بازدید 8812
۴
گزارش

یک فیفادی دیگر برای تیم ملی ایران بدون بازی دوستانه

تیم ملی امسال به غیر از دیدار‌های دوستانه با سوریه و کره جنوبی در خرداد ماه بازی دوستانه دیگری برگزار نکرده و تاکنون هم خبر خاصی درباره احتمال برگزاری دیدار تدارکاتی در نوامبر منتشر نشده است. فدراسیون ایران برای انتخاب حریف تدارکاتی تیم ملی می‌تواند روی تیم‌های آسیایی مانند استرالیا، چین و بنگلادش حساب باز کند.
کد خبر: ۹۳۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ 19 October 2019

دیدار با تیم ملی عراق آخرین بازی ملی پوشان فوتبال ایران در سال ۹۸ است.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی فوتبال ایران سه شنبه هفته پیش در هفته چهارم مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه ملی منامه به مصاف بحرین رفت و با نتیجه یک بر صفر مغلوب شاگردان هلیو سوسا پرتغالی شد تا از صدر به رده سوم گروه C. این رقابت‌ها سقوط کند.

شاگردان مارک ویلموتس در شرایطی باید ۲۳ آبان در ورزشگاه اسپورتس سیتی بصره با عراق بازی کنند که دیدار با تیم سرتکو کاتانچ اسلوونیایی اهمیت فوق العاده زیادی برای آن‌ها دارد و برای بالا نگه داشتن شانس صعودشان به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی باید دست کم بازنده از این ورزشگاه بیرون نیایند.

عراق اکنون با هفت امتیاز و تفاضل گل مثبت ۶ صدرنشین گروه است و پس از این تیم هم بحرین با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل مثبت ۲ قرار دارد. به همین دلیل اگر تیم ملی کشورمان موفق شود یک تساوی هم در خانه شیر‌های بین النهرین کسب کند فاصله امتیازی اش با عراق را همان یک امتیاز نگه می‌دارد. البته با توجه به دیدار راحت بحرین مقابل هنگ کنگ و شانس خوب این تیم برای کسب سه امتیاز بازی به احتمال فراوان در صورت تساوی ایران و عراق، بحرینی‌ها با ۱۰ امتیاز دور رفت را به عنوان صدرنشین به پایان می‌رسانند.

یک فیفادی دیگر برای تیم ملی ایران بدون بازی دوستانه

دیدار برگشت عراق و بحرین، سه شنبه ۲۸ آبان برگزار می‌شود و تیم ملی فوتبال کشورمان در آن روز استراحت دارد. طبق قاعده و عرف تیم ملی باید در آن تاریخ یک دیدار دوستانه برگزار کند تا ملی پوشان کشورمان چهارمین فیفا دی سال ۹۸ را هم از دست ندهند.

تیم ملی امسال به غیر از دیدار‌های دوستانه با سوریه و کره جنوبی در خرداد ماه بازی دوستانه دیگری برگزار نکرده و تاکنون هم خبر خاصی درباره احتمال برگزاری دیدار تدارکاتی در نوامبر منتشر نشده است. مارک ویلموتس به عنوان سرمربی‌ای که به تازگی وارد فوتبال ایران شده برای مرور تاکتیک‌ها و استفاده از نفرات مدنظرش به بازی‌های دوستانه نیاز دارد و به همین دلیل از مسئولان فدراسیون فوتبال درخواست کرده برخلاف فیفادی سپتامبر، در ماه نوامبر شرایط برگزاری بازی برای تیمش را فراهم کنند.

تیم‌های چین، استرالیا، عربستان، بنگلادش، ژاپن، امارات و کره جنوبی در کنار ایران هشت تیم سرگروه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی هستند. از میان این تیم‌ها در فیفادی ماه سپتامبر عربستان با مالی به تساوی یک - یک رسید. ژاپن ۲ بر صفر پاراگوئه را شکست داد. امارات ۴ بر صفر از سد دومنیکن گذشت و کره جنوبی هم در دیدار با گرجستان به تساوی ۲ - ۲ رضایت داد. البته چین هم ۲ روز پیش از شروع رسمی فیفادی سپتامبر در تاریخ ۳۰ آگوست یک دیدار دوستانه با میانمار انجام داد و چهار بر یک پیروز شد.

در فاصله زمانی بین یک تا پنج سپتامبر (۱۰ تا ۱۴ شهریور) تیم‌های ایران، استرالیا و بنگلادش تنها تیم‌های سرگروه مقدماتی جام جهانی بودند که بازی دوستانه انجام ندادند. رویه‌ای که تاکنون به نظر می‌رسد در نوامبر هم تکرار شود. برای شاگردان مارچلو لیپی در ماه نوامبر تاکنون بازی‌ای قطعی نشده است. استرالیا که اکنون صدرنشین گروه B. مقدماتی جام جهانی است هم بازی‌ای را پیش بینی نکرده و مشخص نیست آیا شاگردان گراهام آرنولد پس از برگزاری بازی با اردن در دیداری دوستانه به میدان می‌روند یا خیر.

هر چند نام حریف تدارکاتی عربستان در فیفادی نوامبر اعلام نشده ، اما مسئولان فدراسیون این کشور در حال مذاکره با گزینه‌های مدنظر هستند تا شاگردان هروه رنار که تاکنون نتایج خوبی هم در مقدماتی جام جهانی کسب نکرده و با پنج امتیاز در رتبه دوم گروه D. هستند، پس از بازی با ازبکستان در خاک عربستان یک دیدار دوستانه برگزار کنند.

بنگلادش که با وجود سرگروه بودن در گروه E. قعرنشین این گروه است هم برنامه‌ای برای بازی دوستانه در نوامبر اعلام نکرده است. این تیم قرار بود سپتامبر به مصاف ایران برود، اما چنین موضوعی منتفی شد. شاگردان هاجیمه موریاسو در تیم ملی ژاپن سه شنبه ۲۸ آبان (۱۹ نوامبر) در ورزشگاه پاناسونیک سویتا میزبان ونزوئلا هستند.

امارات هم که پس از تیم‌های تایلند و ویتنام، تیم سوم گروه G. هست با هدایت برت فن مارویک هلندی، ۱۹ نوامبر میهمان پاناما است.  بهترین برنامه بازی تدارکاتی تیم‌های آسیایی در نوامبر برای شاگردان پائولو بنتو در تیم ملی کره جنوبی در نظر گرفته شد. این تیم ۲۸ آبان در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی با برزیل بازی می‌کند.

فدراسیون فوتبال ایران اکنون برای انتخاب حریف تدارکاتی تیم ملی می‌تواند روی تیم‌های آسیایی مانند استرالیا، چین و بنگلادش حساب باز کند. برنامه تمام تیم‌های اروپایی برای ماه آینده پر است. بین تیم‌های حاضر در آمریکای جنوبی تیم‌های بولیوی و اروگوئه برای تاریخ ۱۷ تا ۱۹ نوامبر (۲۶ تا ۲۸ آبان) برنامه بازی دوستانه‌ای ندارند، اما با توجه به مشکلات مالی فدراسیون فوتبال محال است مهدی تاج و همکارانش بتوانند مقدمات برگزاری بازی با شاگردان اسکار تابارز را فراهم کنند.

امکان بازی با تیم‌های آمریکای شمالی، کونکاکاف و حوزه دریای کارائیب هم در آن زمان برای تیم ملی ایران فراهم نیست. بیشتر تیم‌های آفریقایی هم در ماه نوامبر درگیر رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آفریقا هستند و به نظر می‌رسد شرایط بازی با تیم‌های این قاره هم امکان پذیر نیست.

در وضعیت فعلی پیدا کردن حریفی که برنامه بازی هایش با تیم ملی ایران تطبیق داشته باشد و از طرفی برگزاری بازی با آن برای فدراسیون به صرفه باشد خیلی دشوار است. به نظر می‌رسد دیدار با عراق آخرین بازی ملی پوشان فوتبال ایران در سال ۹۸ باشد که امیدواریم چنین اتفاقی رخ ندهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
بنویس روز فیفا
جناب رسانه فارسی زبان هر چند که وقتی برای زبان انگلیسی که قرار نیست حذف شود و فقط می خواهند تنوع بدهند به شما بر می خورد چیز عجیبی نیست که زبان را خراب کنید
ولی عجیب تر از ان این است که وزارت ارشاد کاری مثل شما ها ندارد!!!
سلام، اگر امکان داشته باشه، تیم ملی فوتبال ایران با وساطت ویلموتس یک بازی دوستانه با تبم ملی بلژیک داشته باشه....
تیم ملی فوتبال کشورمان که در بازی اینده مقابل تیم عراق صف ارایی میکند...نباید اولا وارد جو روانی عراقی ها شوند..باحفظ و مالکیت توپ موقعیت خلق کنند. فوتبال یه بازی گروهی است که باید فکر بازیکنان در زمین یک باشه ..یعنی تمرگز تیمی داشته باشند..و احساسی بازی نکنند..و در فکر گل زدن زیاد نباشند حتی با یک تساوی میتوان امیدوار بود..و بازی های گذشته که با تیم عراق داشته اند را یاد آوری نکنند فقط نقاط قوت و ضعف خو و تیم حریف را بسنجند...بردن عراق دور از دست رس نیست..فقط بازیکنان تیم ملی محکم و سر سخت بازی کنند و در فکر رفتن به جام جهانی باشند..عراق که تیم اسپانیا و پرتغال که نیست ..تیم ایرنا همه ی بازکنانش لژیونرند..بارارزوی موفقیت برای تیم ملی فوتبال کشورمان.
تیم ملی فوتبال کشورمان که بازی بعدیش با عراق در بصره است نباید احساسی بازی کنند...باید محکم و سر سخت و متعصب فوتبال بازی کنند...و در بازی حفظ توپ و مالکیت توپ داشته باشند و واکنش اجرای تاکتیک تیمی به حریف ندهند و در نیمه او ل( ۴۵ اول) کار را برای تیم عراق سخت کنند..تا بازی به اما و اگر نرسد ..باید بازیکنان تیم ملی در فکر رسیدن به جام جهانی باشند..از این نترسند با چ تیمی بازی میکنند..هر تبمی باشه مقتدرانه و محکم و متعصب و سرسخت بازی کنند...با ارزوی موفقیت.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان