بازدید 13953

سقف سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی

در حالی که به منظور تشویق و ترغیب مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی، استفاده از کارت سوخت جایگاه‌داران با میزان ۲۰ لیتر در هر نوبت سوخت‌گیری محدود شده، این سوال مطرح است که آیا سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی نیز محدودیت دارد؟
کد خبر: ۹۳۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 17 October 2019
طبق آنچه در سامانه هوشمند سوخت تعریف شده، در هر نوبت با کارت سوخت شخصی می‌توان تا ۶۰ لیتر سوخت‌گیری کرد و میزان سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی در یک ماه، سقفی ۲۵۰ لیتری دارد.

به گزارش تسنیم، در حالی که به منظور تشویق و ترغیب مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی، استفاده از کارت سوخت جایگاه‌داران با میزان ۲۰ لیتر در هر نوبت سوخت‌گیری محدود شده، این سوال مطرح است که آیا سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی نیز محدودیت دارد؟

طبق آنچه در سامانه هوشمند سوخت تعریف شده، در هر نوبت با کارت سوخت شخصی می‌توان تا ۶۰ لیتر سوخت‌گیری کرد و میزان سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی در یک ماه، سقفی ۲۵۰ لیتری دارد؛ یعنی اگر فردی در یک‌ماه با کارت سوخت شخصی خود، ۲۵۰ لیتر بنزین خریداری کند، دیگر تا شروع ماه بعد نمی‌تواند از کارت خود برای خرید بنزین استفاده کند.

شهرام رضایی، مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآروده‌های نفتی در این خصوص گفت: سامانه هوشمند کارت سوخت به نحوی طراحی شده که باید عددی به عنوان سقف سوخت درآن ثبت شود و ما نیز براساس سابقه‌ای که وجود داشت سقف ۲۵۰ لیتر در ماه را برای سامانه تعریف کرده ایم، اما این سقف به معنای تعیین سهمیه سوخت خودرو‌ها نیست.

وی افزود: عدد ۲۵۰ لیتر در ماه براساس سابقه مصرف عموم مردم تعیین شده و بیش از ۶۰ لیتر در هفته می‌شود که این عدد برای اغلب مصرف کنندگان عدد درشتی است.

رضایی بابیان اینکه از ۲۲ میلیون کارتی که هم اکنون در اختیار مردم است تنها ۱۰۰۰ کارت به سقف ۲۵۰ لیتر رسیده است، گفت: با این حال این افراد نیز نگران نباشند، چون در صورت رسیدن به سقف ۲۵۰ لیتر، کارت جایگاه‌ها همچنان فعال است و این مالکان می‌توانند تا شارژ دوباره کارت در ماه بعد از کارت جایگاه داران استفاده کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۲
تو رو خدا عدد سهمیه بندی رو عدد معقولی در نظر بگیرید... نه 250 لیتر نه 60 لیتر هیچ کدوم معقول نیست... ولی عددی میانه این یعتی حول حوش 120 لیتر معقوله...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
چی میگی دوست محترم؟ 250 کاملا معقول هست یعنی چهار بار سوخت گیری در ماه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
لطفا سربازها رو زیاد کنید مردم زیاد معطل نمانند
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
چشم
ناشناس
| Canada |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
قیمت خودرو رو آزاد کنید،قیمت سوخت هم آزاد کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
دوست عزیز از سوئیس به نظر من شما بهتره ساکت باشید. شما می تونید برای مواردی که در سوئیس می بیند از عبارت "تو رو خدا" استفاده کنید! نه برای ایران و مردم داخل ایران!
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
بجای مخالفت با سهمیه بندی اون هم در یک کشور نفت خیز دارید التماس هم میکنید؟!
به نظرم سقف 250 لیتر تا 300 لیتر ماهانه طبیعی هستش و اگر هم قرار شد سال دیگه گرونتر بشه باید از این سقف به بعد رو کمی گرونتر کنن
البته برای تعطلاتی مثل عید سهمیه عیدانه درنظر گرفته بشه تا ماشینها بی جهت در خیابان تردد اضافی نکنن
اما اینا همه شرطش اینه که اول حقوق ها را اصلاح کنند خودشان میگویند خطر فقر6میلیون تومانه بعد حقوق ها حدود 2میلیون تومان هستش!!!
باز هرچند اگر همچین کاری هم انجام بدید همه اجناس رو 300برابر میکنید که بعد مردم میگن کاش اصلا اضافه نمیکردید خخخخخ مثل یارانه
برای گرانی بنزین از ترکیه و عربستان و کویت و قطر مایه میزارید ولی حقوق کارگر ایرانی هم یه مقایسه کنید بد نیست با اونجاها
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
سلام هموطن چرا از گرونی و سهمیه بندی صحبت میکنی چرا باید اینطور باشه
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
منفی دادم چون کلا مخالف سهمیه بندی هستم اون هم در کشوری که ادعای خودکفایی در تولید بنزین رو داره و دومین دارنده ذخایر نفتی دنیاست!
مردم رو چی فرض کردید؟ سقف ۲۵۰ لیتر ماهانه اگه معنی سهمیه بندی نیست پس چیه؟ بازی با کلمات....؟
مثل یارانه ها یواش یواش حلقه رو تنگ می کنن
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
دیگه مردم از این کارهای تکراری مسئولین بی لیاقت خسته شدن
هم دلارهای نفتی رو کردید ۴ برابر هم قیمت بنزین رو می خواهید گرون کنید کلا برای بی آسایشی مردم خلق شدید!!!
کلا سیستم کارتی یعنی اشتباه، سوخت گیری بر اساس پلاک خودرو باید انجام بشه یعنی به جای کارت پمپ های بنزین به دوربین های پلاک خان یا یه چیزی مثل بارکد خوان های فروشگاهی مجهز می شوند، این کار چند مزیت داره:

1- امکان شناسایی دقیق خودرو در زمان سوخت گیری
2- امکان تخصیص بنزین بر اساس پیمایش ( یعنی خودرویی که مسافرت میرود فاصله بین پمپ بنزین ها در تعریف سهمیه سفر قابل تعریف است.)
3- امکان مسدود نمودن تخصیص سوخت به خودروهای سرقتی یا تحت تعقیب
4- جلوگیری از اجاره دادن کارت سوخت یا واگذاری سهمیه به خودروی دیگر
5- عدم امکان جعل و دستکاری کارت سوخت ( پلاک اصلی خودرو از پلاک های جعلی قابل تشخیص توسط سیستم هست.)
6- امکان تعیین دقیق آمار مصرفی خودرو ها چه مکانی و چه زمانی
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
ایده‌هایی که مطرح کردی کلی ایراد داره و قابل جعل هست. از طرفی میشه این ایده‌ها رو پیاده کرد بدون اینکه وابسته بشه به کارت سوخت.
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
اصل داستان زیر سواله شما طرح پیشنهاد میدی؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
شماره 3 و 4 خیلی پیشنهاد خوبی است
شروع سهیمه بندی به این میگن چون قبلا کسی از سقف ماهیانه صحبت نمی کرد ولی حالا مطرح شد جالبه
در کشور تولید کننده بنزین و به قول دولتمردان صادر کننده بنزین ،سهمیه بندی و کارت معنی نمیدهد ،پس یک جای کار اساسی میلنگد
طرف مدعی است اینده روشنی را می بیند .ولی سالها است که هر روز بدبختی و بیچارگی مردم بیشتر می شود . سهمیه بنزین و.گرانی .دزدی جیب مردم بستن کسب کار و تجارت ...............
1- بازار انحصاری خودرو با بنزین آزاد
2- بازار انحصاری خودرو با سهمیه بندی بنزین
3- بازار آزاد خودرو و بنزین آزاد
4 - بازار ازاد خودرو و سهمیه بندی بنزین
روز به روز داریم تنزل می کنیم .
باید در هنگام نصب مسئولین داشتن ای کیو دو رقمی‌ اجباری باشه به این مسول نابغه بگین قاچاق سوخت از وسط ایران که انجام نمی‌شه که شما تهران رو کارت سوخت میذاری و سهمیه بندی میکنی‌
سهمیه یه چیزه، سقف مجاز سوخت‌گیری یه چیز دیگه...
الان من در تعطیلات دو هفته آینده می‌خوام برم چابهار. از شهر من رفت و برگشت 5000 کیلومتر تقریبا با احتساب گشت‌های متفرقه مسافت هست و نیاز به حدود 500 لیتر بنزین در یک سفر 10 روزه...
از کرمان به بعد هیچ جایگاهی کارت سوخت نداره و سوخت‌گیری بدون کارت هم انجام نمیشه... امثال من چیکار باید بکنن؟
"عدد ۲۵۰ لیتر در ماه براساس سابقه مصرف عموم مردم تعیین شده و بیش از ۶۰ لیتر در هفته می‌شود که این عدد برای اغلب مصرف کنندگان عدد درشتی است"

بله برای شما عدد درشتی هست برای فرغون هایی که توی این سالها مونتاژ و به مردم انداختید یک عدد کوچولو محسوب میشه! 206 تیپ 5 توی شهر با این ترافیک داره صدی 14 لیتر میسوزونه!

عدد درشت!
مسئولین خوب یاد گرفتند به تدریج عمل کنند که ملت دردشان نگیرد
احسنت به مملكت داري
الان من رفتم پمپ واسه سوختگیری و دوبار با کارت جایگاه بنزین زدم اخه چرا به عقلتون نمیرسه این کارها
دنیا در حال ساخت خودرو بدون راننده است بعد ما در تکنولوژی کارتی مانده ایم سوخت گیری اگر بر اساس شماره پلاک و پایش میزان مصرف هر خودرو باشد قاچاق به طور کلی جمع می شود
هیچ جای دنیا اینکارهارو نمی کنند. بنزین کارتی بعد افزایش قیمت، بعد یک مدت آزاد، سپس کارتی، دوباره افزایش قیمت، بعد دوباره آزاد ... این چرخه ادامه دارد.
آقایان دولتمردان که هم از رانت واردات خودرو هم از واردات بنزین بی کیفیت و ... استفاده میکنید، یا ورود ماشین را آزاد کنید، ببینید مردم با 100 میلیون چه ماشینهای آلمانی ۵-۴ ساله ای می توانند بخرند با امنیت بالا و مصرف پایین.
یا بنزین را مجانی به مردم بدهید، وقتی اسباب بازی های چینی رو ۳۰۰ میلیون به مردم می فروشید، اونم بعد شش ماه.
نمیشه که ...
مطمن باشین گران کردن وسهمیه بندی بنزین شدیدا به ضرر کشور خواهدبود
گرانی حاصل ازین کار برایرمردم فشاری مضاعف است
میگه سقف سوخت 250 لیتر، اما سهمیه بندی نشده. تعریف دقیقتون از سهمیه بندی چیه؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار