بازدید 4213

معاون روحانی : تعطیلی پنج شنبه‌ها به مصلحت نیست

جمشید انصاری در خصوص طرح تعطیلی روز‌های پنج شنبه مراکز اداری و قضایی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها، اظهار داشت: دولت باید طبق آیین‌نامه داخلی مجلس نسبت به طرح‌هایی که نمایندگان ارائه می‌دهند، اظهارنظر کند و در مورد این طرح پس از بحث‌های کارشناسی در دولت، نظر دولت مخالفت با این طرح بود.
کد خبر: ۹۳۰۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ 16 October 2019
رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: دولت به دلایل کارشناسی متعددی، مخالف طرح تعطیلی روز‌های پنج شنبه مراکز اداری و قضایی در مراکز استان‌ها و شهرستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان اداری و استخدامی، جمشید انصاری در خصوص طرح تعطیلی روز‌های پنج شنبه مراکز اداری و قضایی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها، اظهار داشت: دولت باید طبق آیین‌نامه داخلی مجلس نسبت به طرح‌هایی که نمایندگان ارائه می‌دهند، اظهارنظر کند و در مورد این طرح پس از بحث‌های کارشناسی در دولت، نظر دولت مخالفت با این طرح بود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: دولت تنها مسئول کارکنان خود نیست؛ بلکه مسئول اداره کشور است و با توجه به اینکه نزدیک ٢۴ میلیون نفر نیروی کار در کشور مشغول فعالیت هستند، تصمیم گیری در خصوص تعطیلی یک گروه کوچک که حدود ١٠ درصد نیروی کار را تشکیل می‌دهد، تاثیر جدی بر روی نیروی کار اصلی کشور در بخش‌های خصوصی و کارگری می‌گذارد.

معاون رئیس جمهور افزود: اینگونه تصمیم‌گیری‌ها یک نوع عدم تعادل در کشور ایجاد می‌کند؛ مگر آنکه این قانون همه نیرو‌های کار کشور اعم از بخش دولتی و غیردولتی را شامل شود که در آن صورت نیز، هزینه زیادی به صاحبان صنایع و واحد‌های تولیدی تحمیل خواهد شد.

تعطیلی پنج شنبه‌ها تبعیض به همراه دارد

انصاری با اشاره به این موضوع که این طرح ساعات کاری کارکنان دولت را که اتفاقا از بیت المال هم حقوق می‌گیرند، کم خواهد کرد، گفت: در حال حاضر ساعات کار کارکنان دولت ۱۷۶ ساعت در ماه و برای مشمولان قانون کار ۱۹۲ ساعت در ماه است و با تصویب این طرح عملا کارکنان دولت ۱۶۰ ساعت در ماه فعالیت خواهند داشت که افزایش این فاصله، موجب تبعیض بین گروه‌های مختلف کارمندی و کارگری بوده و مطمئنا به مطالبات و اعتراضات کارگران و شاغلین بخش خصوصی منجر می‌شود و دولت در شرایط کنونی ایجاد این فاصله و شکاف و تبعیض را به مصلحت نمی‌داند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، با اشاره به این موضوع که این طرح در خود دستگاه‌های اداری هم مشکل ایجاد خواهد کرد، افزود: بسیاری از خدمات به صورت روزمره باید به مردم ارائه شود. مثلا نمی‌توان بیمارستان‌ها و مراکز حمایتی را پنج شنبه‌ها تعطیل کرد. در حال حاضر تنها روز‌های جمعه کارکنان بیمارستان‌ها و این مراکز تعطیل هستند که در این روز نیز، کارکنان به صورت کشیک هستند و یا بسیاری از واحد‌های خدماتی دیگر مانند برق، گاز و آب و شهرداری‌ها خدمات روزمره به مردم ارائه می‌دهند که با تصویب این طرح قطعا در خدمت رسانی به مردم ایجاد اختلال خواهد شد.

وی اجرای این طرح را دارای بار مالی برای دولت دانست و گفت: در این طرح ساعات کار ادارات از ٩ صبح تا ساعت ۵ بعدازظهر تعیین شده است که با این وضعیت، مسایلی، چون تامین ناهار کارکنان نیز باید در دستور کار ادارات قرار گیرد که عملا به دولت بار مالی تحمیل می‌شود و نظم ادارات نیز دچار اختلال خواهد شد که این موضوع، مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی نیز هست؛ لذا با توجه به مجموعه این دلایل اجرای این طرح به مصلحت نبوده و دولت با آن موافق نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲۳
تمام دنیا تعطلات دو روزه است ایشون چطور به این استدلال رسیدن نمی دونم
اینهمه دلیل برای تعطیلی داشتید، حالا با یک دلیل همه را نقض می کنید! تمام وزراتخانه ها، دولتی ها و ... در روز پنجشنبه تعطیل می باشند. روز پنجشنبه که نیمه تعظیل است را می توانید مثل دبی و خیلی کشورهای دیگر عمل کنید که اکثرا تعطیل هستند. تجارت در پنجشنبه باید تعطیل باشد ولی تولید می تواند شیفت داشته باشد همانطور که جمعه هم می تواند، خدمات و کاسبها می توانند مشغول باشند ولی بازرگانی و تجارت خیر.
خودت از بیت المال حقوق میگیری و پنج شنبه ها تعطیلی
اگر تبعیض هست چرا ده ساله که تهرانیها پنج شنبه ها تعطیل هستند؟؟؟
باز هم نظر مخالف دولت برای یک طرح خوب و کارآمد
دنیا نمی داند و فقط ما میدانیم
خوبه پس تعطیلی تهران را لغو کنید
اره تهران تعطیله ولی برای شهرستان ها به مصلحت نیست ...یعنی با تمام معایبی که ایشون گفتند پس به ادارات تهران پاداش میدید که تعطیل هستند ......
چرا براي تهران عمل مي كنيد كه زحمت را شهرستانها مي كشند واگر اضافه كاري ومزايا را در نظربگيريد تهرانيها دو برابر شهرستانيهادريافت مي كنند عدالت پس كجا رفته ما كه كارمنديم واضح مي بينيم
اگر تعطیلی پنجشنبه بد است چرا شامل ادارات شده است؟
چون بیشتر عزیزان در تهران هستند و تعطیلی براهه دیگر تعطیلی باقی شهرهای کشور مصلحت نیست ،کاملا معلومه که بار مالی داره.
نظام اداری کل کشور باید یکپارچه باشه .تهران هم جزئی از این کشوره
راست می گی باید تو تهران هم لغو بشه. فقط واسه شهرستان ها ایراد داره تهرانی ها نه.
باباشنبه ها باید تعطیل بشه نه پنجشنبه.
چه جالب !تعطیلی پنجشتبه ها برای تهرانیها فاصله و شکاف بین طبقات ایجاد نمیکند ولی اگر شهرستانها تعطیل شوند ایجاد فاصله و شکاف میشود از طرفی کاهش ساعت کاری تهرانی ها از بیت المال نیست ولی اگر شهرستان ها تعطیل شوند ضرر به بیت المال میخورد.
من تا پارسال کارمند یکی از موسسات دولتی در تهران بودم. ساعت کاری ما 7/45 صبح تا 15/15 ظهر بود. ساعت 12 تا 13 هم استراحت داشتیم و پنجشنبه ها هم تعطیل بودیم. غذای سوبسیت دار هم بهمون میدادن. حالا اومدم توی مرکز همون موسسه در شهرستان. ساعت کار 7/45 تا 14 هیچ استراحتی هم نداریم و پنجشنبه ها هم میریم سر کار هیچ سوبسیت و امکاناتی هم نداریم. حقوقمون هم کمتره. حالا هی بگید مردم چرا میرن تهران
همهجوره حالملتو گرفتین همین یکی مونده؟ این یه روز تعطیلی رو هم نمی تونین ببینین؟!!!
تهران مرکز اقتصاد ایران است اگر دولت در این خصوص صداقت دارد تعطیلی 5 شنبه را برای کلیه ادارات در پایتخت هم حذف کند. ضمنا برای استحضار ایشان شرکت های گاز و پخش فرآورده های نفتی استانها و شهرستانها همین الان 5 شنبه ها تعطیلند
پس تعطیلی پنج شنبه تهران را نیز کنسل کنید تا به مصلحت باشد
خوب دولت موافق نیست پس این طرح برای تهران هم کنسل بشه . چرا تهران باشه و شهرستان نباشه فقط ما بار مالی ایجاد میکنیم؟
تعطیلی پنج شنبه‌ها تبعیض به همراه دارد.........
این تبعیض برطرف کنید
امان از این کلمه مصلحت که در هر کاری جای قانون را در کشور ما گرفته است!
پس 90 درصد کشورهای دنیا که از ما جلوتر هم هستند تا الان اشتباه کردن که دو روز در هفته تعطیلات داشتند؟
الان تو كشورهاي ديگه كه در هفته دو روز تعطيلن هزينه زيادي به دولت ها تحميل شده و اصلا حقشون نيست دو روز تعطيل باشن...بايد مديريت اروپا و آمريكا رو هم مي دادن به دولت ما تا اونا هم مثل ما اقتصادشون شكوفا بشه..................
یعنی خدا نکنه یک قدم برای کارمند و کارگر بردارید .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل