بازدید 3475

هشدار فائو نسبت به وقوع بحران غذا

کد خبر: ۹۳۳۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ 29 October 2019
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) هشدار داد منطقه آسیا و اقیانوسیه از جمله آسیب‌پذیرترین مناطق جهان در برابر ناامنی غذایی و تأثیرات ناشی از رخداد‌های شدید آب‌وهوایی است و بررسی‌ها نشان می‌دهد دمای برخی شهر‌های آسیا اکنون بین ۰.۲ تا ۲.۶ درجه سانتی‌گراد بیشتر از میانگین جهانی است.

به گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) گستره خشکی‌ها و شهر‌های روبه‌رشد در منطقه آسیا با سرعتی بیش از میانگین جهانی در حال گرم‌شدن است؛ مساله‌ای که تاثیرات قابل توجهی بر امنیت غذایی و معیشت میلیون‌ها نفر در این منطقه از جهان خواهد گذاشت.

براساس گزارش اقلیم و زمین که به صورت مشترک از سوی فائو و شماری از دیگر نهاد‌های سازمان ملل تهیه شده است، دمای برخی شهر‌های منطقه آسیا اکنون بین ۰.۲ تا ۲.۶ درجه سانتی‌گراد بیشتر از میانگین جهانی است.
این در حالی است که کشور‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه که از جمله آسیب‌پذیرترین مناطق جهان در برابر ناامنی غذایی و تاثیرات ناشی از رخداد‌های شدید آب‌وهوایی هستند، حدود نیم میلیارد نفر را در خود جای داده اند که با مشکل سوءتغذیه روبرو هستند؛ جمعیتی که شامل بیش از نیمی از افراد مبتلا به سوءتغذیه در جهان است.

در گزارش مشترک فائو و سازمان ملل همچنین نسبت به تاثیرات روزافزون تغییرات اقلیمی بر امنیت غذایی در منطقه آسیا و اقیانوسیه از طریق کاهش بازده محصولات کشاورزی، افزایش قیمت مواد غذایی، کاهش ارزش غذایی و تضعیف زنجیره تولید هشدار داده و در این گزارش بر اهمیت مقابله با فرسایش خاک در آسیا تاکید شده است، آن‌هم در شرایطی که مساله دسترسی به آب شیرین و رقابت بر سر آن یکی دیگر از چالش‌های اصلی در منطقه است.

مساله تقاضای مصرف‌کنندگان به مواد غذایی که تامین آن نیازمند منابع طبیعی بیشتری است نیز از جمله دیگر مسائلی است که باید به آن رسیدگی شود. ژیانگ‌جون یائو مدیر ارشد برنامه‌ریزی فائو در منطقه آسیا و اقیانوسیه با اشاره به نقش فعال فائو در پشتیبانی و مشارکت در تدوین این گزارش تأکید کرد این سازمان از کشور‌های عضو می‌خواهد تا اقدامات بیشتری را در زمینه سازگاری و کاهش تاثیرات رخداد‌های شدید اقلیمی بر کشاورزی و معیشت روستایی انجام دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل