بازدید 4833
۴

پیگیری لغو روادید با عمان برای گردشگران ایرانی

کد خبر: ۹۳۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶ 30 October 2019
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای علی‌اصغر مونسان در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره نشست اخیر گردشگران ایران و عمان و کمک آن به صنعت گردشگری افزود: سیاست ارتقای گردشگری با کشور‌های منطقه‌ای چندی است در دستور کار ماست. در حال تلاش هستیم گردشگری منطقه‌ای را که حدود ۷۰ درصد از گردشگری را شکل می‌دهد تقویت کنیم.

وزیر میراث ادامه داد: یکی از کشور‌هایی که جزو بازار‌های هدف ماست کشور عمان است و از سال گذشته روادید یکطرفه به عمان داشته ایم.

وی گفت:: گردشگری ما رشد قابل توجهی داشته است، به ویژه در حوزه گردشگری سلامت و درمانی و به همین دلیل با دعوت وزیر گردشگری عمان سفری به این کشور داشتیم که در آن تسهیل گردشگری میان دو کشور بررسی شده است.

وزیر میراث فرهنگی تاکید کرد: ما توافق نامه‌ای با عمان امضا کردیم که سطح گردشگری دو کشور را تقویت کنیم و گردشگران خروجی ایران هم می‌توانند مقصد عمان را انتخاب کنند و هر دو کشور توافق کردند که شرایط در این زمینه تسهیل شود.

مونسان با بیان اینکه تبلیغات گردشگری یکی از موضوعات دیگر مطرح شده در این نشست بوده است، ادامه داد: موضوع لغو روادید عمان برای گردشگران ایرانی مطرح و قرار شد عمان در این زمینه همکاری کند و ما خواستیم که اگر لغو روادید ممکن نیست با همکاری‌ها و جلساتی که داریم می‌توانند هزینه روادید را کاهش دهند.

وی افزود: مقرر شد نمایشگاه دائم با حضور گردشگران عمانی داشته باشیم و علاقه زیادی به صنایع دستی ما وجود دارد و امیدواریم شاهد لغو روادید باشیم تا گردشگری با عمان ارتقا یابد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ابراز امیدواری کرد امسال بیش از ۱۰ میلیون گردشگر وارد کشور شود ودر این خصوص گفت:: به رغم شرایط تهدیدکننده گردشگری که مولفه‌های زیادی دارد، موفق شدیم آمار خوبی نسبت به سال گذشته داشته باشیم و این رقم حدود ۲۶ درصد افزایش نسبت به سال گذشته دارد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی گفت: آن چیزی که در ثبت‌ها داریم میراث ملموس و ناملموس است و تا به حال درخصوص ثبت شخصیت‌ها موضوعی نداشته ایم.

مونسان افزود: آثار تاریخی به جا مانده از شخصیت‌ها را می‌توانیم ثبت کنیم و این موضوع به خوبی انجام می‌شود و حداکثر سهمیه را در این باره استفاده می‌کنیم.

وی گفت: اخیرا با کار‌های ابتکاری، از ثبت به صورت زنجیره‌ای استفاده می‌کنیم، اما تاکنون موضوعی درباره ثبت خود شخصیت‌ها را نداشته ایم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
البته بخش بزرگی از این موفقیت را مدیون بی ارزش کردن و نابود کردن قدرت خرید ایرانی هستید.
زماني كشورهايي مثل تركيه مردمش براي مسافرت به ايران از قبل بايد نامه به سفارت ايران درتركيه ميدادند اگر موافقت ميشد ميتوانستند به ايرا سفر كنند حالا بايد براي لغو ويزاي عمان خوشحالي بكنيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
من فقط فرق مردم ترکیه با عمان رو نفهمیدم
مرد حسابی حالا که مردم ندارند تا قم هم بروند حالا ویزا برداشته بشه بقیه اش چی ؟ پول عمان همچین کم از دلار و یورو ندارد . مسخره کردید خودتون رو
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار