بازدید 20137
از تغییر هتل ستاره‌های طلبکار تا رجز گزارشگر برای استقلال و پرسپولیس!

بحران‌پولی‌تراکتور وسرمایه‌گذاری‌خارجی زنوزی درتاتارستان

تراکتور زنوزی که با بلیت ۵۰۰تومانی شروع کرده بود، حالا نرخ بلیت‌ها را به ۱۵هزارتومان و بیشتر رسانده است، می‌گویند پول‌های این مالک متول تبریزی در پروژه بازار تره بار تاتارستان هزینه شده و فعلا پول زیادی برای پرداخت حقوق و دستمزد نیست
کد خبر: ۹۳۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۹ 02 November 2019

تراکتور برای تبریزی‌ها نه یک تیم فوتبال که بخشی از زندگی آنهاست. کدام تبریزی‌ای است که نداند وقتی این تیم در لیگ یک برای صعود به لیگ برتر دست و پا می‌زد، هواداران این تیم چه خون‌دل‌ها خوردند تا سرخ‌پوشان محبوب آذربایجان را در سطح اول فوتبال ایران ببینند.

به گزارش تابناک ورزشی، بعد از آن روز‌ها ، حالا چندسالی است که تراکتور در کورس قهرمانی لیگ برتر جولان می دهد هرچند هربار با بدشانسی، سوء مدیریت و فرصت طلبی رقبا جام را از دست داده است اما امسال با پول های زنوزی و فکر دنیزلی آمده تا جام ببرد. باخت سنگین دیروز مقابل استقلال گرچه آب سردی بد بر پیکر هواداران پرانگیزه تراکتور، اما بعید است تراکتور تشنه جام؛ با این باخت هم از تب و تاب قهرمانی بیفتد.

در این میان اما مشکلات مالی هم به‌تدریج مشکل‌ساز می شود. در همان روز‌های نخست حضور محمدرضا زنوزی با نام فولادگستر یا همان کارخانه گسترش فولاد در لیگ های پایین، همه از اسفندماه ۱۳۹۰ و خرید پژو ۴۰۵ محمود احمدی‌نژاد به‌منظور تامین مسکن معلولان به مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان گفتند. اول تیرماه ۱۳۹۰، ضمیمه یکی از روزنامه‌های صبح کشور با تیتری سوالی پرسید: «خریدار ماشین احمدی‌نژاد، همان بدهکار بانکی است؟» 

زنوزی در فوتبال پیشتاز بود و گسترش فولاد را که در فصل ۹۲-۹۱ قهرمان لیگ یک شد و به لیگ برتر صعود کرد. او به‌تدریج به تراکتور هم نزدیک شد و درنهایت به آرزوی دیرینه خود دست یافت و در خرداد ۱۳۹۷ موفق شد تراکتور را خریده و مالک این باشگاه قدیمی شود. از همان روز‌ها زنوزی شروع به هزینه‌های میلیاردی برای باشگاه کرد و ستاره‌های تیم ملی و بازیکنان خارجی در کنار مربیان نامی اروپایی، یکی پس از دیگری راهی تبریز شدند.

بحران پولی تراکتور و سرمایه‌گذاری خارجی زنوزی درتاتارستان

زنوزی شرایط حضور هواداران را در ورزشگاه فراهم کرد و آن‌ها با بلیت‌های ۵۰۰ تومانی از هواداران پرسپولیس و استقلال با بلیت های  ۱۵هزارتومانی پیشی گرفتند. این استقبال کار را به طعنه گزارشگر تبریزی به تیمهای پرسپولیس و استقلال روی آنتن زنده شبکه سه رسانید که این آمار تماشاگر مهم است و باعث افتخار، نه جام های فلزی!!

بازگشت به عصر بلیت کاغذی!

تراکتور به مرور حرفه‌ای‌تر شد و حتی از لباس‌های آدیداس استفاده کرد، انتشار برخی تصاویر، اما نشان داد بازیکنان تراکتور در تمرینات خود از لباس‌های برند ایرانی «مجید» و «یوسف» استفاده می‌کنند. زنوزی هتل محل اقامت دژاگه، شجاعی و حاج‌صفی را هم تغییر داد و هتل شماره یک تبریز را از آن‌ها گرفت.

درآمد‌های جزیی مثل بلیت و پیراهن و ... برخلاف گفته های اولیه، به مرور مهم‌تر شدند. یک سال پس از واگذاری تراکتور به زنوزی، این باشگاه تصمیم گرفت بلیت‌فروشی کاغذی را در آستانه دیدار استقلال انجام دهد، اما سازمان لیگ درمقابل آن ایستاد. زنوزی اعتقاد داشت روستاییان اطراف تبریز که تصمیم به حضور در ورزشگاه دارند و از اینترنت بی‌بهره هستند، نمی‌توانند بلیت‌های الکترونیکی را تهیه کنند. آن‌ها تصمیم گرفته بودند بلیت‌ها را گران‌تر بفروشند تا مردم عادت کنند بلیت‌های شان را خودشان بخرند. فتاحی هم در تایید این گران‌فروشی از اصطلاح «همه‌جای دنیا این موضوع وجود دارد» استفاده کرد.

تراکتور یک روز پیش از مطرح کردن بلیت‌فروشی کاغذی درمقابل ورزشگاه، بلیت‌فروشی تلفنی را هم راه‌اندازی کرد و کال‌سنتر (Call Center) را فعال کرد. زمزمه‌ها کم‌کم بلندتر شد، می‌گفتند اوضاع مالی چندان مناسب نیست. شاید برای همین باشد که مسئولان باشگاه تراکتور تصمیم گرفتند پاداش‌های بازیکنان را پیش از بازی استقلال واریز کنند تا حاشیه‌ها را فعلا از این تیم دور کنند. شنیده‌ها، اما حاکی از اخبار ناخوشایندی برای هواداران این تیم است، می‌گویند باشگاه جز چند بازیکن خارجی و سه کاپیتان تیم ملی که ۳۰ درصد از مطالبات‌شان را دریافت کرده‌اند، توانسته ۱۰ تا ۱۵ درصد به سایر بازیکنان پول بدهد و بدهکار است.

صدای اعتراض‌های بازیکنان، اما به جایی نمی‌رسد، بازیکنان این تیم به صادقیان، مدیرعامل باشگاه گفته‌اند هرچه سریع‌تر مشکل مالی‌شان را حل کند، اما مالک تراکتور آن‌ها را به صبوری دعوت کرده است. او ۶ روز پیش (سوم آبان) به بازیکنان قول داده تا ۱۰ روز دیگر، ۱۰ درصد دیگر از قراردادهای شان را دریافت خواهند کرد. با وجود این، دریافتی برخی بازیکنان تا پایان هفته نهم به ۲۰ درصد خواهد رسید، درحالی که تقریبا یک‌سوم از لیگ، سپری شده است. می‌گویند بازیکنان جرات اعتراض در فضای مجازی ندارند و می‌دانند اگر کوچک‌ترین اعتراضی بکنند علاوه‌بر زنوزی، با غضب هواداران هم مواجه خواهند شد.

سوغات زنوزی از فرنگ!

پول‌ها کجاست؟ این سوال بسیاری از هواداران تراکتور است. از داخل باشگاه خبر‌هایی می‌رسد که زنوزی به دلیل سرمایه‌گذاری در تاتارستان، تحت فشار مالی قرار دارد و درواقع پول‌هایش را خارج از ایران، سرمایه‌گذاری کرده است. می‌گویند زنوزی درحال تاسیس یک بازار بزرگ تره‌بار در تاتارستان است که سود کلانی را نصیب او خواهد کرد. مالک تراکتور به اطرافیانش گفته اگر این بازار تاسیس شود، میلیون‌ها نفر به صورت مستقیم یا غیرمستقیم (مشتری، تجار، فروشنده، کارگر، سیستم حمل‌ونقل، سردخانه‌داران، کشاورزان و...) منتفع خواهند شد.

هرچند زنوزی حداقل تا چند سال آینده، تیمداری در لیگ ایران را کنار نخواهد گذاشت، اما به نظر می‌رسد او به هدف خود رسیده و برندسازی مدنظرش را انجام داده است. تراکتوری‌ها امسال یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ برتر ایران هستند و با قدرت پیش می‌روند. زنوزی، اما مهم‌ترین حریف سرخ‌پوشان تبریزی برای کسب عنوان قهرمانی است. او فصل گذشته درست در آستانه قهرمانی با مطرح کردن ماجرای «احتمال شرط‌بندی فروزان»، تراکتور را به حاشیه برد و قهرمانی را از این تیم گرفت. این‌بار، اما مشکلات مالی گریبانگیر باشگاه شده است.

فرهیختگان

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۷
اول پژو 504 احمدی نژاد نه 405 بعد این گزارش ضد و نقیضه اخرش معلوم نیست وضعشون بده یا اینکه مدعی اول قهرمانی هستند . از این گزارش نمی شه قضاوت درستی دریافت کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
این نشون می ده تراکتور در هدفی که داشته موفق بوده و باعث سوزش خیلی ها شده
مراقب گرایشان قومی و وابستگی به خارج و پانیسم ها باشید
وقتی این همه دشمن هموطن نما از باخت و شکست تراکتور شادی و عقده گشایی میکنن یعنی تراکتور یک تیم بزرگ و بین المللی شده و رده پنجم پرتماشاگرترین تیم دنیا برازنده قامت این تیم آزربایجانی است. یاشاسین تراکتورررک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
اول علامت ماه روی پراهنتو درست کن بعد صحبت هموطن بکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
خوش باشی
با امکانات بیت المال دو تیم استقلال و پرسپولیس را و با کمک تیم داوری که در دستتان است تغذیه میکنید و یک تیم شهرستانی با امکانات خودش میخواهد کار کند این راهم نمی تابید و با حسادت هر چه تمامتر امورات بی ربط را به هم بافته میخواهید برایش حاشیه ایجاد کنید. جرات دارید نظر ها را کامل انتشار دهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
تو که نوشتی اگه جرات داری منتشر کرده ولی نظر من و که به عقده ژنتیکی اینها اشاره کرده بودم منتشر نکرده
شما حق اظهار نظر در مورد تیم اذریایجان و آقای زنوزی رو ندارید.....
این گزارش نه تنها دردودل یک هوادار تراکتور نیست، بلکه عقده چرک آلود یک فرد هست که در اثر شکست دیروز تراکتور سرباز کرده و روی کاغذ تراوش میکند...
به همین سادگی
شما نگران نباش جناب پرسپولیس با استقلالی. ترکها بلدن چجوری مشکلاتشون را حل کنن بدون اتکا به پولهای بیت المال.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
اره با پول بانکی و معوقه که مال مردم است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
پول بانکه؟ کدوم بانک؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
بدهکار بانکی هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
نه بابا. نکنه به بانک بابای شما بدهکارن؟ نکنه تو همونی هستی که چند وقت پیش شایعه بدهکاری ایشان را در اورده بود و بانک سرمایه مجبور شد تکذیب کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
بالاخره نگفتی کدوم بانک.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
این خود بدهکاره س داره جواب میده
ماد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
بانک تجارت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
بانک تجارت هم که تکذیب کرد
شما هم بلیط رو 500 تومنی کنید. کسی جلوتون رو نگرفته. دیروز بلیط ده هزار تومن بود و نزدیک نود هزار نفر رفتن استادیوم. این رو چی میگی اقای رئیس.
جملاتت شبیه کسیه که اومده دعوا کنه. بعد هر چی دم دهنش میرسه میگه و گفته هاش سرشار از تناقض و فحاشیه. خدارو شکر باختیم تا شما چرک درونتون نمونه
چرا تاتارستان ؟!؟! اون از ایران پول در می آره،‌جنس هاشو ایرانی ها می خرن و از بیت المال هم پرداخت می شه، یعنی چی بره تاتارستان که اصلاٌ معلوم نیست کجاست؟! با اونجا سنخیت داره!! اینجا جوانها بیکارن،‌ازدواج نمی کنند، اعتیاد،‌فقر بعد پول را برداشته رفته اونجا!!!!! چی بگم دیگه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
چون شما ادمهای بخیلی هستین سرمایه و پول ترسوست جایی میره که عاید داشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
بازم خودش جواب داده بدهکاربزرگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
اگه می خواد به سرنوشت موسسان جوانان خیر مبتلا نشه بهترین کار خارج کردن سرمایه اش از ایرانه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
چون ایران به اندازه کافی میوه تره بار اره. چون محصول کشاورز بدبخت رو کسی نیست صادر کنه. ولی وقتی تو رویسه میوه تره بار داشته باشی کشاورز اذربایجانی کشاورز شمالی و جنوبی میتونن بازار مضاعفی برای فروش محصولاتشون داشته باشن. اون هم به پولی که ارزشش خیلی بیشتر از ریاله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
درود برتو علی اقا. پاسخت عین واقعیته
باید به اندازه صندلیها بلیط فروشی می شد کلا کل برنامه ریزی سازمان لیگ گذاشتن در فورس برای فروش بلیط الکترونی و گذاشتن گیت نصب دوربینهای چهره زن رفت روی هوا اینکه گزارشگر تبریزی می گه به ازاء هر صندلی یک و نیم نفر تماشاگر وجود داره چه صیغه ای است. پس تاخیر در شروع لیگ چه توجیهی داشت.
تابناک ماهیت خودش را بروز داد و تحمل نکرد یک تیم خصوصی که پولی از بیت المال همانند استقلال و پرسپولیس نمیگیره رشد کنه، الانم شروع کرده شدیدا تخریب میکنه
زنوزی سرمایه گذار است و هر جا سوده باشد خواهد رفت ولی اصالت ایرانی خود را هیچ موقع گم نکرده و با اینکار تحریم ها در گسترده فعالیت ایرانیان بی اثر خواهد شد و اقلام ایرانی را صادر خواهد کرد آذربایجان از سرمایه گذاران خود در هر وضع اقتصادی حمایت می کند و امید بهبود را داریم و قناعت نیز یکی از این راهکار ها است که از طریق کاهش هزینه ها رخ می دهد زنوزی و امثال ایشان چه در آذربایجان باشند و یا در استان های دیگر کارآفرین و سرمایه گذار هستند و از اینها باید حمایت کرد
مگر سایر تیم ها استقلال وپرسپولیس که از بیت المال می خورند چند درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت کردند که تراکتور با پرداخت 20 درصدی وارد بحران شود
البته این گزارش مغرضانه حتما نتیجه منفی برای خودتان خواهد داشت چون خیلی ناشیانه بود از طرفی به بحران در تراکتور پرداختین واز طرفی دیگر سرمایه گذاری کلان در خارج ودر آمد بالای آن برای آقای زنوزی
ظاهرا دوستانمون خیلی دوست دارن شبیه به بارسلون و ایالت کاتالانیا باشن . البته خیلی دوست دارن ولی نیستن . باشگاه تراکتور باید منحل بشه .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
چشم. همین فردا دستور انحلالش رو صادر میکنیم. از حسن نیت و واکنش سریع شما نیز کمال تشکر را داریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
بشه فکر میکنی چه اتفاقی می افته؟ ان مثل و شنیدی که امد به یکی از شما گفت هر ارزویی بکنی بهت میدم برگشت گفت اگه میشه گوسفندای همسایه را بکش؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
یستردی
خداخیرش بده بد برا تیم شهرش پول خرج کنه
ولی هوادارها هم باید رعایت کنند و جوگیر نشوند تیمی که یک جام حذفی رو برده انقدرا هم نباید کری بخونه
امسال فدراسیون تصمیم قطعی گرفته به کمک داورا تیم استقلال را قهرمان کنند
دروغگویی حدی داره زنوزی خودش یک دولته شتر درخواب بیند پنبه دانه.به همین خیال خوش باش گزارشگر متخاصم
تراکتور ارنظر تماشاگر یک تیم جهانی شده شماخودتونو به خواب زدین ونمیخایین واقعیتو ببینین
با سلام
تابناك جان خيلي داري مي سوزي
به توچه چرا در مورد پولهاي دولتي كه صرف استقلال و پرسپوليس مي شه صحبت نمي كني
لطفا به خبرهاي ديگه ات برس
پسر خوب
خواهشن بخيل نباش
این تیم وطن باید از لیگ حدف شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
دزززززز
ياشاسين تراكتور آذربايجان، ياشاسين آتا زنوزي، ياشاسين آذربايجان، ياشاسين گوزل ايران با 40 درصد مردم ترك زبان
تابي ما كه مي دونيم شما دلسوز اذربايجان تراكتور و توركان ايران زمين نيستين پس نيازي به ارائه گزارش از نگراني هوادار نيست دشمني شما براي ما بس است.
پاسخ ها
ماد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
زنده باد ایران زنده باد اذرابادگان زنده باد تهران مهمان نواز
من تو مجموعه گسترش فولاد کار میکنم و الان تا امروز که ۹۸/۸/۱۲ هست هنوز حقوق تیر ماه را دریافت نکردیم و هر موقع هم حرفی میزنی جواب نامعلوم یا تهدید میشنوی میتونید تحقیق کنید از کارکنان گسترش فولاد خدا به داد خانوادهامون برسه بعد از این
انگار تابناک خیلی داره میسوزه براش پماد بخرین
چرا انقدر دروغ می نویسید.زنوزی انقدر پول داره که دنبال بلیت 15هزاری باشه.
خدا بزرگیت رو شکر..
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل