بازدید 3452

هشدار تخلیه منازل درپی آتش سوزی در کالیفرنیا

مسئولان در ایالت کالیفرنیا به ساکنان مناطقی که در معرض خطر آتش‌سوزی قرار دارند هشدار داده‌اند به محض دریافت هشدار منازلشان را ترک کنند.
کد خبر: ۹۳۳۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۸ 30 October 2019
به گزارش تابناک به نقل از فارس، رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند مسئولان در این کشور به مناطق نزدیک در محل آتش‌سوزی در کالیفرنیا اطلاع داده‌اند که باید آماده باشند به محض دریافت پیام هشدار، خانه‌هایشان را ترک کنند.

«مارک اسیک»، کلانتر شهرستان «سوناما» در ایالت کالیفرنیا در جمع خبرنگاران گفت: «خطر هنوز رفع نشده است. هنوز اتفاقی قریب‌الوقوع نیست، اما هر کسی که در سوناما زندگی می‌کند باید آماده باشد در صورت دریافت هشدار تخلیه این کار را انجام دهد. بنابراین، من از همه می‌خواهم آماده باشند در صورت تغییر وضعیت، برای تخلیه اقدام کنند.»

سی‌بی‌اس در آخرین خبر از تحولات آتش‌سوزی کالیفرنیا نوشته آتش منطقه‌ای به وسعت دو برابر سانفرانسیسکو را سوزانده و بیش از ۶۰ منزل را تخریب کرده است. این آتش‌سوزی‌ها از ۶ روز پیش آغاز شده‌اند و وزش باد مهار آن‌ها را دشوارتر کرده است.

خبرنگار سی‌بی‌اس گزارش داده آتش نشان‌ها در کالیفرنیا امیدوارند قبل از آنچه سرعت وزش باد به ۵۰ مایل در ساعت برسد شعله‌هاش آتش در کانون‌های اصلی آتش‌سوزی را خاموش کنند.

در جنوب ایالت کالیفرنیا که صبح دوشنبه به وقت محلی وزش شدید باد به تشدید آتش‌سوزی‌ها منجر شد، مسئولان نیرو‌های بیشتری در ایستگاه‌های آتش‌نشانی مستقر کرده‌اند. نگرانی در اینجا وزش باد‌هایی است که سرعت آن‌ها تا ۸۰ مایل در ساعت می‌رسد.

وقوع آتش‌سوزی در مناطق ایالت کالیفرنیا به امر متداول در آمریکا تبدیل شده. سال گذشته هم وقوع یک آتش‌سوزی مهیب در منطقه «بیوت» در شمال کالیفرنیا به مرگبارترین و مخرب‌ترین آتش‌سوزی تاریخ ایالت کالیفرنیا تبدیل شد و بیش از ۵۷ هزار هکتار را در بر گرفت.

این آتش‌سوزی بر اساس نام منطقه‌ای که از آن آغاز شده («جاده کریک کمپ») به «کمپ‌فایر» یا «آتش‌سوزی کمپ» شهرت پیدا کرد، اما تنها به آن منطقه محدود نماند.

ساعاتی بعداز وقوع «کمپ‌فایر» آتش‌سوزی مهیب دیگری از جاده‌ای به نام «وولزی کانیون» در شهر «ونچورا» آغاز شد و به تأسی از نام منطقه به آتش «وولزی» معروف شد؛ در منطقه مجاور، حریق دیگری به نام «هیل» چند روز بعد آغاز شد.

این آتش‌سوزی‌ها میلیارد‌ها دلار خسارت به جا گذاشتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل