بازدید 4050

کوربین در مجلس عوام، جانسون را به سخره گرفت

کد خبر: ۹۳۱۸۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸ 22 October 2019

رئیس حزب کارگر، حزب مخالف دولت در پارلمان انگلیس، بوریس جانسون را به سخره گرفت و گفت: نخست وزیر پس از بار‌ها تکرار و تاکید بر اینکه هرگز برای تمدید مهلت زمانی اجرای برگزیت گامی برنمی دارد، اما به بروکسل نامه نوشت و تاخیر در اجرای برگزیت را خواستار شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از آسوشیتدپرس، جرمی کوربین از نخست وزیر انگلیس خواست توافقنامه‌ برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپایی) را که با اتحادیه اروپایی امضا کرده است برای بررسی و نظارت بیشتر در اختیار مجلس عوام قرار بدهد.

وی در سخنانی در مجلس عوام گفت: «نخست وزیر (بوریس جانسون) ما را قابل ندانست تا با حضورش بر ما منت بگذارد، اما آقای رئیس (خطاب به رئیس پارلمان) اطمینان دارم که جانسون بر خلاف قولی که داده بود اکنون او را در هیچ گودالی نمی‌توان یافت!» (دیگر پیداش نیست).

کوربین در ادامه افزود: «به هر جهت از این حقیقت استقبال می‌کنیم که او در پایان هفته نامه‌ای به دونالد توسک، رئیس اتحادیه اروپایی نوشته و در آن، از پایبندی خود به قانون شماره‌ی دو خروج از اتحادیه اروپایی خبر داده است. آقای رئیس، همانگونه که از این نخست وزیر انتظار می‌رفت، او کارش را با خودنمایی و تلاش برای انحراف (افکار عمومی) انجام می‌دهد. اما بر خلاف اینکه بار‌ها و بار‌ها به مردم انگلیس گفته بود هرگز برای دوباره به تاخیر انداختن برگزیت گامی برنخواهد داشت، اما نامه‌ی درخواست تاخیر فرستاده شده است. این درخواست نه تنها به لحاظ قانونی ضرورت دارد و از خروج انگلیس بدون توافق با اتحادیه اروپایی جلوگیری می‌کند بلکه تمدید مهلت تعیین شده و تاخیر در اجرای برگزیت، فضای لازم را برای مجلس و نمایندگان بوجود می‌آورد تا توافقنامه‌ی برگزیت را که نخست وزیر (با اتحادیه اروپایی) امضا کرده، زیر ذره بین قرار بدهند و به دقت بررسی کنند. از همه‌ی نمایندگانی که به سختی تلاش کردند تا اطمینان حاصل شود خروج بدون توافق اتفاق نخواهد افتاد تشکر و قدردانی می‌کنم و همچنان به تلاش و همکاری با دیگر اعضا ادامه خواهم داد تا مطمئن شویم خروج بدون توافق هرگز عملی نخواهد شد.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر