بازدید 3022

استفاده از تجارب بین المللی برای زیست‌پذیرتر کردن شهرها

کد خبر: ۹۳۴۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹ 02 November 2019

دبیر جایزه بین المللی خشت طلایی گفت: این مراسم باعث می شود به سمت شهرهای شکوفاتر و زیست پذیرتر حرکت کنیم.

به گزارش مهر، افتتاحیه مراسم جایزه بین المللی خشت طلایی در برج میلاد آغاز شد. این مراسم با دو نشست شهرهای هوشمند و شهرهای تاب آور و زیست پذیر کار خود را آغاز کرد. در پنل اول محمد فرجو مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، ایرج شهین باهر شهردار تبریز و شهردار شهر بالیکسیر ترکیه، بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت و مریم جوان شهرکی نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در ایران حضور دارند.

در نشست دوم نیز که به مدیریت محمدرضا جوادی یگانه معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران برگزار می شود مهدی جمالی نژاد، علی گتور نماینده رئیس مجمع شهرداران آسیایی، علی عبدالرئوف معاون انجمن بین المللی طراحان و برنامه ریزان شهری و منطقه ای قطر و محمد سعید رئیس سازمان شهرهای منطقه غرب آسیا و خاورمیانه حضور دارند.

در آغاز این مراسم گشتاسب مظفری معاون روابط و همکاری‌های بین‌الملل شهرداری تهران و دبیر جایزه بین‌المللی خشت طلایی تهران با بیان اینکه از سال ۲۰۱۳ روز جهانی شهرها در تقویم سازمان ملل گنجانده شد،اظهار کرد: در این روز، رویدادهای بزرگی برگزار می‌شود تا حساسیت جایگاه و اهمیت شهرها به برنامه‌ریزان، سیاست‌گذاران، حکمرانان، دولت‌ها و شهروندان یادآوری شود.

وی با اشاره به اینکه این گرامیداشت باعث می‌شود تا به سمت شهرهای شکوفاتر و زیست‌پذیرتر حرکت کنیم گفت: شهر بهتر، زندگی بهتر شعاری است که برای رویداد روز جهانی شهرها در سال ۲۰۱۹ انتخاب شده است.

دبیر جایزه جهانی خشت طلایی تهران با اشاره به اینکه از سال ۲۰۱۴ این مراسم در شهر تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است عنوان کرد: سه دوره این مراسم با موفقیت و حضور حداکثری و مؤثر ذی‌نفعان برگزار شده است و امسال دوره چهارم این مراسم را همزمان با روز جهانی شهرها برگزار می‌کنیم.

مظفری با تأکید بر اینکه جایزه جهانی خشت طلایی تهران به مدیران شهری و کارشناسان شهرها کمک می‌کند تا از تجارب یکدیگر استفاده و آن را با یکدیگر تبادل کنند تصریح کرد: تبادل تجارب باعث می‌شود زیرساخت‌های مناسب‌تری همراه با خدمات بهتر بتوانیم فراهم کنیم.

معاون روابط و همکاری‌های بین‌الملل شهرداری تهران تصریح کرد: خاورمیانه و غرب آسیا منطقه حساس و زادگاه تمدن است و بر تمام تمدن‌هایی که سراغ داریم تأثیرگذار بوده است. در حال حاضر شهرهای منطقه در قالب فعالیت‌های تخصصی با یکدیگر همکاری مناسبی دارند و می‌توانند مجموعه تجارب خود را در اختیار سایر شهرهای جهان قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه نشست شهرهای منطقه غرب آسیا و خاورمیانه امسال برگزار خواهد شد تصریح کرد: یکی از کمیته‌های تخصصی این سازمان کمیته‌های شهر هوشمند است که امروز شاهد برگزار آن خواهیم بود و هیأت رئیسه این سازمان نیز جلسه‌ای را با حضور شهردار تهران تشکیل خواهند داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس