد داد و مانع از ادامه جنایات روزانه نیروهای اشغالگر اسرائیلی و شهرک‌نشینان علیه مردم، خاک و مقدسات آن نخواهد شد، دیگر کافی نیست.

شورای ملی فلسطین در بیانیه خود از مجلس اعیان و عوام انگلیس خواست تا دولت این کشور را تحت فشار قرار دهند اشتباه بزرگی را که مرتکب شده، اصلاح کند و به مسئولیت‌های قانونی خود اذعان کندو همچنین به اصل جبران ضرری که به حق و حقوق ما رسانده، پایبند باشد که از جمله آن عذرخواهی از ملت، پرداخت غرامت به آنها و به رسمیت شناختن کشور فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی