بازدید 2766
۱

هشدار سناتور دموکرات در مورد آلودگی غذای کودکان

کد خبر: ۹۳۱۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶ 21 October 2019

رهبر اقلیت دموکرات‌ها در سنای آمریکا از سازمان غذا و داروی آمریکا خواست تا درباره آلودگی ده‌ها محصول غذایی کودکان به سرب یا دیگر فلزات سنگین تحقیق کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سناتور چاک شومر روز یکشنبه اعلام کرد سازمان غذا و دارو باید اقدامات بیشتری برای نظارت بر صنایع غذایی کودکان اتخاذ کند. یک مطالعه از "آینده درخشان کودکان سالم" وجود فلزات سنگین را در ۹۵ درصد از ۱۶۸ مواد غذایی کودکان که مورد آزمایش قرار گرفته اند، یافت.

در این مطالعه ۹۵ درصد از مواد غذایی آزمایش شده حاوی سرب، آرسنیک، جیوه یا کادمیوم بوده است. در این غذا‌های کودک آزمایش شده، یک یا هرچهار مورد این فلزات سنگین دیده شده است.

رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا تاکید کرد: مصرف کنندگان "به درستی انتظار دارند که آن غذا‌ها به طرز انکارناپذیری ایمن، با نظارت مناسب و با مواد مغذی پایدار باشند.

شومر افزود ناظران فدرال باید مطالعه را بررسی کرده و بیانیه‌ای عمومی از یافته‌های خود منتشر کنند.

آلودگی مواد غذایی کودکان به فلزات سنگینی همچون سرب بر روی ضریب هوشی و رشد مغزی کودکان اثرات ناگواری دارد.

در مطالعه انجام شده، ۲۶ درصد غذا‌های کودکان هر چهار ماده سمی را دارا است، ۴۰ درصد از این مواد غذایی دارای سه فلز سنگین هستند، ۲۱ درصد آن‌ها ۲ فلز و تنها ۸ درصد آن‌ها هستند که یک فلز سنگین را با خود به همراه دارند.

از مجموع ۱۶۸ غذای آزمایش شده، تنها ۹ غذا فاقد فلز سنگین گزارش شده اند.

از چهار فلز یاد شده هم سرب با ۹۴ درصد رتبه نخست آلوده کنندگی مواد غذایی کودکان را به خود اختصاص داده و پس از آن "کادمیوم" با ۷۵ درصد در رتبه دوم ایستاده است.

آرسنیک با ۷۳ درصد در رتبه بعدی است و جیوه هم با ۳۲ درصد در رتبه چهارم قرار گرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خوب بیان از محصولات ایرانی استفاده کنن ، هیچ مشکلی نداره ، چون کیفیتش به درستی سنجیده نمیشه یا شاید هم اصلا سنجیده نمیشه ولی به هر حال علامت استاندارد ایران داره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان