بازدید 4604

اتحادیه اروپا خواستار آزادی بازداشت‌شدگان در باکو شد

اتحادیه اروپا با اشاره به برخورد پلیس با تظاهرات مخالف دولت در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان، خواستار آزادی بازداشت‌شدگان این تظاهرات شد.
کد خبر: ۹۳۱۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۲ 20 October 2019
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «مایا کوتسیانچیچ» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای به دستگیری تظاهرکنندگان مخالفت دولت جمهوری آذربایجان در باکو واکنش نشان داد.

کوتسیانچیچ پلیس آذربایجان را به «استفاده بیش از حد و غیرضروری از زور» برای متفرق کردن تظاهرکنندگان متهم کرده و گفت: چنین رویداد‌هایی باید مورد تحقیق قرار گیرد.

وی خواستار آزادی بازداشت‌شدگان و تضمین آزادی تجمع ازسوی دولت آذربایجان شد.

پلیس باکو عصر شنبه از تلاش نیرو‌های مخالف دولت، موسوم به «شورای ملی نیرو‌های دموکراتیک»، برای برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز در مرکز پایتخت جمهوری آذربایجان جلوگیری کرد.

با وجود این که شهرداری باکو درخواست نیرو‌های مخالف دولت برای برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز در مرکز این شهر را رد کرده بود، مخالفان تلاش کردند روز شنبه در یکی از میادین مرکزی گردهم آیند و اعتراض خود را به فعالیت دولت ابراز کنند که با برخورد شدید پلیس روبرو شدند.

به گزارش پلیس شهر باکو، در جریان جلوگیری از تلاش برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز نیرو‌های مخالف، ۶۰ نفر بازداشت و به اداره پلیس منتقل شدند.

بنا بر این گزارش، ۴۲ نفر از این افراد مدتی بعد آزاد شدند و پلیس درباره ۱۸ نفر دیگر پرونده تشکیل داده است.

«علی کریملی» رهبر حزب غربگرای «جبهه خلق» جمهوری آذربایجان و تنی چند از فعالان نیرو‌های مخالف از جمله بازداشت‌شدگان بودند.

نیرو‌های مخالف، دولت را به ناتوانی در حل برخی مشکلات از جمله فساد اقتصادی و نیز حل مناقشه قره‌باغ متهم می‌کنند.

دولت نیز ضمن رد این اتهامات، این نیرو‌ها را به تلاش برای بر هم زدند ثبات در جمهوری آذربایجان متهم و اعلام کرد که از هرگونه تظاهرات غیرقانونی در این کشور با قاطعیت جلوگیری می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان