بازدید 3871

ورود یک کاروان از نیرو‌های آمریکایی به حسکه سوریه

منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، همزمان با خروج ۹۰ نظامی ائتلاف آمریکایی از سوریه، یک کاروان از نظامیان آمریکا به خاک این کشور وارد شده است.
کد خبر: ۹۳۳۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۱ 28 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ۹۰ نظامی ائتلاف آمریکایی علیه داعش فرودگاه «رحیبه» واقع در حومه حسکه سوریه را به مقصد عراق ترک کردند.

بر اساس این گزارش، همزمان نیز یک کاروان از نیرو‌های آمریکایی متشکل از ۳۴ کامیون حامل محموله‌های لجستیک از خاک عراق وارد استان حسکه سوریه شدند.

در همین حال خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، نیرو‌های ارتش پس از ورود به ده‌ها روستا و شهرک در حومه رأس العین به مرز‌های ترکیه واقع در شمال شرق این کشور رسیدند؛ بنابراین گزارش، نیرو‌های ارتش در «تل عفر» و «خراب کُرد» در حومه شمال غربی قامشلی در مرز با ترکیه مستقر شدند.

پیش‌تر ارتش سوریه با نیرو‌های وابسته به ترکیه در روستا‌های «باب الخیر» و «ام عشبه» واقع در حومه شرقی رأس العین درگیر شده بود.

از سوی دیگر اهالی شهر دیرالزور نیز در گذرگاه آبی حد فاصل میان دو شهرک «المریعیه و مراط» و همچنین در میدان اصلی این شهر ضمن برپایی اجتماعی حمله ترکیه به خاک سوریه را محکوم کرده و پیروزی‌های ارتش سوریه را جشن گرفتند.

جابجایی نیرو‌های آمریکا از عراق به سوریه در حالی منتشر می‌شود که «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا پیش‌تر گفته بود: واشنگتن حضور نظامی خود را در میادین نفتی سوریه تقویت کرده و خودرو‌های نظامی به این مناطق می‌فرستد.

در تازه‌ترین چرخش در سیاست خارجی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در سوریه، اسپر گفت که واشنگتن با استفاده از «نیروی مکانیزه» حضور نظامی خود را در مناطق نفتی سوریه تقویت می‌کند.

ترامپ ابتدا خروج کامل نیرو‌های آمریکایی از شمال شرق سوریه را اعلام کرد، اما پس از آنکه با انتقاد‌های شدید از سوی هم‌حزبی‌های خود روبه‌رو شد، تلاش کرد ادبیات خود را در این باره تغییر دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر