بازدید 8557
۲

امپراتور جدید ژاپن تاجگذاری کرد

امپراتور ناروهیتو در ماه مه عنوان امپراتوری را به ارث برد، اما این جانشینی امروز با حضور مهمانان عالی رتبه‌ای از ژاپن و دیگر کشور‌ها جشن گرفته شد پیش از مراسم، امپراتور مراسمی مذهبی را در کاخ امپراتوری واقع در مرکز توکیو انجام داد.
کد خبر: ۹۳۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲ 22 October 2019
«نارو هیتو» امپراتور جدید ژاپن امروز سه شنبه با حضور نمایندگانی از کشور‌های مختلف به طور رسمی در توکیو تاجگذاری کرد و فعالیت خود را به عنوان امپراتور ژاپن آغاز کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از "ان. اچ. کی"، امپراتور ناروهیتو در ماه مه عنوان امپراتوری را به ارث برد، اما این جانشینی امروز با حضور مهمانان عالی رتبه‌ای از ژاپن و دیگر کشور‌ها جشن گرفته شد پیش از مراسم، امپراتور مراسمی مذهبی را در کاخ امپراتوری واقع در مرکز توکیو انجام داد.
 
 
امپراتور از سه مکان مقدس امپراتوری دیدن کرد او به الهه خورشید، روح نیاکانش و خدایان مختلف دیگر گزارش داد که مراسم به تخت نشینی امروز برگزار خواهد شد سپس، ملکه به طور جداگانه از این سه مکان مقدس در محوطه کاخ امپراتوری دیدن کرد ولیعهد آکیشینو و همسرش و دیگر اعضای خانواده امپراتوری نیز به همراه سران کشور‌ها در این مراسم شرکت کردند.

علیرغم بارش باران، مردم از گوشه و کنار ژاپن برای دیدن این جشن به توکیو آمده بودند.

«سوکویی رِی سِی دِن نوگی» یا همان مراسم اصلی به تخت نشستن امپراتور ژاپن در «سِی دِن ماتسونوما» یا تالار کشور در کاخ امپراتوری برگزار شد.
 
 
حدود دو هزار نفر از جمله نخست وزیر، رئیس مجلس سنا، رئیس مجلس نمایندگان، قاضی ارشد دیوان عالی کشور، روسای تجاری و شخصیت‌های خارجی در این رویداد شرکت داشتند.

در ساعت یک بعد از ظهر امروز امپراتور با لباس رسمی سلطنتی و همراه با کارمندان ارشد دربار که گنجینه‌های مقدس امپراتوری را حمل می‌کردند وارد تالار شد و روی «تاکامیکورا» یا تخت امپراتوری که ارتفاعش تقریبا ۶.۵ متر است و در مرکز تالار قرار دارد، قدم گذاشت.
 
 
پس از امپراتور، ملکه ملبس به کیمونوی آئینی چندلایه بر «میچودای» یا تخت همایونی ملکه که ارتفاعش تقریبا پنج و نیم متر است و در کنار «تاکامیکورا» قرار دارد، قدم گذاشت.

در حالی که مهمانان ایستاده بودند پرده‌های تخت امپراتوری و تخت همایونی کنار خواهند رفت و امپراتور به تخت نشستن خود را اعلام می‌کند.
 
پس از آن، نخست وزیر در یک سخنرانی مراتب تبریک خود را ابراز کرد و سه بار به شیوه سنتی ژاپن فریاد «زنده باد امپراتور» سر داد در پایان، امپراتور و ملکه تالار را ترک کردند.

ناروهیتو ۵۹ ساله که دانش آموخته دانشگاه آکسفورد است در ماه مه گذشته و به دنبال کناره گیری آکیهیتو، صد و بیست و ششمین امپراتور ژاپن شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
این کشور هم گاهی اوقات تخیل میزنه، امپراتوری دیگه کجا بود توی دنیای امروزی
مبارکشون باشه که در دنیا سرآمدند .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار