بازدید 1984

پاکستان باز هم به نخست وزیر هند اجازه عبور از حریم هوایی‌اش را نداد

پاکستان اعلام کرد، به نخست وزیر هند به خاطر نقض شدید حقوق بشر در کشمیر تحت کنترل هند اجازه عبور از حریم هوایی‌اش را نداده است.
کد خبر: ۹۳۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸ 27 October 2019

پاکستان اعلام کرد، به نخست وزیر هند به خاطر نقض شدید حقوق بشر در کشمیر تحت کنترل هند اجازه عبور از حریم هوایی‌اش را نداده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این تصمیم در بحبوحه افزایش تنش‌ها میان هند و پاکستان بر سر منطقه مورد مناقشه کشمیر اتخاذ شد.

این سومین بار در هفته‌های اخیر است که اسلام‌آباد به رهبران هند اجازه استفاده از حریم هوایی‌اش را نداده است.

درخواست‌های مطرح شده از سوی رام نات کوویند، رییس جمهور هند و نارندرا مودی در ماه گذشته نیز رد شده بودند.

شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای گفت: نخست وزیر هند می‌خواست از حریم هوایی ما استفاده کند اما ما به خاطر روز سیاهی که کشمیری‌ها روز شنبه شاهد آن بودند اجازه این کار را ندادیم تا اشغال و نقض شدید حقوق بشر هند در کشمیر تحت تصرف دهلی نو را محکوم کنیم.

وی افزود: سفیر هند در پاکستان از این تصمیم مطلع شده است.

شاه محمود قریشی مقصد نارندرا مودی را فاش نکرد اما یکی از مقامات ارشد پاکستان به خبرگزاری فرانسه گفت که مودی قصد داشت با عبور از حریم هوایی پاکستان به عربستان سعودی سفر کند و در آنجا در یک نشست تجاری شرکت کند.

در ماه فوریه پس از بمب‌گذاری انتحاری که در آن چندین سرباز هندی در کشمیر کشته شدند، پاکستان حریم هوایی خود را به روی ترددهای هوایی هند بست. این حمله انتحاری باعث تشدید تنش‌ها میان این دو کشور همسایه و درگیری هوایی میان آنها شد.

پاکستان در ماه ژوییه حریم هوایی خود را به روی تمامی ترددهای غیرنظامی مجددا باز کرد و به ماه‌ها محدودیت که مسیرهای بین‌المللی مهم را به شدت تحت تاثیر قرار داده بود پایان داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان