بازدید 7990

واکنش کمیسیون امنیت به توهین به سرود ملی ایران

کد خبر: ۹۳۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰ 16 October 2019
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توهین به پخش سرود ملی ایران در بازی تیم ملی فوتبال ایران با بحرین را اقدامی سازمان یافته و طراحی شده دانست و گفت که باید دولت بحرین پاسخگو باشد.

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با ایسنا، در واکنش به توهین بحرینی‌ها به پخش سرود ملی ایران در جریان بازی تیم ملی فوتبال ایران و بحرین گفت: سرود ملی هر کشور نماد فرهنگی و ملی آن کشور محسوب می‌شود در جریان تمامی مسابقات ورزشی وقتی سرود ملی کشوری پخش می‌شود تماشاگران، بازیکنان، مربیان و کادر داوری به احترام می‌ایستند حتی کشور‌هایی که گاهی با یکدیگر مناقشه دارند و یا در حال تخاصم هستند هم به سرود ملی آن کشور احترام می‌گذارند.

وی افزود: اتفاقی که در مسابقه فوتبال ایران و بحرین رخ داد اتفاقی نادری در میدان ورزشی است کشور‌هایی که برای سرود ملی سایر کشور‌ها احترام می‌گذارند شأن، فرهنگ و شخصیت خود را نشان می‌دهند. متاسفانه تماشاگران بحرینی و بازیکنان آن‌ها از شأن، شخصیت و فرهنگ لازم برای بودن در یک مسابقه ورزشی بین المللی برخوردار نیستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که «فدراسیون جهانی فوتبال نسبت به این توهین عکس العمل نشان دهد» افزود: حداقل‌ترین کار آن است که با افرادی برخورد شود که نمی‌توانند شأن یک کشور را رعایت کنند آن‌ها باید از عرصه‌های ورزشی بین الملی حذف شوند تا یاد بگیرند چطور ادب، احترام و نزاکت متقابل را حفظ کنند.

نقوی حسینی یادآور شد: اگر تنها عده کمی از تماشاگران بحرینی واکنشی به پخش سرود ملی کشورمان داشتند شاید تا حدی می‌توانستیم آن را توجیه کنیم، اما وقتی اکثریت تماشاگران و بازیکنان تیم بحرین عکس العمل ناشایست به سرود ملی نشان می‌دهند و خارج از ادب و نزاکت رفتار می‌کنند یعنی این کار سازمان یافته، طراحی و مدیریت شده از قبل بوده است. تاکنون ندیده ایم در بازی بین الملی، بازیکنان تیم مقابل رفتار بی ادبانه و بی نزاکتی نسبت به سرود ملی تیم مقابل نشان دهند دولت بحرین و فدراسیون این کشور باید پاسخگو باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۰
توهين به پرچم و سرود ملي هر كشوري نوعي بي ادبي و بي نزاكتي است .
پاسخ ها
تندیس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
عزیزم ناراحت رفتارشون نباش همنشینی با بدان اثر خودشو گذاشته گفتیم این قطعه عزیز وطن رو مدتی ضمیمه سرزمین مادری بکنن تا ملت فهیم ایران با اخلاق نیکوی خود انهارا از نو تربیت کنند. البته اشتباه نشه اینایی که تو ورزشگاه بودند برا اینکار انتخاب شده بودند و مسلما مردم عزیز بحرین که خود علیه این اراذل و اوباش شوریده اند و هروز در زندانها شکنجه میشوند و دلهایشان با ایرانیان یکی است . انشائ الله همانگونه که وجود نحس صدام از سرزمین شیعه عراق ریشه کن شد وجود شیوخ شغال صفت کشورهای خلیج فارس نیز بدست فرزندان غیور ایران و باکمک مردم به تنگ امده از جور سلاطین ان دیار ریشه کن شود
عزيز من وقتي شما به پرچم ملتهاي ديگه توهين ميكنيد خوب اونها هم بلدن توهين كنن....
تواین چهل سال کوتاه اومدن درمقابل عربها نتیجش همینه!ازاردوغان یادبگیریم حرف زدن باعربها را!او یک انقلابی واقعیه
شما که تادیروز سنگ مردم بحرین را به سینه میزدید حالا چی شد ......؟؟؟؟!!!!!!
40 سال به ملت امریکا توهین میشه
در امور کشورهای خاورمیانه و مشخصا بحرین دخالت میشه و ... باید جوابش چی باشه ؟
نباید از آدم های بی فرهنگ توقع برخورد بهتر ازاین داشت ،
جناب نقوی حسینی: چرا علت یابی نمیکنید؟ یعنی همه اش بخاطر بی ادبی تماشاگران است؟
خود ما هم که هر روز پرچم کشور های دیگر را آتش می زنیم که توهین به مردم آن کشور هاست. جالبه که دلتان برای شیعیان بحرین میسوزد که پاسخ دلسوزیتان را دادند.
ما هم پرچم آمریکا را به اتش می کشیم


انگشت مکن رنجه به در کوفتن کس
تا کس نکند رنجه به در کوفتنت مشت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل