بازدید 37713

ترمز مجری هتاک را بکشید!

در صداوسیما چه خبر است که اینطور به سرمایه‌های ارزشی چوب حراج زده می‌شود و مجریان آن ابایی از شوخی‌های تمسخر آمیز با اسطوره‌های ورزش ایران ندارند؟ خروجی ارزشی صداوسیما را به هیچ عنوان نمی‌توان مشاهده کرد. برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما یکی از همین برنامه هاست، برنامه‌ای که صحبت‌های تمسخرآمیز مجری اش بار‌ها حاشیه ساز شده است و این مجری همچنان وقیح‌تر از قبل به توهین به بزرگان ورزش ایران ادامه می‌دهد و در این راه هیچ مرز اخلاقی را برای خودش قائل نیست.
کد خبر: ۹۳۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۹ 16 October 2019
به گزارش تابناک به نقل از جوان آنلاین، صبح امروز حسین کلهر مجری برنامه سلام صبح بخیر به بهانه نزدیک شدن کریستین رونالدو به گل‌های علی دایی که رکوردار گل‌های ملی در جهان است، در صحبت‌های توهین آمیز، اسطوره فوتبال ایران و آسیا مورد تمسخر قرار داد و به او پیشنهاد داد با پرداخت ۵ میلیون، شناسنامه اش را کوچکتر کند و از تیم نوجوانان دوباره شروع کند و گل‌های ملی اش را به عددی برساند که رونالدو دیگر تهدیدی برای شکستن رکوردش نباشد!

به سخره گرفتن رکورد علی دایی در حالی است که در هر کشور دیگری اسطوره‌ای مانند دایی را روی سرشان می‌گذارند و از اینکه یک ورزشکار از کشورشان توانسته به چنین سطحی از موفقیت برسند، داستان سرایی‌ها می‌کنند و آن را در سطح جهان حلوا حلوا می‌کنند. در ایران، اما با اسطوره‌ای مانند دایی چه رفتاری داریم؟ با تمام انتقاداتی که به برخی رفتار دایی شاید وارد باشد، او یکی از بزرگترین ورزشکاران و چهره‌های مشهوری است که در خیلی از کشور‌های دنیا، ایران را با نام او می‌شناسند.

حال در برنامه‌ای در شبکه سوم به جای به رخ کشیدن افتخارات دایی و بیان اینکه رکوردی از خودش به جا گذاشته که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال دنیا هنوز به آن نرسیده، شروع می‌کنیم به با تمسخرآمیز‌ترین ادبیات به توهین به دایی و به او پیشنهاد می‌کنیم که بیاید شناسنامه اش را کوچک کند و باز هم برای ایران گل بزند تا رونالدو رکوردش را نزند.

البته دایی خیلی بزرگتر از مجری بی ادب برنامه سلام صبح بخیر است و به کار بردن چنین ادبیاتی درباره او در تلویزیون، نه تنها شان دایی را پایین نمی‌آورد بلکه دود آن مستقیم در چشم صداوسیما می‌رود، آن هم سازمانی که این سال‌ها با توجه به هجوم رسانه‌ای غرب و افزایش شبکه‌های فارسی زبان، جایگاهش حساس‌تر شده است. با این حال قطعا ادبیات مجری‌های کارنابلد و تازه کاری مانند مجری برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم تلویزیون علاوه بر اینکه جایگاه تلویزیون را پایین می‌آورد، مخاطبان آن را نیز کاهش می‌دهد.

البته این اولین بار نیست که این مجری تازه کار چنین توهین آمیز صحبت می‌کند و از توهین او به هواداران باشگاه استقلال که منجر به عذرخواهی رسمی تلویزیون شد، زمان زیادی نمی‌گذرد. با وجود چنین سابقه ای، اما انگار این مجری همچنان نمی‌تواند کنترلی بر زبان خود داشته باشد و تلویزیون را تبدیل به یک جولانگاه برای تمسخر سرمایه‌های ملی کشورمان کرده و تلویزیون را با صفحه اش در شبکه‌های اجتماعی اشتباه گرفته است که اینطور چشم هایش را می‌بنندد و دهانش را باز می‌کند.

بدون شک ضروری است صداوسیما نسبت به برخورد با چنین مجریانی حساس‌تر از گذشته عمل نکند و اجازه ندهد مجموعه‌ای که قرار بود دانشگاه باشد، به محلی برای سخره گرفتن سرمایه‌های ملی کشور تبدیل شود و یک مجری به خودش اجازه دهد با توهین به بزرگان برای خودش فالوور جمع کند و نامش را سر زبان‌ها بیندازد، آن هم به قیمت ضربه زدن به چهره تلویزیون در بین مردم و کاهش مخاطبان.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۴۶
انتشار یافته: ۵۶
دایی اصلا اینطوری که شما میفرمایین بزرگ نیست..مجری چه بسا کارش رو بلده..اسطوره سازی نکن تابناک..
اجازه بدین اقلا یه کم سر به سر هم بزاریم و مزاح کنیم..کل جامعه و مردم اگر نسبت به همدیگه انعطاف داشته باشن
چیز بدی نیست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
شما که هنوز فرق توهین و تحقیر رو با مزاح نمیدونی بهتره هیچوقت اظهار نظر نکنی
علی دایی گلهای زیادی از نظر آماری زده ولی در حد و اندازه های رونالدو نیست مجری واقعیتی را گفته که به مزاقتان خوش نیامده.
علی دایی قهرمان ملی ورزش و اخلاق ماست کسی نمی تونه این رکورد بشکنه
از ماست که برماست ...
دم از فرهنگ کهن ميزنيم و اين حال و روز جامعه ماست ...
افسوس
تلویزیون شده مسخره بازی همه برنامه هاش موازی هستند همه شبکه ها یه دفعه برنامه برای کنکور نشون میدن
یا برنامه خانواده زنده
سریالهای مزخرف
فیلمهای تکراری فسیل شده
و..............
اگر در دفعات قبل ترمزش رو می کشیدند،اینقدرگستاخ نمی شد.
نگارنده به یک نکته توجه نکرده که ادم های کوچک قادر به بیان موضوعات بزرگ نیستند و هر کس در فراخور شناختی و شخصیتی خودش رفتار میکند . و متاسفانه تلویزیون فرقی بین شومن و مجری قایل نیست.
برادر جان. اسمش "مجری" هستش. یعنی اجرا کننده. حالا چی اجرا میکنه؟ اون چیزی رو که بهش گفتن رو اجرا میکنه! نه اون چیزی رو که خودش میخواد
شما اگر نگران توهین به اسطوره های ایران هستید مقاله ای هم درباره توهین به ملی پوشان و سرود ملی ایران در بازی بحرین بنویسید . البته اگر
دوست عزیز از اسطوره ها بت نسازید. اسطوره ها مدوین ملت ها هستند.
از زمان تشریف فرمایی جناب فروغی( با کمک و یاری ژن خوبشان) دیگر این رفتارها تعجبی ندارد و کلا عذرشان موجه است.
وقتی دامپزشک پزشک بشود باید منتظر بود استنداپ کمدین هم مجری بشود ذ
به نظر من که توهین آمیز نیومد.
برو عمو حالت خوب نیست
شوخی کرده... با همه هم شوخی می کنن تو این برنامه.... الکی جو ندید... برای یک فوتبالیست هر چند موفق، اسطوره اسطوره راه انداختید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
اسطوره غرور و تکبر هم هست
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
میشه قبل از حرف زدن ده ثانیه تفکر کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
کاش با تو هم شوخی می شد با جنبه
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
اين شوخي نيست
بي احترامي بوده
ما هم ميدونيم مالديو تيم ضعيفي بود ولي كدوم كشور تونست اين تعداد گل به اونها رو بزنه يا شايدم واقعا ما بي اخلاقيم كه رعايت حال و روز تيمهاي ضعيف رو نميكنيم و بايد به اين تيمها كم گل بزنيم.
اگر اينها درست باشد ما هم در مسابقات كاملا بي اخلاقيم هم در تلويزيون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
تو چه کردی توی زندگیت که به دایی گیر میدی؟!
منصور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
بعضی از مجری های صدا و سیما تلویزیون را با صحنه دلقک بازی اشتباه گرفته اند اگر جرات دارند با یکی از اهالی سیاست از این شوخی ها بکنند تا نشانش بدهند یک من ماست چقدر کره دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
نه تو خوبی ...
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
حسود هرگز نیاسود.
مگه شما صدا و سیما را هم میبینید ؟؟؟؟!!! من که 30 ساله تلویزیون ایران را ندیده ام
صدالبته صداوسیمامقصراست چرا بایداز مجریان مبتدی بی ادب وتازه به دوران رسیده استفاده کند وحال مجبورباشداخراج کندکه البته ازاین مدیریت بعیداست چنین کا ری انجام دهدوبه نظر مردم اهمیت دهد
به نظر شما اسطوره به چه کسی گفته میشود؟ فکر کنم یا سواد نداری یا تاریخ ورزش ایران را نمی شناسی بچه جون!
من در هفته جاری برای اولین با اجرای ایشان را دیدم.
خیلی لوس و بی مزه است.
هر چیز و هر کسی را دستاویز قرار می دهد تا مردم را بخنداند که این به صلاح نیست.
اگر برنامه ایشان برنامه صرفا طنز باشد با لحاظ شرایطی اشکال ندارد.
تابناک ترمز رو بکش .... چه خبره مگه .... چی گفته مگه. یهشوخی کوچولو که اینقدر عصبانیت نمیخواد. متاسفانه ما ایرانی ها سریع دوست داریم افراد رو گنده و دست نیافتنی جلوه بدیم. همین علی دایی درسته که گل میزد اما بارها موجب شکست تیم ملی در دوران بازی و مربی گیری اش بود. پس لطفا خیلی هم حلوا حلواش نکنید .
نعوذبالله به خدا یا معصومین که توهین نکرده. یه شوخی معمولی با یک آدم معمولیه. مگه علی دایی کیه که اینقدر گنده اش میکنید. همین سایت خودتون در دوران بازی و مربیگری دایی کلی بهش گیر میدادین که البته کاملا هم درست بود.
اسطوره پهلوان تختی و پوریای ولی است نه آدم های بی جنبه و مغرور که همه چیز را با پول مقایسه می کنند
جنبه داشته باشید
در همان سایر کشورها که میفرمایید هزار جور شوخی با افراد مشهور می کنند.
تو کجای دنیا آدما رو حتی اگه موفق هم باشن رو سرشون میذارن اتفاقا تو کشورهای پیشرفته و درست و حسابی افراد رو به راحتی زیر سوال میبرن همین ترامپ ، هر خبرنگار و رسانه و هر نماینده مجلس و فرد عادی مثل آب خوردن اونو مسخره میکنه و زبر سوال میبره هیچ اتفاقی هم نمی افته اینجا برا یه بازیکنی که سال ها بازنشسته شده باید مملکت تعطیل بشه
ببینید شاید من و شما در صحبت هایمان با یه اسطوره شوخی کنیم. ولی اینکه یه مجری در تلویزیون بدون فکر کردن هر چی بخواد بگه درست نیست. چون میدونیم که دفعه اول نیست. به هر حال یه مجری باید حد وحدود شوخی رو بدونه که متاسفانه.....
آقای مجری، اگه تونستی فقط یه ربع اون تمرینات بدنسازی سخت فوتبالست ها رو انجام بدی بعد این جوری شوخی کن. یادت بیاد که دایی برای گلی که زد چه جوری شیرجه زد و روی سر و گردنش به زمین خورد.
با این شیوه است که همه آدم های معمولی را مقدس میکنید. شوخی کرده.
برنامه های تلویزیون آلمان را ببنید که چه شوخی هایی با فرانس بکن بائر سطوره فوتبال جهان میکنند حتی با لهجه او نیز شوخی میکنند. ظرفیت داشته باشید لطفا...
ترمز بازیکنان و بازیگران از خود راضی و متکبر را بکشید همین آقایون طرفداری از دولتی کردند که میگفت به خدا پناه
می برم از بستن دهان متنقدان حالا با یک شوخی معمولی اینقدر فشارشون زده بالا
آقایون شش تا گل به مالدیو و افغانستان زدند چنین برابر هم جیب شون پر پول شده حالا هم خفقان ایجاد می کنند که به من توهین شده ..... اسطورهای پولکی .....
پناه بر خدا مگه به خدا مقدسات توهین کرده !
افسوس از ذره ای ظرفیت و انتقاد پذبری
علی دایی بچه خوبیه.خیلی هم ازش ممنونیم.با بازیهاش حال می کردیم.اما تعجب من از این است که مگه کسی هنوز تلویزیون ایران را نگاه می کنه که ببینه چی میگه؟حیف این همه پول که خرج رادیو و وتلویزیون ایران میشه.
آخه یکی نیست بگه گلهایی که کریس رونالدو به تیمهای مطرح اروپایی و جهان زده با گلهایی که علی دایی به تیمهای ضعیف آسیایی ( مانند کامبوج ) زده یکی هستند ؟؟؟؟!!!!
دم مجري گرم طنز تلخ گفته
یک کم سعه صدر داشته باشیم
قرار نیست همه یکسان حرف بزنند
علی دایی اسطوره هست و خواهد بود چه رکوردش شکسته شود چه نشود
چه اهمیتی دارد که بعضی ها به شوخی یا حتی به جدی چیز دیگری بگویند ؟!
مهم اکثریتت مردم و رسانه ها هستند که علی دایی را اسطوره می نامند
مگه رییس شبکه سه کار بلد هست که توقع داشته باشیم این مجری دون پایه برنامه کم مخاطب، کار بلد باشد!!!...
البته علی دایی موجب مباهات ورزش کشورمان و الگوی مناسبی برای جوانان در زمینه ورزش میباشد و باید هرمت او پاس داشته شود ولی شوخی مجری هم در حدی نبوده که این برآشفتگی را در سایت شما ایجاد کند هر چند که رسانه ملی باید به این حساسیتهای بجا هم توجه ویژه داشته باشد حالا شما ببخشید دیگه و به دل نگیرین ؛ خب !
شوخی کرده فقط همین... یاد بگیریم آدمها رو الکی بزرگ نکنیم...
چرا فقط با عده خاصي شوخي مي‌كند. خوب است نگاهي به توليدات تلوزيوني خودشان كنند و مورد نقد قرار دهند واقعا صدا و سيماي به اوج بي مختوايي رسيده است و هيچ كس هم به فكر آموزش‌هاي اشتباه آنان نيست.
من که فوتبالی نیستم و علاقه ای به فوتبال ندارم علی دایی رو جدای از قهرمانی فوتبالش بسیار شخصیت محترم و بزرگی میدانم که روی چشمم جا دارد. هیچ ربطی هم به فوتبال نداره.
صدا و سیمای میلی ما هم فرقی نمیکنه که حافظ و سعدی و مولانا و فردوسی و فردوسیپور و علی دایی و ...... رو چگونه مطرح کنه. ارزش طلا با این لودگی ها کم نمیشه و فقط عرض خود میبرند البته زحمت خودشون میدارند.
شما خبر رامنتشرنكنين مردم كه از زمان توقف نود سيما را نميبينن
خدا این بخل و حسادت را از ما بگیرد تا اگر نمیتوانیم افتخارات هموطنان را گرامی بداریم حداقل دست به تخریب و تمسخر نزنیم
شهریار بزرگتر از این است که این اشخاص بتونن حتی نظر در موردش بدن
البته گل زدن به مالدیو هم کار راحتی نیست! واقعا!
حالا كسي تلويزيون نگاه كرده ؟فكرنكنم كسي اين برنامه ديده باشه
چون ميلي هست البته ممكنه بعضي ميل به ديدن برنامشون داشته باشن
شوخی بوده
عابد تو استوره اي!!!و بس
علی دایی اگر ایرانی نبود الان رییس فیفا شده بود
افراد کوچک با درانداختن خودشان با افراد بزرگ میخواهند خود را مطرح کنند و اگر این شخص این چنین نمیکرد چه کسی او را میشناخت ؟؟؟ البته جناب شهریار نزد ملت ایران بسیار احترام و ارزش دارد نه فقط بخاطر افتخارات تکرار نشدنی ورزشی که بیشتر بخاطر شرافت و حسن سلوک .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار