بازدید 6786
عضو ارشد جامعه روحانیت در گفت‌وگو با «تابناک»؛

حضور مستمر ناطق در جلسات جامعه روحانیت محتمل نیست/ می‌خواهیم تمام گروه‌های اصولگرا را زیر یک چتر واحد جمع کنیم/ تلاش جامعه روحانیت برای ساختن یک مجلس اصولگرا از ناطق تا پایداری!

حجت‌الاسلام «حسین ابراهیمی» درباره حضور ناطق نوری در جلسه گذشته این تشکل و اینکه آیا اصولگرایان بنا دارند با محوریت وی در انتخابات مجلس وارد عمل شوند یا خیر و اینکه آیا بحثی در این خصوص در جلسه اخیر جامعه روحانیت شده است، اظهار کرد: حضور ناطق نوری در جلسه جامعه روحانیت با دعوت آیت‌الله موحدی کرمانی صورت گرفت؛ از این روی، نمی‌توان گفت این حضور متوالی خواهد بود.
کد خبر: ۹۳۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ 18 October 2019

حضور حجت الاسلام «علی اکبر ناطق نوری» در نشست اخیر جامعه روحانیت مبارز ـ آن هم پس از ده سال ـ محل تحلیل‌های مختلفی شد. برخی معتقدند که این حضور می‌تواند باب جدیدی در سیاست ورزی جامعه روحانیت مبارز به منظور به وحدت رساندن اصولگرایان باز کند و عده‌ای هم بر این باورند که شیخ نور نمی‌تواند محور حرکت انتخاباتی وحدت آمیز جریان اصولگرا باشد، چون برخی جریانات و افراد در این طیف هیچ گاه نمی‌توانند محور بودن او را بپذیرند.

به گزارش «تابناک»؛ آنچه تاکنون مشخص شده این است که ناطق نوری تنها به دعوت آیت الله محمد علی موحدی کرمانی رئیس جامعه روحانیت مبارز در جلسه اخیر این تشکل روحانی اصولگرا حاضر شده و در این جلسه هم هیچ گونه اظهارنظری مبنی بر اینکه نشان بدهد، او خود تمایل به میدان‌داری در جریان اصولگرا دارد یا اینکه بحثی در این خصوص صورت گرفته باشد، نشده است.

عده‌ای از اصولگرایان، محور بودن ناطق در جریان اصولگرا را حرکت و اقدام مؤثری می‌دانند که می‌تواند بخش عمده این طیف را زیر یک چتر واحد جمع کند. برخی هم اعتقاد دارند که هنوز بحثی در این خصوص نشده و باید دید در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد. به نظر می‌رسد این طیف صولگرایان، جزو کسانی هستند که خیلی تمایلی به پذیرش محور بودن ناطق نوری در جریان اصولگرایی ندارند؛ هرچند برخی اصلاح طلبان هم شکل گیری چنین وحدتی را بعید می‌دانند.

در همین خصوص، یک عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک» پیرامون حضور شیخ نوری در جلسه جامعه روحانیت ـ آن هم پس از ده سال ـ عنوان کرد: حضور مستمر ناطق نوری در جلسات جامعه روحانیت مبارز بسته به تصمیم خود وی دارد و اعضای جامعه از تصمیم وی بی‌خبرند.

حجت‌الاسلام «حسین ابراهیمی» درباره حضور ناطق نوری در جلسه گذشته این تشکل و اینکه آیا اصولگرایان بنا دارند با محوریت وی در انتخابات مجلس وارد عمل شوند یا خیر و اینکه آیا بحثی در این خصوص در جلسه اخیر جامعه روحانیت شده است، اظهار کرد: حضور ناطق نوری در جلسه جامعه روحانیت با دعوت آیت‌الله موحدی کرمانی صورت گرفت. از این روی، نمی‌توان گفت: این حضور به صورت متوالی خواهد بود.

وی افزود: اینکه آقای ناطق در جلسات بعدی جامعه روحانیت حضور پیدا کنند موضوعی مشخص نیست و معلوم نیست که در نشست‌های بعدی حضور داشته باشند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: آقای ناطق در جلسه‌ای که در جامعه روحانیت مبارز حضور داشتند هیچ صحبت و نظر سیاسی مطرح نکردند از این رو بنده و سایر اعضا اطلاع نداریم که تصمیم وی برای حضور در جلسات جامعه روحانیت مبارز به شکلی ادامه خواهد داشت.

ابراهیمی درباره تصمیم جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات مجلس خاطرنشان کرد: به هر حال جامعه روحانیت مبارز نهادی مورد قبول در بین جریانات اصولگراست، اما نقش ما بیشتر به شکل نظارتی و حکمیت است.

وی تأکید کرد: ما داریم به سمتی پیش می‌رویم که انشاءالله در انتخابات مجلس آینده تمامی جریانات اصولگرا با محوریت جامعه روحانیت مبارز در انتخابات وارد عمل شوند و نتیجه مقبولی در این راستا عاید اصولگرایان شود.

عضو جامعه روحانیت با بیان اینکه بخشی از راهکار‌ها در جهت تبیین رویکرد‌های خود جامعه روحانیت مبارز آغاز شده است، گفت: فعلا ما در راستای ورود به انتخابات راهکار و تدبیر مشخصی نیندیشیده ایم و تنها جلساتی با این محوریت برگزار شده که امیدواریم نتایج قابل قبولی داشته باشد.

ابراهیمی اظهار کرد: ما در جامعه روحانیت مبارز تمام تلاشمان را برای حفظ وحدت و انسجام اصولگرایان به کار خواهیم بست و امیدواریم جریانات سیاسی این مجموعه نیز همراه و هم قدم ما باشند.

به نظر می‌رسد، جامعه روحانیت مبارز در حال تلاش است تا در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی از تمامی ظرفیت‌های جریان اصولگرایی برای به وحدت رساندن این جریان بهره بگیرد تا بتواند نتایج نهایی را به نفع این جریان رقم بزند. حضور اخیر ناطق نوری در جلسه جامعه روحانیت ـ آن هم بعد از گذشت ده سال ـ را می‌توان یکی از نشانه‌های این تلاش جدی ارزیابی کرد. اینکه آن‌ها موفق خواهند شد به چنین هدف بزرگ و سختی برسند، موضوعی است که باید مدتی دیگر چشم انتظار آن ماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۸
اگر کاندید ریاست جمهوری شود،من بدو رای خواهم داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
به هیچ کسی دیگررای نخواهم داد
آگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
خوب بزرگترین دستاورد ایشان کمک به روی کارآمدن دولت برجام زا بوده است!!!!!!!
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
در سایه تحریم انتخابات توسط مردم این نوع چهره ها می توانند با توجه به رای دهندگان بی مطالعه که فقط به قیافه ها نگاه می کنند رای بیاورند . همه ی این چهره ها که تاکنون مقصز سقوط زندگی مردم به فقز و بیکاری قاچاق، اختلاس، قاچاق عتیقه و زبا در بانکها هستند گره بخوره باید از صحنه حذف بشوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
16:34
مرتب کامنت گذاردی که رای ندهید..رای نمی دهم
خوب فهمیدیم مقصودت چیست
شما پایداریها دنبال چی هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
منم به سه رای میدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
تکلیف هر دو گروه را اینبار روشن می کنیم
بسيار عالي ! بايد ميدان رو دربست بسپريم دست پايداري ها . اين كه دوباره بين بد و بدتر كسي انتخاب بشه درد ما رو دوا نمي كنه . همان بدتر انتخاب بشه تكليف ملت ايران هم براي هميشه روشن ميشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
رای نباید داد
تا تند رو ترین ها ، مثل پایداری ها بیایند
و تکلیف همه کلا مشخص بشود انشاالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
مجلسی که یک پالرمو نمیتواند تصویب کند و دولتی
که هیچ نقشی در سیاست های خارجی ندارد همان بهتر که نباشدهزینه اضافی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
برای درمان دردهای خود به دکتر مراجعه بفرمایید. باخرید محصولات ما همه دردهادرمان میشود. پاکسان بسلامت خانواده می اندیشد
جمع کنید ولی یک اینکه مردم رای نخواهند داد چون قدرت در اختیار احزاب نیست قدرت در اختیار آنهایی است که پاسخگو و مسئولیت پذیر نیستند احزاب هم فقط مشغول رانت بازی و رانت خواری هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
شما رای نده خوب ناراحتی داره داداش. ما رای میدیم شمام خواستی بیا
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
ما رای دهندگان به کامنتها ضد انقلاب نیستیم . کسانی با توانایی از انتشارت دیجیتال و اینترنت هستیم . چشمهاتون رو باز کنید و در مورد نظر مردم برای رای ندادن نتایج رو مشاهده کنید . مکن هم رای نمی دهم
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
من وخانواده ام واشناهایمان تاحقوق کارگربادلاریازده تومانی ماهیانه پنج میلیون نشه رای نمیدهیم
این اختلاف سلایق و اختلاف در برداشت ها و شناخت ها از اسلام و سیاست باعث میشه که ملت همیشه سر درگم باشند و هر سیاست مداری بر فراخور امکانات سیاسی و حکومتی ترک تازی کند . و همین مسایل باعث شده که مردم در طول تاریخ انحرافات را نتوانند تشخیص بدهند . و جالبتر از همه این است که اقایان هر کدام خود را بر حق میدانند و دیگری را ناحق . و همین موضوعات است که در حماسه عاشورایی اکثریت مردم بطرف یزید میروند و بر اولاد پیامبر شمشیر میکشند و هر کدام از لشکریان یزید هم جنگ با امام حسین را از وظایف دینی و مذهبی خود می انگارند . من به عنوان یک فرد مسلمان مانده ام که این اقایان سیاست مدار در روز قیامت چه حرفی برای گفتن دارند . شاید هم همان روز ادعا کنند که همه غیر خودی بودند و من انچه گفته ام و عمل کردم عین حقیقت بود . انشالله روز قیامت ببینیم که چه اتفاقی خواهد افتاد . الان که شاهد و حاضریم و میبینیم که هر کس خود را عین حقیقت میدانند ولی واقعیت چیز دیگری است . زیرا واقعیت همانی است که همگان میبینیم و میشنویم .
بعضی ها هیچوقت بازنشسته نمیشن چون در کشور قحطی رجل آمده.

ناطق نوری الان باید مشغول نوشتن خاطراتش باشد .

ضمنا فرقی نداره اصولگرا باشه یا اصلاحطلب . از نظر اکثریت مردم هر دوتاشون سر یک سفره نشسته اند .
کاش من هم یک اصولگرا یا یک اصلاحطلب بودم و هیچوقت بیکار نبودم و درآمد کافی و اضافی هم داشتم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
داداش استخدام شدی منم خبر کن نونمون بره تو روغن موتور
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
تلاش کن مخ دختر یکی ازجناح هارابزن ودامادشون شوخودت وجدوابادت تامین میشید
اقای ابراهیمی مشکلی که الان در جبهه اصولگرایی وجود دارد مربوط به یکسال و دو سال نیست . این اختلافات همان مسیری است که روزی خودتان مردم را به خودی و غیر خودی ، به اصولگرایی و اصلاح طلبی به انقلابی و ضد انقلابی تقسیم کردید و بعد نوبت خودتان شد که همین الفاظ و مرزبندی ها را بکار ببرید و با این نشانه های کسب قدرت بین اقایان است عمرا اگر بتوانید سر یک میز بنشینید و وحدت کنید و هرگز به وحدت نخواهید رسید چون هر گروه و دسته دنبال منافع خودش است . شما اگر بتوانید گروه اقلیت پایداری ( که تعدادشان به بیست نفر هم نمیرسد ) را به تمکین وادارید هنر کردید و اگر شما هنرش را داشته باشید انها با شما راه نخواهند امد . زیرا هر کدامتان دنبال قدرت هستید و هر کی قدرت زیاد داشت موفق خواهد شد . زیرا تنازع بقای در حکومت و قدرت و دنیا طلبی است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
تنازع بقاع چیه؟
توی بقالی ها هست؟ برم بپرسم؟
ناطق بیاید یا نیاید هیچ فرقی ندارد

فاصله مسئولان از مردم آنقدر زیاد شده که بیشتر مردم به هیچکس و هیچ گروه اعتماد ندارند

من با توجه به عقل خودم که میگه فرقی بین بد و بدتر نیست تصمیم گرفته ام رای ندهم
شما هم به عقل خودتان رجوع کنید
آقاى ابراهيمى مطمئن باشيد مجلس يكدست يك مجلس فرمايشى و ناكارآمد خواهد بود ، تلاش كنيد مجلسى فراگير متشكل از همه نيروهاى وفادار به انقلاب را زير يك چتر گرد هم بياوريد تا مشكلات مملكت را حل كنند هر چند كه شعار عموم مردم عبور از اصولگرا و اصلاح طلب است و ميخواهند مستقلها را راهى مجلس كنند شما خيلى خوشبين نباشيد .
چه اخبار مهمی!
واقعن چه فرقی میکنه کی تو مجلس باشه وقتی همه چشم قربانند
آقاى ابراهيمى اين بار شعار مردم اين است : اصلاطلب ، اصولگرا ديگر تمام است ماجرا
مردم به مستقلهاى وفادار به انقلاب رأى ميدهند شما خودتان را خسته نكنيد لطفاً .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
اکثر مردم دیگر گول مستقل و غیره را نمی خورند
رای نمی دهیم و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
مردم ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
چشم من میگم خدمت ایشون شما ناراحت نباش
از هر چی مطلب راجه به اصولگرا و اصلاح طلب و اعتلاف و متینگ حزبی و سیاسی هست حالم به می خوره یه زمانی حوصله اش بود امروز کمتر کسی از مردم گوششان بدهکار این حرفها هست. فقط خود بازیگران این بحث ها بدردشان می خوره کاش می شد اینها هم در یه جای خلوت بدور از چشم و گوش مردم جلسه میذاشتن تا مردم آزار نبینن... تابناک اینو بفهم و دیگه از این مطالب به خورد خلق الالله نده لطفا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
باشه فهمستم دیگه تکرار نمیکنم. نمره انظباتم چند میشه یعنی؟؟؟
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
خوش که فهمستی. با ایی وجنات گیرایی هم انباط ت رو گند زدیه هم املا رو افتادیه
باید رئیس مجلس یکی مثل رئیسی بشه تا مجلس درست کنند اوضا مجلس خوب نیست شده بانبازی ارکان قدرت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
رئیس کاخ سفید هم تعیین کن قربون شکلت
اصول گرا ها می خوان با وجود ناطق برگ برنده رو داشته باشند چون ناطق یک چهره میانه روست. اما بعیده مردم با این حربه ها تمایلشان به مشارکت بالا بره چون می دونن که نهادهای انتخابی قدرت چندانی ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
الان مشاکرت در ساخت بهتره یا قردادی؟
دلم برای اصولگراها می سوزد، خودشان دست خالی اند ، دست دراز کرده اند به سوی شخصی خارج از دایره و امیدوارد با طناب او به قدرت برسند. واقعا کفگیر به ته دیگ خورده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
دلسوز. مهربون. کزت. بابالنگدراز. حنا دختری در مزرعه
اگر انتخابات مهندسی شده نباشد ، اکثرا افرادی صاحب رای میشوند که در داخل سیاست بازیهای این چهل سال نبوده باشند ،و همگی از نسل بعداز انقلاب رشد کرده و در زمرهٔ آقازاده ها نیستند ؟،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
آق مهندس مذمه ساختمون چیه؟
شما اصولگر نما هستید و تمامیت خواه
بنده در مرخصی و استراحت بودم که مدیریت محترم سایت وزین تابناک و میلیاردها نفر از دوستان طی تماس ها اضهار لطف به بنده خواستند تا چند کلامی مثدق اوقات شوم و تحلیلات کارشناسانه خود را بگویم و مشکلات عدیده و ندیده و هلیله و ملیله و روغن شنبلیله را حل کنم و به منازعات یش آمده پایان دهم. چرا که حل کردن مشکلاتهای مردم از اوجب واجبات و از بهترین کارهای خوب است و در تمام ادیان به آن سفارش و تاکید موکدر شده است.
نا امیدی وبلا تکلیفی نسبت به آینده و سلب اعتماد مردم از جناحین سیاسی موجود ، بزرگترین مشکل کنونی جامعه ماست ، وجود نهادها وسازمانهای موازی و قدرت برتر مسئولین انتصابی نسبت به مسئولین انتخابی اهمیت شرکت در انتخابات را بشدت کاهش داده است . جایی که ضعیف ترین مسئول انتصابی بمراتب قدرت بیشتر از قوی ترین مسئول انتخابی توسط مردم را دارد خب چگونه مردم به انتخابات و مشارکت در سرنوشت خودشان امید وار باشند ....
هم اصلاح طلب ها و هم اصول گراها، از بس در این ۴۰ ساله بیحهت احساس تکلیف کردن ،،نهایتا به این روز افتادیم که هر ننه قمری میتونه مارو تحریم کنه و ناجوانمردانه منتظر مرگمون و یا التماسمون هم باشه
پس بهتره که در این انتخابات پیش رو ،،جناحهای شناخته شده و امتحان پس داده قبلی، فقط احساس این تکلیف رو بکنن که
اولا:
کاملا کنار بنشینن
و ثانیا:
به نمایندگان مستقل و واقعی مردم ،اجازه کاندیداتوری بدن:::))))) این تنها راه داشتن یک انتخابات تقریبا آبرومنده.
این که نوشتم تقریبا آبرومند ،،،چون میترسم که باز هم بعضی از رای دهندگان ،تغییر احتمالی ایجاد شده رو هم باور نکنن
ما در ایران انتخاب شده داریم نه انتخابات.بنده خدا پدر بزرگ من از دور دوم مجلس تا الان هر دوره کاندید شده و رد صلاحیت شده .خوب مثل پدر بزرگ من حداقل صد هزار نفر دیگر هم در ادوار مختلف رد شده اند.خوب شما به این می گی انتخابات
بحث ها همش حول و حوش ی مشت افراد ولی عاشقان قدرت میره میا
اصولگرا= اصلاح‌طلب= میانه‌رو
رای بی رای
تابی ای یک ماه گیر دادی . ناطق اومد ناطق رفت . ناطق وارد شد ناطق وارد نشد. حاظرم به این محرم قسم بخورم این خبرها به 95در صد مردم ربطی نداره . ایقد اصول گرا اصلاح طلب نکن. بیشتر مردم ایران نمیدونم اصلا این واژه ها رو.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل