بازدید 3808

بازداشت ۶ نفر در عربستان برای انتقاد از یک مقام سعودی

کد خبر: ۹۳۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰ 25 October 2019

فعالان حقوق بشری عربستان روز پنجشنبه گزارش دادند؛ مقام‌های امنیتی این کشور در هفته اخیر شش نفر را به اتهام انتقاد از یک مقام سعودی نزدیک به «محمد بن سلمان» دستگیر کردند.

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارش خود، از جمله این شش نفر به «رغیان الشراری»، «سفر الدغیلبی» و «حمود السبیعی» شاعر و همچنین شیخ «عبدالرحمن المحمود» از علمای دینی این کشور اشاره کرد که توسط نیروهای امنیتی سعودی دستگیر شده اند.

بر اساس این گزارش، این افراد پس از آن دستگیر شدند که از «ترکی آل الشیخ» مدیرکل رفاه عربستان که از چهره های نزدیک به محمد بن سلمان ولیعهد سعودی است، انتقاد کردند.

افراد دستگیر شده از اقدامات ترکی آل شیخ در اداره کل رفاه عربستان انتقاد و او را متهم به نشر فساد در جامعه کردند.

فعالان حقوق بشری عربستان همچنین گفتند که با بازداشت این شش نفر، شمار کسانی که از سال ۲۰۱۷ تا کنون به خاطر بیان عقایدشان دستگیر شدند به ۱۱۰ نفر رسیده است.

در سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی (شهریور/ مهرماه ۹۶) و تنها چند ماه پس از انتصاب محمد بن سلمان به ولیعهدی عربستان، ده‌ها تن از تجار، روحانیون، شاهزادگان، فعالان حقوق بشر و حقوق زنان و علمای این کشور دستگیر و روانه زندان شدند.

در حالی که صدور حکم اعدام، بارها برای اتباع سعودی انتقاد مجامع بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و اتحادیه اروپا را در پی داشته، اما رژیم سعودی همچنان به سرکوب مخالفان، فعالان حقوق بشر و فعالان حقوق زنان ادامه می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل