بازدید 3358

۵۸ درصد پزشکان تهرانی به قانون تمکین نکردند

کد خبر: ۹۳۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 01 November 2019

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی گفت: تاکنون ۲۸ هزار پزشک در طرح سازمان مالیاتی برای شفافیت تراکنشهای بانکی مشارکت داشته‌اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم،، علی رستم پور با بیان اینکه، بر اساس آخرین آمارها تا کنون حدود ۳۸ درصد پزشکان کل کشور در طرح اتصال کارتخوان به سامانه سازمان مالیاتی مشارکت داشته‌اند، گفت: درحال حاضر نزدیک به ۲۸ هزار پزشک کارت خوان خود را به سامانه سازمان امور مالیاتی کشور متصل کرده‌اند.

به گفته مدیر دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی، استانهای اردیبل و آذربایجان غربی بیشترین مشارکت را در این طرح داشته‌اند، اما در مقابل استانهای ایلام و کهگیلویه و بویراحمد مشارکتی کمتر از میانگین کشوری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه، تا کنون حدود ۴۲ درصد از پزشکان تهرانی در این طرح حاضر شده و کارت خوان خود را به سامانه سازمان مالیاتی متصل کرده‌اند،‌ تاکید کرد براساس آمارهای اولیه حدود ۷۵هزار پزشک بایستی در این طرح مشارکت کنند هر چند به نظر می‌رسد ممکن است در آینده میزان دقیق پزشکان که باید اطلاعات تراکنشهای بانکی را به سازمان مالیاتی ارائه کند به صورت دقیق مشخص شود.

رستم پور گفت: هرچند عدد مشخصی از درامد مالیاتی حاصل از این مشارکت پزشکان نمی‌توان اعلام کرد اما تا کنون حدود ۳۱ هزار کارت خوان به سامانه سازمان مالیاتی متصل شده است.

این مقام مسئول در سزامان مالیاتی گفت: پروژه اصلی مد نظر سازمان امور مالیاتی پیاده سازی و اجرای کامل نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان است که با توجه به تصویب قانون مربوطه در مجلس به نظر می‌رسد در روزهای پیش رو تکلیف این قانون نیز مشخص شود.

وی افزود، در این طرح ۳ نوع صندق فروش وجود خواهد داشت که مرسوم ترین انها همین کارت خوانهای موجود در سراسر کشور می‌باشد، بعد از تصویب نهایی قانون و ابلاغ ان به دولت سازمان امور مالیاتی ۱۵ ماه برای پیاده سازی آن فرصت خواهد داشت.

رستم پور ادامه داد:سامانه مذکور متولی تولید صورتحساب الکترونیکی در کل کشور خواهد بود، و از آنجا که بر اساس لایحه دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده که در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی در دست تصویب می باشد، مبنای محاسبه و مطالبه مالیات بر ارزش افزوده، سامانه مودیان خواهد بود، لذا به نظر می رسد بزرگترین و مهمترین پروژه فناورانه دولت در بخش اقتصادی کشور که ظرف ۱۵ ماه آینده بایستی به نتیجه برسد، ایجاد زیر ساخت های لازم به منظور پیاده سازی پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۵
دیروز عصر (پنج شنبه ) توی شیراز نوبت پزشکی داشتیم که نوبت هاش هم چندماهه است. بیش از 50 نفر مراجعه کننده که برخی از سایر استان ها بودند. متاسفانه حاضر نشده بود دستگاه کارت خوان در مطب قرار بده و کسانی که پول نقد به همراه نداشتند مجبور بودند برن پول نقد از عابربانک های داخل خیابان تهیه کنند و برگردند.
مالیات واقعی که نمی دهند به کنار بیمار بیچاره را هم در شهر غریب میفرستاند دنبال عابربانک بگردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
دکتر زیاد هست عزیزم...مجبور که نیستی بری پیش دکتری که چند ماهه نوبت میده...اگه الا و بلا فقط پیش همین میخوای بری،پس همینه که هست.
کورش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
سازمان مالیاتی خود شما هم کارمند داری و مالیات می دی چطور دلت میاد از کارمند جماعت اینطور مالیات بگیری و مالیات واقعی را از پزشک عزیز نگیری چرا هر ایرانی یک کد ملی داره ولی یک کد مالیاتی نداده که سالیانه مالیاتی رو بگیری و اگه نداد مجبور به پرداخت بشه؟؟چرا همش بشنویم «ما نفت داریم چرا باید مالیات بگیدهیم؟»بعد هم میخواهی مالیات بگیری می گی سالی ده میلیون ؟چرا نمیگی سالی صد میلیون؟چرا می گی پزشک برو در نقاط محروم سیستان و کردستان و خوزستان تا من با تخفیف مالیاتی پنجاه درصد سالی ۵۰میلیون تومان پس از انتظار یکسال که دستمزدت را گرفتی مالیات ازت بگیرم؟
باید این قشر پررو را ادم کرد. بعضی از اینها سوگندنامه ای را که حین دانش آموختگی تعهد می دهند عملا زیرپا می گذارند.
هرموقع آقازاده ها اعلام کردندزندگیشون چطورمیچرخه همه مالیات میدن حتی پزشکان
ماشن زیر پایم را فروختم 28 میلیون تومان که مشکلمو حل کنه اداره مالیاتی آنرا تراکنش بانکی حساب کرده و 4درصدش را مالیات نوشته بنابرین به پزشکان باید حق داد
خيلي ساده ميشه باشون برخورد كرد
اگه كارتخوان نصب نميكنن مطب رو پلمپ كنن مثل خيلي مغازه هاي ديگه
اونوقت ببين چطور ميان التماس ميكنن
من که راضیم ...۴۲ درصدم خوبه...انشالله وقتی به ۱۰۰ درصد رسید مملکت مشکلاتش حل میشه...فقط موندم اگه هنه پزشکا مالیات بدن اونوقت تابناک چه خاکی بریزه به سرش که دیگه سوژه نداره...اخ ببخشید قصور پزشکی و مطالب دردناک به قلم نویسندگان هنوز هست.
ایران بهشت پزشکان همینه دیگه. تازه اداره مالیات با نظام پزشکی یه تفاهم نامه امضا کرده که 70 درصد درآمدشونو به عنوان هزینه در نظر بگیره و معاف از مالیات باشه.
با این دهن کجی پزشکا به قانون اون هم تو روز روشن و آشکارا معلوم شده که زوز پزشکا از زور قانون بیشتره.
سازمان مالیاتی باید بدون مسامحه و با دقت مالیات پزشکان بخش خصوصی را دریافت کند که قانونا نباید کمتر از پزشک هم رده در بخش دولتی باشد.عنوان این مالیات مالیات بر درآمد می باشد و مالیات بر سود نیست.کلا اگر سازمان مالیاتی دلش بخواهد مالیات بگیرد مالیات هیچ پزشکی کمتر از ۱۰۰میلیون در سال نیست(در بخشهای دولتی که اینچنین مالیات می گیرند)
تابناک سانسورچی چرا جرات نمیکنی چاپ کنی که بخش از بدنه پزشکی اعم از بعضی پزشکان،نظام پزشکی و کنکور محدود و سهمیه ای پزشکی سالهاست دچار فساد هستند و کسی زورشون بهشون نمیرسه!
فقط با مجازات سنگین از جمله برداشت از حسابهای بانکی خود و خانواده ایشان و زندان می توان مجبور به پذیرش قانون کرد اگر همت باشد
دولت نباید به پزشکانی که از قانون تمکین نمیکنند اجازه طبابت بدهد. این قشر همیشه عزیزکرده نظام بوده است. در حالیکه خدمات اقشار دیگر حتی رانندگان تریلی و کامیون در تامین مایحتاج جامعه از اینها کمتر نبوده است.
قانون گذار باید نشان دهد که همانند تار عنکبوت فقط ضعفا را نمی گیرد،‌مگر این قشر چه ویژگی دارد که معاف از قانون هستند!!؟ باید برخو.رد شود والا بابی می شود برای بقیه صنفها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست