بازدید 4561
۸

فاصله بین فقیر و غنی در کشور ما چه وضعی دارد؟

کد خبر: ۹۳۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹ 18 October 2019

شهیندخت مولاوردی، دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان در کانال تلگرامی خود نوشت:

۱۷ اکتبر، روز بین المللی محو فقر است.

مناسبتی برای توجه جهانیان به اینکه متاسفانه علیرغم همه پیشرفت های بشری فاصله بین فقیر و غنی در سطح جهانی هم چنان در حال توسعه است و میلیون ها انسان زیر خط فقر از بسیاری حقوق انسانی خود محروم هستند.

در این روز بار دیگر یادآوری میشود که سبک زندگی مدرن همراه با اسراف و تجمل گرایی و ریخت و پاش موجب به هدر دادن میلیاردها سرمایه انسانی و تقویت فقر طبقه ضعیف میشود. ساختارهای سیاسی و حقوقی و اقتصادی غیر دموکراتیک نیز خود مولد توسعه فقر هستند چرا که منابع ملی عمدتا در اختیار کسانی قرار دارد که در قدرت یا مرتبط با قدرت هستند و هیچگاه نمی خواهند که این برتری از آنها سلب شود.

در این روز خوب است نگاهی به وضعیت کشور خود نیز انجام دهیم و توجه کنیم که فاصله بین فقیر و غنی در کشور ما چه وضعی دارد و گروه های زیر خط فقر در کشور ما چه شرائطی را تحمل می کنند و چه ساختارهایی اجازه نمی دهد که عدالت در کشور حاکم شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸
الان این خبر بود؟
میان ماه من تا ماه گردون .....................تفاوت از زمین تا اسمان است
تفاوت از زمین تا آسمان است!!!!!
جناب آقای محسن رفیقدوست مرز بین غنی و فقیر هستند.
اگر لکسوس شاسی بلند ندارید فقیر هستید و الا نه فقیر و نه غنی هستید.
با این حساب گمان می‌کنم اکثریت مطلق مردم کشور فقیر هستند
جناب دبیر کل مهمترین ساختار بی عرضگی و ناتوانی شما مدیران و مسئولان در برنامه ریزی خرد و کلان و نگاه به آینده است و شما ها اگثرا طوری حرف میزنید که انگار نیروهای فرامرزی و ماوراءاطبیعه مقصرند.!!!!!
بالاخره شدیم مثل هندوستان
تنها عامل موثر شرایط سیاسی حاکم بر کشور است ، تا وقتی با اکثر کشورهای منطقه و دنیا مشکل داشته باشیم وضعیت اقتصاد همین است
پاسخ ها
آرش
| Sweden |
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
اومدینم با کدخدا (آمریکا) حرف زدیم برجام رو با 5 تا کشور دیگه تایید کردیم و زدن زیرش حالا بریم چیکار کنیم به مذاق شما خوش بیاد ..مشکل ما نیستیم اونا مشکل دارن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل