بازدید 3873

سیاوشی: میمزی با رده‌بندی سنی فرق دارد

کد خبر: ۹۳۳۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ 28 October 2019
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد رده‌بندی فیلم‌های سینمایی لغو نشده است مجموعه‌های ذی ربط در تلاش هستند با ارائه دفاعیات کار را پیش ببرند.

به گزارش ایلنا طبیه سیاوشی درباره این که گفته می‌شود رده‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی از سوی دیوان عدالت اداری ابطال شده است، گفت: «چنین چیزی نیست، رده‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی ابطال نشده است و مجموعه‌های ذیربط در تلاش هستند با ارائه دفاعیات کار را پیش ببرند. رده‌بندی سنی فیلم‌های سینمای بسیار مفید است و دست تهیه‌کنندگان و کارگردان‌ها را برای تولید باز می‌گذارد و باعث می‌شود محصولات خوب و قوی در سینمای ما تولید شود. هنگامی که کارگردان و تهیه‌کننده بدانند قرار است برای چه گروه سنی فیلم بسازند قطعا از همه جهات کمی و کیفی سعی می‌کنند که کاری ارائه دهند تا مخاطب راضی از سالن سینما خارج شود.»

او ادامه داد: «هنگامی که رده سنی وجود نداشته باشد کارگردان باید فیلمی بسازد که همه آن را نگاه کنند که این نمی‌شود، اما هنگامی که این رده بندی وجود داشته باشد و عوامل فیلم بدانند جامعه هدف‌شان چیست قطعا فیلمی می‌سازند که حداقل آنان را راضی کند. رده بندی سنی فیلم‌ها تجربه عجیبی نیست در بسیاری از کشور‌ها این کار انجام می‌شود که اتفاقا موفقت آمیز بوده است. قطعا رده بندی سنی فیلم‌ها بر سلامت روان جامعه کمک می‌کند.»

این نماینده مجلس درباره این که مخالفان رده‌بندی فیلم‌های سینمای عنوان می‌کنند ممیزی می‌تواند مانند رده‌بندی عمل کند و نیازی نیست که این کار صورت گیرد، عنوان کرد: میمزی با رده‌بندی سنی فرق دارد. هنگامی که افراد رده سنی مشخصی را برای فیلم‌شان تعیین می‌کنند تکلیف وزارت ارشاد و شورا‌های نظارت بسیار روشن است و می‌دانند که چه طیفی قرار است بیننده فیلم باشد. ممیزی یک بحث متفاوت است مواردی در آن مطرح می‌شود که ربطی به رده سنی ندارد و بیشتر خطوط قرمز تعریف شده از سوی ارشاد است که سازندگان باید آن را رعایت کنند.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار