بازدید 3165
۲

فرانسه مجوز صادرات اسلحه به ترکیه را تعلیق کرد

"فلورانس پارلی" در نشست کمیته امور دفاعی و خارجه سنا گفت: فرانسه به طور میانگین در سال ۵۰ میلیون یورو صادرات تسلیحات به ترکیه دارد که با توقف ۵۰۰ مجوز صادرات تسلیحات اتفاق مهمی رخ نخواهد داد.
کد خبر: ۹۳۱۹۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ 22 October 2019
وزیر دفاع فرانسه روز سه شنبه با ناچیز خواندن حجم صادرات تسلیحات فرانسه به ترکیه گفت: ۵۰۰ مجوز صادرات اسلحه به آنکارا به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه فرانس ۲۴، "فلورانس پارلی" در نشست کمیته امور دفاعی و خارجه سنا گفت: فرانسه به طور میانگین در سال ۵۰ میلیون یورو صادرات تسلیحات به ترکیه دارد که با توقف ۵۰۰ مجوز صادرات تسلیحات اتفاق مهمی رخ نخواهد داد.

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه نیز در نشست سنا با اشاره به توقف صادرات تسلیحات به ترکیه گفت: این یک تصمیم جمعی از طرف اعضای اتحادیه اروپا است و شورای اروپا به طور طبیعی به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

ترکیه در طول سال ۱۰ گذشته سفارشات خرید ۶۰۰ میلیون یورویی تسلیحات از فرانسه داشته است.

وزیر دفاع فرانسه همچنین افزود: ترکیه کشوری نیست که پاریس تبادلات تجاری بسیاری زیادی با آن داشته باشد در نتیجه تعلیق مجوز صادرات تسلیحات به ترکیه تاثیر آن چنانی بر اقتصاد فرانسه نخواهد داشت.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه گذشته در حاشیه نشست اتحادیه اروپا در بروکسل از ۲۸ کشور اتحادیه اروپا خواست تا با توافق جامع صادرات اسلحه به ترکیه موافقت کنند.

مکرون افزود؛ اتحادیه اروپا برای پایان دادن به این حملات که امروز به یک تراژدی بشردوستانه واقعی تبدیل شده است، باید با شرکای اصلی بین‌المللی خود همکاری کند.

«دیوید ساسولی» رئیس پارلمان اروپا نیز روز پنجشنبه در بروکسل در کنفرانس مطبوعاتی، خواستار اعمال تحریم‌های سنگین‌تر علیه ترکیه شد و گفت: تحریم‌ها بایستی سخت‌تر و شامل قرارداد‌های [تجاری]جاری شود.

رئیس پارلمان اروپا از اقدام آنکارا به عنوان «حمله نظامی» تعبیر کرد و گفت:‌ما نه تنها نگران بلکه عصبانی هستیم.

اتحادیه اروپا پیش از این به دلیل آنچه «نقض حقوق بشر و آزادی‌های مدنی، تاثیرپذیری قوه قضاییه و مناقشه مرزی با قبرس و سایر کشور‌های همسایه» عنوان کرده بود، خواستار تعلیق مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا شده بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
ترکیه چهرمین ارتش قدرتمند ناتو نیازس به اسلحه های فرانسه و آلمان نداره.
به عربستان چطور؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان