بازدید 2366

همه سناریو‌ها درباره آینده سیاسی انگلیس

پارلمان انگلیس سه شنبه شب با ۴۳۸ رای موافق، با برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام به درخواست «بوریس جانسون»، نخست وزیر موافقت کرد.
کد خبر: ۹۳۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ 30 October 2019
رای مثبت پارلمان انگلیس به برگزاری انتخابات زودهنگام سناریو‌های جدیدی را پیش روی آینده سیاسی این کشور قرار داده است.
 
به گزارش میزان پارلمان انگلیس سه شنبه شب با ۴۳۸ رای موافق، با برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام به درخواست «بوریس جانسون»، نخست وزیر موافقت کرد.

نمایندگان مجلس عوام انگلیس با ۴۳۸ رای موافق و ۲۰ رای مخالف و البته با حمایت حزب کارگر، برگزاری انتخابات سراسری پیش از کریسمس را تصویب کرد؛ انتخاباتی که از سال ۱۹۲۳ تاکنون در تاریخ انگلیس بی سابقه است.

برگزاری انتخابات زودهنگام در انگلیس در تاریخ ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) برای اجرایی شدن باید تا اواسط هفته آینده به تصویب مجلس اعیان برسد. تصویب لایحه برگزاری انتخابات زودهنگام در مجلس اعیان منجر به تعطیلی پنج هفته‌ای پارلمان از چهارشنبه آینده خواهد شد.

طرح برگزاری انتخابات زودهنگام در انگلیس توسط بوریس جانسون پس از آن به پارلمان ارائه شد که اتحادیه اروپا به درخواست انگلیس مبنی بر تعویق سه ماهه اجرای فرآیند برگزیت پاسخ مثبت داد. جانسون این درخواست را به اجبار مجلس نمایندگان برای اتحادیه اروپا ارسال و همزمان اعلام کرده بود از طرح چنین درخواستی راضی نیست.

مرکز ثقل کارزار انتخابات پارلمانی ۱۲ دسامبر انگلیس، برگزیت و نحوه اجرای آن خواهد بود که از زمان موفقیت همه پرسی خروج در سال ۲۰۱۶ تاکنون به چالشی اساسی برای انگلیس تبدیل شده است.

جانسون که اکثریت در مجلس نمایندگان را در اختیار ندارد، به این انتخابات به عنوان راهی برای خروج از بن بست برگزیت از طریق موفقیت در انتخابات پیش رو می‌نگرد. حزب محافظه کار در زمان «ترزا می»، نخست وزیر پیشین انگلیس پس از دست دادن اکثریت از طریق سازوکار "اعتماد و تامین" در قدرت باقی ماند.

• انتخابات سراسری ۱۲ دسامبر چگونه خواهد بود؟

مردم انگلیس در ۱۲ دسامبر در ۶۵۰ حوزه انتخابیه در سراسر انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی به نامزد‌های احزاب مختلف برای ورود به مجلس رای می‌دهند. رئیس هر حزبی که بتواند شمار بیشتری از کرسی‌های پارلمان را از آن خود کند، مامور تشکیل کابینه خواهد شد.

• شانس احزاب انگلیسی برای پیروزی در انتخابات چگونه است؟

براساس آخرین نظرسنجی انجام شده در مورد شانس احزاب در انتخابات سراسری پیش رو، حزب محافظه کار، حزب متبوع جانسون بالاترین شانس را دارد. در نظرسنجی «یو گائو» که در ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) منتشر شد، شانس احزاب به این شرح بوده است.

حزب محافظه کار ۳۷ درصد، کارگر ۲۲ درصد، لیبرال دموکرات ۱۹ درصد، برگزیت ۱۱ درصد، سبز ۷، اس‌ان‌پی (حزب ملی اسکاتلند) ۳ درصد، ۲ درصد دیگر بقیه احزاب.
احزاب مختلف شعارهار‌های متفاوتی را برای پیروزی در این انتخابات مطرح کرده‎اند. در حالی که حزب کارگر بر برگزاری همه پرسی دوم خروج از اتحادیه اروپا مانور می‌دهد، لیبرال دموکرات‌ها ابطال ماده ۵۰ و لغو یک طرفه برگزیت را وعده می‌دهند. حزب برگزیت نیز خروج بدون توافق را مورد تاکید قرار داده است. حزب ملی اسکاتلند یا همان اس‌ان‌پی خواهان استقلال اسکاتلند است و.

• در صورت عدم کسب اکثریت توسط یک حزب چه اتفاقی خواهد افتاد؟

اگر هیچ یک از احزاب موفق به کسب اکثریت کرسی‌ها برای تشکیل کابینه نشوند، حزبی که بیشترین کرسی را در اختیار دارد دو راه پیش روی خود خواهد داشت؛ نخست تشکیل کابینه ائتلافی، دو، تشکیل کابینه اقلیت از طریق سازو کار اعتماد و تامین با احزاب دیگر مانند کاری که می‌در سال ۲۰۱۷ انجام داد.

• نتایج انتخابات چه زمانی اعلام می‌شود؟

نتیجه انتخابات دسامبر ۲۰۱۹ روز جمعه ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) اعلام خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر