بازدید 13248
۳
عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفتگو با تابناک اقتصادی؛

آخرین قیمت طلا و سکه در پایان مهر/ هشدار نسبت به خروج طلا و سکه از کشور

بازار طلا و سکه تهران در آخرین روز از مهرماه، تحت تاثیر افت نرخ جهانی و کاهش بهای ارز قرار داشت و در نتیجه شاهد کاهش قیمت‌ها بود. این در حالی است که این روز‌ها بازار با کاهش چشم گیر تقاضا دست و پنجه نرم می‌کند.
کد خبر: ۹۳۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰ 22 October 2019
آخرین قیمت طلا و سکه در پایان مهر/ هشدار نسبت به خروج طلا و سکه از کشور
 
تابناک اقتصادیبازار طلا و سکه تهران در آخرین روز از مهرماه، تحت تاثیر افت نرخ جهانی و کاهش بهای ارز قرار داشت و در نتیجه شاهد کاهش قیمت‌ها بود. این در حالی است که این روز‌ها بازار با کاهش چشم گیر تقاضا دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (سه شنبه ۳۰ مهرماه ۹۸) بازار طلا و سکه تهران، شاهد افت بهای سکه و کاهش نرخ جهانی طلا بودیم.

بر این اساس برای اطلاع از آخرین نرخ‌های بسته شده در بازار طلا و سکه تهران گفتگویی با محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران داشتیم.

کشتی آرای با تاکید بر اینکه امروز نرخ جهانی اونس طلا با کاهش حدود ۸ دلار به رقم ۱۴۸۷ دلار رسیده است، افزود: بازار طلا و سکه در یکی دو روز گذشته، با توجه به روند کاهشی نرخ ارز و همچنین افت بهای جهانی طلا، با کاهش قیمت‌ها همراه شده است.

بر این اساس، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۳ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان رسیده است. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با افت ۳۰ هزار تومانی، به قیمت ۳ میلیون و ۹۴۵ هزار تومان فروخته شده است.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم ۲ میلیون و ۲۰ هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی نیز به رقم یک میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسیده است.

هر سکه یک گرمی نیز ۸۳۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

هر گرم طلای ۱۸ عیار به رقم ۳۹۹ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به یک میلیون و ۷۲۹ هزار تومان رسید.

کشتی در پایان با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی، بازار با کاهش چشمگیر خرید و فروش مواجه شده است و به اصطلاح روند معاملات قفل شده است و در نتیجه با توجه به کاهش قیمت ها، شاهد منفی شدن حباب سکه تمام و نیم سکه هستیم، هرچند هنوز حباب ربع سکه و سکه یک گرمی به طور کامل تخلیه نشده است.  

وی اضافه کرد: با تداوم روند منفی شدن حباب سکه، قیمت داخلی از بازار جهانی کمتر شده و باعث خروج طلا و سکه از کشور و به قاچاق آن منجر شده است و ممکن است در آینده بیشتر شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
انقدر در ایران طلا و سکه گرونه که اگر هم کسی ببره خارج از ایران، با ضرر بیش از 200 درصد روبرو میشه... ;)
"خروج طلا و سکه از کشور " !!... مردم تو تامین نیازهای روزمره اشون مشکل دارن ....
بالا ميره حباب ميشه
پايين مياد قاچاق ميشه
تا كي بايد مردم با اين تفكر زندگي كنند!؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر