بازدید 3063

اعزام ۴۵۴ مصدوم از کشور عراق به پایانه‌های مرزی

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین از انتقال ٤٥٤ مصدوم از خاک عراق به ایران خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴ 19 October 2019
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان اورژانس کشور؛ دکتر کولیوند رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین در مورد جزئیات آخرین وضعیت مصدومان اعزامی از کشور عراق به پایانه‌های مرزی گفت: در مراسم پیاده‌روی اربعین، تا به امروز ۴۵۴ مصدوم از زائران ایرانی با اقدامات درمانی مناسب از عراق به ایران انتقال داده شدند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین تصریح کرد: نیرو‌های اورژانس در پایانه مرزی مهران به ٣٠۶ مصدوم و بیمار که از عراق به ایران منتقل شده بودند امدادرسانی کردند که از این تعداد ۵٣ نفر در مراکز درمانی ایلام بستری و ٢١٢ نفر به شهر‌های مبداء انتقال و ۴١ نفر درمان و مرخص شدند.

کولیوند گفت: از مرز شلمچه نیز ١٣٠ مصدوم به خاک ایران انتقال داده شدند که از این تعداد ١۶ نفر در مراکز درمانی خوزستان بستری، ٣۵ نفر با اقدامات درمانی مناسب به شهر‌های مبداء انتقال و ٧٩ نفر نیز درمان و مرخص شدند.

وی افزود: از مرز خسروی یک مصدوم به ایران انتقال داده شد که پس از درمان مرخص و از مرز چذابه ١٧ مصدوم که از این تعداد ١٠ نفر بستری و ٧ نفر مرخص شدند.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی به ١٣٩ هزار و ٨۶٩ نفر در پایانه‌های مرزی

رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی ۹۸ همچنین گفت: از تاریخ ١٣ مهر ماه تاکنون ١٣٩ هزار و ٨۶٩ نفر از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در مرز‌های شرقی و غربی کشور بهره‌مند شده اند.

وی با اشاره به ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در این مدت، خاطرنشان کرد: در این ماموریت‌ها که توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ انجام شده، ٨٩٠٠ بیمار و مصدوم با اقدامات درمانی مناسب به مراکز درمانی اعزام و ١٣٠ هزار و ٩۶٩ نفر نیز به صورت سرپایی در محل درمان شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل