بازدید 4133

نیروهای آمریکایی به شمال سوریه بازگشتند

کد خبر: ۹۳۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ 28 October 2019
حداقل پانصد نیروی آمریکایی که اخیرا از نقاطی در شمال سوریه به عراق عقب‌نشینی کردند، با تجهیزات متعدد بار دیگر به شمال شرق سوریه بازگشتند.

به گزارش فارس نظامیان آمریکایی که برخی نقاط استقرار خود در شمال شرق سوریه را طی روزهای اخیر ترک کرده بودند، به مناطق مذکور بازگشتند.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان سوریه- امروز دوشنبه خبر داد که «نیروهای آمریکایی طی روزهای گذشته، به همان پایگاه‌هایی که در شمال و شمال سوریه ترک کرده بودند، بازگشتند».

دیدبان نوشت: بیش از پانصد نیروی آمریکایی، طی سه روز گذشته، به همراه تجهیزات نظامی و لجستیک به پایگاه قسرکی واقع در اتوبان M4 بین تل تمر و تل بیدر که متصل کننده خاک عراق به جاده قامشلی-حلب است، بازگشتند. همچنین فرودگاه صرین از پنج روز گذشته شاهد فرود پرنده‌های آمریکایی و تخلیه محموله‌هایی به همراه ادوات و تجهیزات نظامی و لجستیک است.

دیدبان نوشت: پیشتر تصاویری از ورود دو کاروان آمریکایی که بامداد دوشنبه (ششم آبان) از طریق گذرگاه الولید وارد خاک سوریه شد، منتشر کرده‌ایم که شامل ۸۵ خودرو، کامیون به همراه محموله‌های نظامی و لجستیک بود و همراه با این اتفاق، پرنده‌های آمریکایی نیز در آسمان منطقه پرواز می‌کردند تا تعداد کامیون‌هایی که در چهار مرحله از دوشنبه وارد شده، به ۱۵۰ کامیون برسد.

دیدبان توضیح داد که همچنین ورود یک کاروان از ادوات زرهی آمریکا متشکل از ۳۵ خودرو زرهی را رصد کرده که با پوشش هوایی پرنده‌های آمریکایی وارد خاک سوریه شد و گفته شده که دو ساعت بعد از آن قرار بوده کاروان دیگری از راه برسد.

دو روز پیش نیز «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» خبر داده بود که برخلاف آنچه گفته می‌شود که نظامیان آمریکایی از شمال سوریه خارج شده‌اند، یک کاروان نظامی آمریکایی از شمال عراق وارد سوریه شده و از آنجا به سمت استان دیرالزور حرکت کرده است. این مرکز همچنین توضیح داد که کاروان آمریکایی پس از ورود به سوریه، به سمت مقرهای نظامیان تروریست آمریکایی در استان دیرالزور (شرق سوریه) حرکت کرد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل