بازدید 3458

رزمایش مشترک فرانسه و قبرس، پاسخی به تهدیدات ترکیه

مانور مشترک با فرانسه ارسال پیام دولت قبرس برای اجرای حقوق خود در منطقه اقتصادی و مقابله با اقدامات ترکیه از طریق مسیرهای قانونی، سیاسی و دیپلماتیک است.
کد خبر: ۹۳۰۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۷ 15 October 2019

خبرگزاری آسوشیتد پرس روز دوشنبه نوشت: با افزایش تهدیدات منطقه ای ترکیه در دریای مدیترانه، فرانسه و قبرس قرار است با برگزاری مانوری مشترک در برابر تهدیدات آنکارا اقدام کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه گفت: مانور مشترک دریایی قبرس را قادر می سازد تا مسئولیت های خود در آبهای مستقل را بر عهده بگیرد.

«ساوواس آنجلسیدس» وزیر دفاع قبرس گفت: مانور مشترک با فرانسه ارسال پیام دولت قبرس برای اجرای حقوق خود در منطقه اقتصادی و مقابله با اقدامات ترکیه از طریق مسیرهای قانونی، سیاسی و دیپلماتیک است.

مانور مشترک فرانسه و قبرس در حالی قرار است برگزار شود که به تازگی یک کشتی حفاری ترکیه به همراهی یک کشتی جنگی به قصد حفاری در آب های مدیترانه در نزدیکی قبرس لنگر انداخته است.

کشتی حفاری ترکیه در حالی به دنبال آغاز فعالیت حفاری است که دولت قبرس پیش از این مجوز فعالیت حفاری را به شرکت های فرانسوی اعطا کرده بود.

با مخالفت فرانسه و قبرس، ترکیه می گوید برای محافظت از منافع انرژی خود دست به این اقدامات زده است.

ترکیه معتقد است برخی نواحی اطراف قبرس که مورد بهره‌برداری نفتی قرار داده، جزو فلات قاره این کشور یا مناطق متعلق به قبرس ترکیه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل