بازدید 4212

واکنش صنعت خودرو به سخنان دیروز همتی

کد خبر: ۹۳۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ 21 October 2019
دبیرانجمن خودروسازان با انتقادات تند نسبت به سخنان رئیس کل بانک مرکزی در خصوص صنعت خودرو گفت:اگر این صنعت بخوابد آیا بانک مرکزی توان تامین ۱۵ میلیارد دلار ارز برای واردات خودرو را ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان امروز در نشست خبری مشترک خودروسازان و قطعه سازان با انتقادات تند نسبت به سخنان روز گذشته عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در خصوص صنعت خودرو گفت: رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده که صنعت خودرو هر روز با افزایش قیمت مواجه است و این سخنان جای تاسف دارد چرا که خودروسازان همیشه سرکوب مالی شده اند و از محل فروش خودرو همیشه زیان داده اند. این در شرایطی است که اگر این صنعت متوقف شود سالیانه باید ۱۲ تا ۱۵ میلیارد دلار برای واردات خودرو، ارز از سوی بانک مرکزی تخصیص یابد.

وی تصریح کرد: آقای همتی باید پاسخ دهد که اگر این ارز از کشور بابت واردات خودرو خارج شود آیا باز هم می‌تواند بانک مرکزی را به نحو کنونی اداره کند؟

دبیرانجمن خودروسازان گفت: متاسفانه در ۶ ماهه اول امسال ۳۵ درصد کاهش تولید خودرو را شاهد بودیم که به تصمیمات اشتباه شورای رقابت در گذشته بر می‌گردد و این در حالی است که سال قبل ستاد هماهنگی اقتصادی سران سه قوه موضوع تعیین قیمت خودرو را به ستاد تنظیم بازار محول کردند و این ستاد نیز اگر چه پذیرفته که خودروسازان محصولات تولیدی خود را با زیان به فروش می‌رسانند، اما تا مدت‌ها افزایش قیمت خودرو از سوی وزارت صنعت اعلام نمی‌شد.

نعمت بخش گفت: با سرکوب مالی صنعت خودرو، هر یک از خودروسازان ۸ هزار میلیارد تومان زیان کرده اند و اگر امسال نیز به همین روال پیش برویم هر یک از خودروسازان ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان به قطعه سازان بدهکار خواهند شد.

وی اظهار داشت: پایین بودن کیفیت خودرو نیز به دلیل سرکوب مالی صنعت خودرو است در حالی که اگر ما سرکوب مالی نمی‌شدیم می‌توانستیم در کیفیت سرمایه گذاری کنیم.

دبیرانجمن خودروسازان تصریح کرد: دولت اجازه دهد تعرفه خودرو کاهش یابد و به ۲۵ درصد برسد، ولی خودروسازان را هم از قیمت گذاری معاف کند.

بانک مرکزی در راس ادارات فشل کشور است!

همچنین داوود میرخانی رشتی، مشاور انجمن خودروسازان نیز با طرح انتقادات تند نسبت به رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی در راس ادارات فشل است و اکنون باید پاسخ دهد که چرا نرخ تورم را کنترل نمی‌کند یا نقدینگی هدایت نشده است؛ پس این بانک نیز در انجام ماموریت‌های خود نیز فشل است؛ البته خود بانک مرکزی این حالت را دارد که باعث شده خودروسازان نیز فشل باشند.

وی افزود: سخنان رئیس کل بانک مرکزی کاملا عوام گرایانه بود و با اینکه می‌داند که شیوه قیمتگذاری شورای رقابت اصولی بوده چنین اظهارنظری را در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران داشته است.

میرخانی رشتی معتقد است که سودی که به جیب خودروسازان نمی‌رود، به جیب دلالان سرازیر می‌شود؛ بنابراین سیاست‌های دولت سودی را برای خودروسازان و قطعه سازان باقی نمی‌گذارد که آنرا صرف سرمایه گذاری مجدد نمایند.

وی اظهار داشت: هفت هزار استخدامی به خودروسازان تحمیل شده است که با نامه نمایندگان مجلس بوده است؛ بنابراین اکنون با مازاد نیروی انسانی مواجه هستند و بهره وری آن‌ها کاهش یافته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
پراید اهن پاره 40 میلیونی واسه خودروساز ضرره.اجازه بدین قیمت را ببره رو 100 میلیون تا شاید خودروساز عزیز کمی سود کنه
دست پیش رو می گیرند پس نیفتند. صنعت واقعا فشل...
رییس بانک مرکزی راست میگه
شما خودرو سازها فچل واقعی هستید
یازار انحصاری و قیمت دلار دولتی و...

تا کی
نیروی مازاد و غیر مازاد بریزن بیرون، خودرو ساز ما شدن هتل نه کارخانه
"دبیرانجمن خودروسازان تصریح کرد: دولت اجازه دهد تعرفه خودرو کاهش یابد و به ۲۵ درصد برسد، ولی خودروسازان را هم از قیمت گذاری معاف کند"

حرف حساب
خودروی بی کیفیت و گران با ظالمانه ترین شرایط فروش دارید به خورد مردم میدین و تازه ضرر هم می کنید؟ اگه این حرف خودروسازان رو بپذیریم یعنی اینکه خودروسازی با این رویه در ایران جواب نمیده و مقرون به صرفه نیست. یعنی درش را هرچه زودتر تخته کنیم باز 30 سال دیر کردیم.
بنده یکسال قبل برای خودرو تیبا2 تحویل مرداد 98 ثبت نام کردم و ابتدای مرداد98 نیز وجه خودرو را به طورکامل به حساب شرکت سایپا واریز نمودم اما تاکنون علی رقم پیگیری خبری از تحویل خودرو نیست وزمانی برای تحویل آن مشخص نشده است تنها می گویند بنشینید تا خبری شود .چه کسی پاسخگواست .
یک نفر در این مملکت پیداکنید که از دست این دوشرکت خونجگرنخورده باشد البته جزذینفعانیکه با خون مردم معامله می کنند سال82 اقای منطقی مدیر وقت ایران خودروگفتند از سال بعد میتوانید ورود خودر را آزاد کنید وماقادر به رقابت با شرکتهای خارجی هستیم . از مدیران شرکت ایران خودرو و سایپا بپرسید الان کجا ایستاده اید ؟
راست ميگي جيب شما را كي پر كنه ؟ لااقل ماشين هاي آشغال شما را كه هر روز صد ها تن كشته مي شوند بعلت نا ايمني خودروهايتان راحت مي شويم ،رانت خواري آشكار در صنعت خودرو سازي كشور رخ مي دهد و كسي هم حرف حق مي زند فورا" محكوم به تحريم و تهديد مي كنيد !!!!!!!!
با توچه به صحبتهای اقایان همتی و میرخانی باید کل ادارات فشل جمع شوند که این شامل ادارات خودشان نیز می شود انشااله برای نجات کشور از وضعیت اسفناک کل ادارات فشل جمع شوند .
دبیر خوب سرپوش روی چه می گذارند؟ چرا فرار رو به جلو میکنند. وقتی مدیران ناتوان و بله قربان گو باشند وضعیت استخدامی این چنین می شود و وضعیت کیفیت نیز بهتر از این نباید باشد.
بابا ما مانده ایم چه کسی درست می گوید در این مملکت ؟مرغدار داره ضرر می ده؟دامدار داره ضرر می ده؟تولید کننده داه ضرر می ده ؟باغدار داره ضرر میده؟دولت داره با سختی مملکت را می چرخوند وداره ضرر می ده ؟ خودروساز داره ضرر میده؟ولی روز بروز داره این هایی که داره ضرر می دن اختلاصها ودزدیها همه از طرف اینهاست ؟اقایان عقلا ومسئولین کمک کنند نظر بدن با این تفاسیر ما ملت بدبخت کارگر وکارمند وقشر ضعیف داره سود می کنیم ؟پس چرا ؟پس چرا ؟اینهمه بدبختیم ؟........
اگه ۱۵ میلیارد بدیم خودرو وارد کنیم حداقل ماشین بی کیفیت سوار نمیشیم و هزینه های مرگ و میر و نقص عضو و درمان رو اگه حساب کنیم که بیمه و خانواده ها بجای خودروسازها تحمل میکنند قطعا خیلی بیشتر از ۱۵ میلیارد دلار(۱۶۵ هزار میلیارد تومان) میشه هزینه های آلودگی هوا و چیزهای دیگه اصلا به حساب نیامده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها