بازدید 10155
۲
گزارش

بردتاریخی ایران بر کره‌جنوبی درهندبال انتخابی المپیک

علیرضا حبیبی در فاصله ۵۰ ثابنه به پایان که تیم ایران با ۲ گل پیش بود درخواست وقت استراحت داشت. شاگردان او در نهایت موفق شدند بدرخشند و ۲۸ - ۲۷ برنده بازی حساس و تاریخی باشند تا به برد ارزشمندی دست پیدا کنند. تیم ملی کشورمان پس از برد ارزشمند برابر کره جنوبی قدرتمند باید در دومین بازی خود روز یکشنبه با تیم بحرین بازی کند
کد خبر: ۹۳۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ 19 October 2019

در نخستین بازی تیم ملی هندبال ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰، ملی‌پوشان ایران مقابل تیم کره‌جنوبی به برتری رسیدند.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی هندبال در نخستین بازی خود در رقابت‌های انتخابی هندبال برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، مقابل تیم کره‌جنوبی با نتیجه ۲۸ بر ۲۷ به پیروزی رسید. 

نیمه نخست این بازی با نتیجه ۱۳ بر ۱۲ به‌سود ایران به پایان رسیده بود. دومین بازی کشورمان روز یکشنبه رأس ساعت ۱۸:۳۰ مقابل بحرین خواهد بود. میلاد قلندری، محمدعلی قاسمی، شاهو نصرتی، وحید مسعودی، مهرداد صمصامی، الله‌کرم استکی، مجتبی حیدرپور، سلامان بربط، مجتبی کرمیان، علی رحیمی، محمد سیاوشی و محسن باباصفری بازیکنان ایران در این دیدار بودند. هدایت تیم ایران در این مسابقات را علیرضا حبیبی به‌عهده دارد.

برد تاریخی ایران مقابل کره‌جنوبی درهندبال انتخابی المپیک

نیمه نخست / ایران ۱۳ - کره جنوبی ۱۲
بازی برای شاگردان علیرضا حبیبی آغاز شد، الله کرم استکی اولین امتیاز را برای ایران به دست آورد تا بازی به سود تیم ملی کشورمان برابر کره جنوبی قدرتمند در جریان باشد، استکی در ادامه گل دیگری هم زد تا نتیجه ۲ -۰ به سود کشورمان باشد. کار در ادامه برابر دنبال شد و تیم کره جنوبی هم در دقیقه ۴ در حالی که به پنالتی رسیده بود آن را از دست داد. در ادامه و در دقیقه ۶ افشین صادقی به دلیل خطای منجر به پنالتی اخراج شد آن‌ها روی همین موقعیت گل اول را زدند بازی در ادامه چند گل در پی داشت بازی تا دقیقه ۱۰ با نتیجه ۳ -۳ برابر بود، کره ای‌ها در این دقایق بهتر بودند آن‌ها رفته رفته جریان بازی را در دست گرفتند و تا دقیقه ۱۴ بازی ۶ - ۴ به سود آن‌ها بود.

تیم ملی کشورمان در همین دقیقه به وقت استراحت رفت پس از این زمان تیم کشورمان به گل رسید و بازی نزدیک و پایاپای دنبال شد، کره‌ای ها، اما از دقیقه ۱۸ فاصله را بیشتر کردند و نتیجه ۱۰ - ۶ به سود چشم بادامی‌ها دنبال می‌شد. آن‌ها در ادامه، اما با چند اشتباه و خطای پنالتی سبب شدند تا تیم ایران به جریان مسابقه بازگردد شاگردان حبیبی عملکرد فوق العاده‌ای داشتند و بازی را ۱۳ - ۱۲ در پایان این نیمه پیش افتادند. در پایان این نیمه صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، سجادی سرپرست کاروان ایران در توکیو و قراخانلو که برای حضور در اجلاس ANOC در قطر حضور دارند با حضور در رختکن تیم ملی برایشان آرزوی موفقیت کردند.

نیمه دوم / ایران ۱۵ - کر جنوبی ۱۵
بازی در نیمه دوم با امتیاز برای کره جنوبی آغاز شد، اما بازیکنان ایرانی خوب بودندو بازهم از حریفشان پیشی گرفتند. بازی در ادامه و در هر رفت و برگشت برای ۲ تیم امتیاز داشت، اما شاگردان جبیبی احتلاف یک امتیازی را با حریف تا دقیقه ۸ حفط کردند پس از آن بازی در امتیاز ۱۷ به تساوی کشیده شد، اما بازهم این درخشش بازیکنان ایران از جمله الله کرم استکی بود که بازی را به سود ایران بازگردادندتیم ملی کشورمان در ادامه نمایش چشم نواز و عالی داشت و همین باعث شد اختلاف بیشتر شود، تیم ملی کشورمان ۲۳ - ۱۹ بازی را پیش بود و سرمبی کره در این زمان درخواست وقت استراحت داشت.

پس از این زمان تیم کره بهتر شد و توانست با کسب چند امتیاز فاصله را به حداقل برساند پس از آن امتیاز ۲۳ برای ایران توسط کریمیان به دست آمد، حبیبی درخواست وقت استراحت داشت پس از آن استکی امتیاز شرین دیگری کسب کرد تا فاصله بیشتر شود. بازی چشم نواز ایرانی‌ها در ادامه فاصله را بیشتر کرد. بازی در ادامه نزدیک و پر برخورد دنبال می‌شد، هیجان بسیار زیادی وجود داشت و ملی پوشان هم نمایش خوبی داشتند در دقیقه ۵۴ بازی نتیجه ۲۵ - ۲۳ به سود تیم ملی کشورمان بود که تیم ملی کره جنوبی درخواست استراحت داشت. پس از این زمان بازی به سود کره جنوبی دنبال شد، اما بازی خوب ملی پوشان بازهم فاصله ۲ امتیازی را حفظ کرد، بازی در لحظات پایانی حساس و نفسگیر دنبال می‌شد، هیجان به اوج خودش رسیده بود و تیم ایران با درخشش تک تک بازیکنانش بازی را پیش بود. تیم ملی کشورمان ۲۸ - ۲۶ بازی را پیش بود تنها ۹۰ ثابنه تا پایان بازی بود، هیجان به اوجش رسیده بود، شاگردان حبیبی با تمام توان بازی می‌کردند.

علیرضا حبیبی در فاصله ۵۰ ثابنه به پایان که تیم ایران با ۲ گل پیش بود درخواست وقت استراحت داشت. شاگردان او در نهایت موفق شدند بدرخشند و ۲۸ - ۲۷ برنده بازی حساس و تاریخی باشند تا به برد ارزشمندی دست پیدا کنند. تیم ملی کشورمان پس از برد ارزشمند برابر کره جنوبی قدرتمند باید در دومین بازی خود روز یکشنبه با تیم بحرین بازی کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خیلی شانسی بود این برد. بازیهای بعدی را حتماً می‌بازیم.
همت اگر سلسله جنبان شود / مور تواند که سلیمان شود .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان