بازدید 2743

برنامه جدید چین برای جذب شرکت‌های چندملیتی

کد خبر: ۹۳۳۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱ 31 October 2019

چین میزبان نخستین نشست شرکت‌های چندملیتی در زمینهٔ تجارت است. هدف این نشست گفتگو، همکاری و رسیدن به معاملهٔ تجاری برنده-برنده است و این نشست سالانه دروازهٔ ورود به چین برای چنین شرکت‌هایی خواهد بود.

به گزارش ایبِنا، شرکت‌های بین‌المللی از ۴۰ سال پیش شروع به سرمایه‌گذاری در چین کردند. تا سال ۲۰۱۸ بیش از ۹۵۰ هزار شرکت‌ خارجی در این کشور مستقر شدند و میزان سرمایه‌ای که همراه‌ آوردند از ۱.۸ تریلیون یورو گذشت. این امر چین را به یکی از بزرگترین میزبانان شرکت‌های چندملیتی تبدیل کرده است. اما این کشور همچنان مایل است تا سرمایه بیشتری جذب کند.

روبرتا لیپسون، مدیرعامل سازمان «بهداشت خانوادهٔ متحد» است که در چین هفت شعبه دارد. این نهاد نخستین سازمانی بود که ۲۲ سال پیش در چین بیمارستانی با استانداردهای غربی راه‌اندازی کرد.

لیپسون دربارهٔ اهمیت چنین نشست‌هایی می‌گوید: اهمیت این نشست در آن است که افرادی را برای ترویج گفت‌وگو از گوشه و کنار جهان گرد هم می‌آورد. در زمانه‌ای که علیه جهانی‌شدن فعالیت زیادی در جریان است، چنین همایش‌هایی، که جهانی شدن و گردهم آمدنِ شرکت‌های چندملیتی را تقویت می‌کند، بسیار مهم است.

شرکت بوش که ۱۱۰ سال پیش وارد چین شده یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های حاضر در بازار این کشور است. بازار چین، برای این تولیدکنندهٔ آلمانی، چالشی دائمی دارد که سبب می‌شود این شرکت محصولات و خدماتش را بهبود ببخشد.

ولکمار دنر، عضو هیات مدیرهٔ شرکت بوش معتقد است که سرمایه‌گذاری در چین بسیار به‌جاست، چرا که «این کشور در بسیاری زمینه‌ها بزرگترین بازار جهان است، مثلا ماشین‌آلات و لوازم خانگی. دیگر آنکه چین شرکت‌های چند ملیتی را به رقابت وا می‌دارد، چون بازاری رقابتی دارد.»

مجمع تجارت و توسعهٔ سازمان ملل نیز، از نشست چینگ‌دائو در چین حمایت کرده‌ است. از نظر سازمان ملل این ایدهٔ این نشست آن است که سود تجاری باید با نیازهای مردم و معیارهای زیست‌محیطی هماهنگ باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر